Hoeveel maximaal geven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by FutureMama81, Mar 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Onze dochter is nu rond de 4 kilo. Nu weet ik dat er een rekensom is om te kijken hoeveel voeding ze mag hebben..

4x150= 600ml per 24 uur. Ze krijgt 7 voedingen dus :7= 85 ml per voeding.

Hier heeft ze alleen echt niet genoeg aan. Dan blijft ze huilen en happen. Hoeveel mag ik haar maximaal geven per voeding??
    Ze krijgt nu nog borstvoeding i.c.m. flesvoeding (hypoallergeen), maar ik ben de borstvoeding aan het afbouwen zodat we straks volledig overstappen op flesvoeding.

Is het trouwens zo dat de standaard flesvoeding wat zwaarder op de maag ligt dan hypoallergeen?? Ik denk er nml over om straks standaard te gaan gebruiken, omdat ze geen verhoogde kans heeft op een allergie en misschien is ze dan ook wat sneller tevreden met minder??

2. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Oja ze is in 2 weken tijd bijna 700 gram gegroeid. Dit lijkt me erg veel?? Daarbij heeft ze de laatste tijd erg veel last van veel spuug/speeksel en blaast belletjes. Wat kan dit zijn?? Heb ooit 's gehoord dat t bij reflux kan horen?? Misschien dat ze daarom ook steeds wil drinken??

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

We praten langs elkaar op misschien? In de vorige mail heb ik je uitgelegd hoe je haar naar meer borstvoeding kunt krijgen. Nu begrijp ik dat je dat niet wilt.
    Ze mag ongeveer 7 x 100 ml kunstvoeding. Van borstvoeding mag het wat meer zijn.
    Kunstvoeding is inderdaad zwaarder te verteren, dus ook een zwaardere belasting voor de organen van een baby.
    Ik denk dat jullie baby te veel krijgt. baby's die krampjes hebben willen vaak wel graag zuigen (fopspeen). Maar hoeven niet echt weer opnieuw te drinken. Van teveel voeding kan ze juist weer wat meer krampjes krijgen.
    Zoek iemand in je buurt die je praktisch kan helpen, dit gaat erg lastig via internet.

Linda

Share This Page