Hoi hoi, Mijn bijna 10 maanden oude dochtertje wil maar geen verse groentehap eten. Ze krijgt nog 3x daags borstvoeding en we lopen nog steeds bij de kinderarts voor haar darmprobleempjes (obstipatie en krampen). We zijn laat gestart met bijvoeding vanwege haar darmpjes. Dus fruit met een maand of 7, groente met 8 en brood krijgt ze nu een week of 2. Fruit en brood gaat goed maar de verse groentehap gaat er niet in. Uiteraard met potjes geprobeerd. eerst met boontjes en appel en dat gaat er allemaal met gemak in. Ook andere potjes zoals de lentegroenten enz ook. Macaroni dan weer niet. Hoe kan dit? Waar zou het aan liggen? ik ben niet zo'n potjes moeder (niks op tegen hoor, maar ik maak het liever zelf!). Mijn oudste kreeg dit bij uitzondering. Ik blijf het proberen. Ook met mengen van potje en vers en soms met vers en wat appel erbij. Maar zodra er meer verse groenten dan wat anders inzit, wil mevrouw het niet. Lipjes stijf op elkaar en draait haar hoofdje weg! Heeft iemand nog tips voor ons? Groetjes!
Aaron heeft dit ook heel erg gehad. De laatste tijd gaat het wat beter (hij krijgt groente vanaf 4,5 maand). Ik geef hem gewoon lekker de potjes (liefst bio omdat die meer smaken naar wat er in zit) en geef regelmatig vers om te wennen. En meestal gaat het goed nu. Kan zomaar zijn dat ze het opeens wel gaat eten en dat ze eerst aan de smaken moet wennen. Macaroni en spaghetti is hier trouwens ook een grote NO NO. Zowel vers als potje wordt linea recta terug gestuurd!