Help: acuut gestopt borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sept, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sept

sept Lid

12 jul 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Door een combinatie van o.a spruw, een hoge toeschietreflex en medicijngebruik (diflucan) heb ik woensdag besloten acuut te stoppen met de bv. Het werd voor ons beiden een strijd. Ik vond het erg moeilijk, maar uiteindelijk heeft deze beslissing me erg opgelucht.

Nu ben ik meteen begonnen met het drinken van salie thee (ongeveer 4 koppen per dag). Ook kolf ik regelmatig de spanning en de knoopjes weg. Mijn borsten zijn twee keer gespannen geweest met harde delen, maar nu zijn ze sinds gister middag eigenlijk lekker soepel. Omdat mijn rechterborst erg beurs aanvoelt (daar zat volgens mij ook de spruw in), heb ik vanmorgen mijn borsten even beide "leeg"gekolfd.

Mijn vraag is nu: Gaat dit goed zo?, en kan het kloppen dat ik pijn heb ondanks dat mijn borsten "leeg" aanvoelen.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Als ze soepel voelen lijkt het me goed. De pijn wordt misschien veroorzaakt door de spruw? Kan ik verder niet verklaren.
    Als je weinig spanning voelt op je borsten , dan niet kolven, alleen als het nodig is.
    Ik denk dat je er snel vanaf zult zijn nu.

succes
    Linda

3. sept

sept Lid

12 jul 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie,
    Het is fijn als je er niet alleen voor staat.

groetjes

Deel Deze Pagina