Hemelbed bij huisstofmijt allergie.

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn dochter moet een nieuw bed. Ze heeft een huisstofmijt allergie.
    De oudste heeft een bed met lade eronder (= logeerbed). Had zelf al gedacht dat dat geen goed idee zou zijn voor mijn middelste. Dat is echt een stofnest namelijk. Ik wil gewoon goed kunnen zuigen onder het bed.
    Maar... ik wil wel een leuk bed voor mijn middelste.
    Een Hemelbed? Zitten natuurlijk gordijntjes aan.
    Maar als ik nu van die klamboe-achtige dunne dingen doe en ze geregeld was???

Iemand die me kan zeggen of het een optie kan zijn? Of zit ik echt nog compleet in de ontkenningsfase?

2. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

volgens mij kan dat wel van dat spul net als klamboe want dat is synthetisch en daar gaat volgens mij geen huisstofmijt in wassen op 60 graden dood huisstofmijt en volgens mij azijn bij lagere temperaturen ook maar dat dunne spul kan je natuurlijk niet op 60graden wassen

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Verder nog mensen met ervaring?

4. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Waarom niet een ander leuk bed? Een hoogslaper oid. Zou extra stof proberen te vermijden.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik heb zelf last van huisstofmijt en dan echt heel erg en ik zou het persoonlijk echt afraden. Ik probeer altijd zoveel mogelijk stof in de slaapkamer te vermijden er zijn zelfs speciale gordijnen tegen huisstofmijt!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    We hebben geen speciale gordijnen maar zou zoveel mogelijk stof vermijden. Waarom niet een speciaal bed, in de vorm van een huisje (makkelijk af te nemen) of een kura ikea omkeerbed. Wij hebben de kura en de onderkant is afgesloten, als hij uets groter is kunnen we hem omdraaien en kan hij er onder spelen. Makkelijk te stofzuigen.

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

ik zou dan idd voor een hoogslaper gaan of een dicht bed. Wij hebben rolluiken dus geen gordijnen. Verder denk ik dat je de rest al hebt aangeschaft/vermeden.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas, dan moeten we verder kijken. Willen geen hoogslaper en een huisje valt ook af, want ook dat is niet schoon te houden (zie ik bij m'n zus). Dan maar een 'gewoon' bed.

9. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Wij hebben een open bed huisje voor onze zoon. Onze kinderen vinden die echt leuk. Ik heb aan de bovenste balk een slinger met lichtjes gedaan met van die bollen (cotton balls). Heel knus en makkelijk schoon te houden. Op de foto een idee van het bed. 2017-08-02 19.45.09.png

Liekje81 vindt dit leuk.
  10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou voor een mooie eenpersoons boxspring gaan met een gladde 'stof'.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat ziet er leuk uit Jules!

Deel Deze Pagina