Ik heb dit jaar 70 uur teveel gewerkt (blijkt nu) en ik heb nog 70 vakantie uren staan. Nu laat ik mijn overuren uitbetalen en 24 vakantie-uren. Maar ik hoor van veel mensen dat ik daar maar weinig van over houdt. De helft ongeveer van mijn uurloon. Is het echt zo erg? Ik kan helaas zo snel niet iets vinden op het internet. Op zich is het niet zo erg hoor als ik er niet al te veel aan overhoudt. Als het de helft is van mijn uurloon kan ik er nog van op vakantie haha... 94 Uur is een hele hoop.
Ik zou niet alles (of teveel van je uren) uit laten betalen. Je bent dan een hoop kwijt aan de belastting, en das gewoon jammer Ik zou kijken of je per maand iets extra's uit betaald kan krijgen.
Ligt aan je salaris... Kijk anders even op je salarisstrook Melisa. Daar staat een percentage bijzonder tarief op, vaak afgekort tot BT-LH. Er staat daar een percentage van 33,65%, 41,85%, 42% of 52%. Dit is het percentage dat wordt ingehouden het bedrag van je overuren. Veel succes! Groetjes, Josien
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb zitten kijken, het tarief is 41.85%. Ik laat deze toch maar uitbetalen, want ik doe het al 50/50. Neem nu nog 40 vakantie-uren mee naar volgend jaar. En 24 overwerk-uren neem ik de komende weken vrij. Dus voor mijn gevoel heb ik het nu goed verdeeld. Omdat ik maar 24 uur per week werk, is uren vrij nemen eigenlijk wel wat nutteloos voor mijn gevoel. Veel liefs, Melisa