hoi, mijn zoontje weigert al ruim 1,5 week zijn avondeten terwijl hij vooraf een veelvraat was het lijkt wel alsof hij geen eten wil vanaf een vorkje of lepeltje, terwijl hij zijn brood wel vanaf een vorkje eet ikke niet snappen. af en toe eet hij wel met zijn handjes, maar ook dat gaat lang niet altijd goed. ik merk wel dat hij wel een broodje en een flinke beker yoghurt wil 's avonds. ik ben dan alleen bang dat hij daaraan gaat wennen..... wat zouden jullie doen? hem geen avondeten laten opeten en wachten totdat hij weer gaat eten of blijven aanbieden en als hij echt niet wil toch maar een broodje aanbieden? yoghurt krijgt hij zowiezo, alleen meer als hij weinig eet. moeilijk, moeilijk.......of niet?
ons zoontje had dat vorige week ook ineens. zolang hij overdag gewoon genoeg eet weigeren wij om hem wat anders te geven. (vinden we wel moeilijk hoor) maar we willen echt niet toegeven aan zijn macht strijd. na 2 dagen was hij het zat dat hij zonder eten naar bed ging en heeft hij het opgegeven. nu eet hij weer als een dijkwerker. wat bij ons ook helpt is om hem zelf te laten eten. dat vind hij zo stoer. de enige keer dat hij wel wat anders krijgt is als hij ziek is en daarom selectief is met eten. dan krijgt hij dat wat hij wel wil eten.
HIer begint dat drama ook weer (al de zoveelste keer namelijk) Heb er nu zo van geleerd, wij gegeven hem dus niks anders en negeren het eigelijk. WIj eten gewoon onze eten op (zien eten doet eten) Geven vaak wel zijn toetje en proberen het de volgende dag weer op nieuw
hoi salapio, zelf laten eten doen we ook, maar de ene dag vindt hij dat helemaal geweldig, de andere dag helemaal niks. het lijkt er nu op alsof hij aardappel echt heeeeel erg vies vindt , zijn groente en vlees/vis gaat er, mits hij het zelf mag doen, beter in. wel nog steeds heel wisselend. we doen het nu net als bij ikke, zelf gewoon dooreten en hem steeds aanbieden. als hij niks eet geef ik hem wel wat meer yohurt na en als hij overdag ook heel slecht heeft gegeten geef ik hem toch maar wel ene boterham (wil toch dat hij iets binnenkrijgt). heb het idee dat het te maken heeft met zijn doorkomende tanden, zag wel 5 bobbels in zijn mond! ook hangt hij het liefst de hele dag aan mijn been en in zit hij op mijn schoot terwijl hij normaal helemaal geen "schootkind" is........ach, ik vind het wel wat hebben, kan ik eindelijk ook eens knuffelen met mijn mannetje . Dat hij ergens last van heeft is wel duidelijk, maar waarvan? joost mag het weten, ik ben opgehouden om uitgebreide analyses te maken, helpen toch niet. bedankt voor jullie antwoorden!
hier hetzelfde gehad,2 weken geleden. Mijn strategie is gewoon negeren. en heb hem daarna wel yoghurt gegeven. Ze zijn nu nog te klein om te snappen dat ze wel een toetje krijgen en geen eten (vind ik) en na 2 weken eet ihj nu weer normaal zijn eten op. geloof me zodra je gaat pushen wil hij zeker niet.