Ik vraag advies

Discussie in 'Voeding' gestart door janna76, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

Ik zou eigenlijk wel wat advies van jullie kunnen gebruiken.
    Ben al een tijd aan het proberen onze grote kleine man andere dingen te leren drinken als zijn melk en koffie. (Jep, maar wel cappecino decafe))
    En nou is er wel een manier maar die vind ik zoooooooo gemeen en dat is hem gewoon een beetje dorst laten lijden en dan drinkt hij wel een 10cc. Maar dan kijkt hij me aan alsof ik hem wil vergiftigen :cry: :)
    En dan een blik van:je denkt toch niet dat ik gek ben? kom hier met mijn melk!. Hebben jullie nog een idee hoe ik het beter kan aanpakken? Ik heb al van allerlei smaken geprobeerd. Water, diksap, ranje etc.
    En op welke leeftijd kun je een kleine zelf zijn warm eten laten leren eten? Of zijn broodje met jam? Nu doen we het zelf met een klein forkje voeren. O,ja Maik is dik 8 maanden. Mochten jullie het willen weten.

Alvast bedankt dames, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    8)

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heb je geprobeerd om het drinken uit iets anders te geven dan een flesje?Bijv.Tuitbeker oid?
    Het kan zijn dat als je een flesje geeft hij gewoon melk verwacht en denkt dat je 'm wilt 'neppen' zeg maar. ;)

Zelf eten met een vorkje of lepel weet ik niet zeker, Alyna doet het in elk geval nog (lang) niet. :)

Wel eet ze zelf stukjes boterham of (niet glibberig) fruit als ik de stukjes voor haar neerleg.

Succes!

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee was een jaar toen ze zelf ging eten. Wel met haar handjes, maar dat maakt mij niet uit. Het gaat er wel in en dat is het belangrijkste.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou wbt het drinken inderdaad een andere (tuit)beker proberen.

Het brood hebben wij nooit met een vorkje gegeven, altijd in stukjes op een bordje en haar zelf laten eten of het in haar wangetje gestopt. Warm eten doet Louise eigenlijk ook bijna altijd zelf. Je zou het gewoon eens kunnen proberen, geef hem maar een lepel/vork en zie wat hij doet! Is echt heel leuk. Ze hebben het heel snel door.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je zou het inderdaad uit een andere beker kunnen proberen. Als hij koffie lekker vind, houd hij blijkbaar van bittere smaken. Misschien dat ongezoete thee dan wel gaat?

En inderdaad uit iets anders aanbieden. Dus uit een tuit, met een rietje, of gewoon uit een beker.

C wilde rond zijn 1e verjaardag niet meer gevoerd worden. En toen ging hij dus zelf eten. maar kan niet zeggen dat het heel effectief was. Na een paar weken was dat over, en af en toe komt er zo'n fase terug. Nu ook weer, en we beginnen nu te merken dat hij echt handiger wordt met zijn lepel/vork.
    Brood eet hij al vanaf zo'n 8-9 maanden zelf..

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse (bijna een jaar) lust ook pas sinds hij 9 maand is, een beetje sap (ik heb meestal Dubbelfrisss minder zoet), verder lust hij ook niets behalve melk. Die sap geef ik hem inderdaad uit een antilekbeker, want uit z'n melkflesje verwacht hij inderdaad melk. En over een poosje ga ik dat ook proberen met een tuitbeker.
    Maar ik vind het niet erg dat hij alleen melk en sap drinkt. Andere drankjes komen vanzelf wel als hij groter wordt. Met een jaar of anderhalf, twee, willen ze alles proberen wat jij ook drinkt, en het liefst nog uit jouw glas ook, hihihi.

Met krap 8 maand ging Jesse zelf stukjes brood pakken vanaf het kinderstoelblad, en stopte het in z'n mondje.
    Warm eten voer ik hem met een lepel, dat kan hij nog niet zelf. Dat lijkt me voor acht maand ook nog wel erg vroeg hoor.

7. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik heb mijn dochter vanaf 8maanden zelf proberen te laten eten, dus met wat grotere stukken, bv broccoli. Dat at ze emt haar handen. Inmiddesl eet ze met vork en met handen want dat laatste is toch makkelijker.

Ik zou gewoon blijven proberen! Of ze koffie wat aanlengen.
    Je kunt ook war roosvicee in de melk gooien, en dan steeds minder melk doen en er wat water bij doen
    Of zelf een yoghodrink maken
    Wat yoghert, roosvicee (of vers fruit) en melk in de blender doen , en klaaaaaaaaaaar

Deel Deze Pagina