37,8 C, koorts of verhoging?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissQ, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester heeft gisteren zijn eerste inentingen gehad en is nu 37,8 graden. Is dit koort of heeft hij nu een beetje verhoging? Kan ik hem nu het beste een paracetamolzetpilletje geven of even aankijken?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ze zeggen dat babietjes pas koorts hebben vanaf 38° graden.
    Ik zou nog eventjes afwachten, gaat z'n temp alsnog de lucht in, dan kun je nog steeds een zetpilletje geven.

3. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo,

Er staat verder nog geschreven dat wanneer een baby voor de 3 maanden 38 graden koorts heeft je een huisarts dient te bellen zodat deze samen met jou verder kijkt.
    Groetjes Karin

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    beetje verhoging na een inenting is heel normaal :)

ik vermoed ook dat dat heel snel gaat verdwijnen

het is gewoon een reactie van het lichaam op de inenting

een zetpilleke is hierbij niet eens echt nodig , het verdwijnt zeer snel de verhoging

maar zeer normale reactie van je kleine en zeker geen koorts

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester heeft gisterenavond rond 9 uur zijn inenting gehad, rond 1 uur heb ik getempratuurd en toen was hij 37,8. Vanmorgen rond half 9 ook nog 37,8. Hoelang zal het dan duren voordat de verhoging verdwijnt? En kan ik nog iets anders doen om het hem zo lekker mogelijk te maken?

Een bezorgde mama....

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    de kv heeft mij verteld dat de temperatuur van een kind zo ligt tussen de 36,5 en de 37,5 graden.
    Omdat je zegt dat hij s'middags en 's avonds dezelfde temperatuur had zou ik niet meteen in de stress schieten het kan namelijk ook zo zijn dat dit zijn normale temp is (mijn temp ik altijd aan de lage kant zo rond de 36,5 )
    En als je het niet vertrouwd bel je gewoon je huisarts op.

Kylian heeft gisteren ook zijn inentingen gehad, hij had geen koorts maar zijn beentje was helemaal rood en gezwollen (om 21 uur) omdat hij erg veel pijn aangaf hebben wij hem wel een zetpil gegeven.
    In de beschrijving (en de uitleg van de apotheker) staat dat je 120 mg mag geven als je kindje ouder is dan 3 maanden of meer weegt dan 5,5 kg.
    Kylian is nog geen 3 maanden maar weegt 7270 gr.

Groetjes Anita

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie heeft donderdagochtend zijn 2e vaccinaties gehad en 's nachts had hij ook koorts, 38.4. De volgende ochtend zakte het steeds meer af, tegen 14.00u was hij weer 37.1.

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Koorts of verhoging heeft de functie om de ziektekiemen (die in dit geval door de inenting worden toegediend) de baas te worden. Als je dan meteen met paracetamol gaat gooien, kan het lichaam z'n werk niet doen. Alleen paracetamol geven als je kind echt pijn heeft. Anders gewoon de natuur z'n werk laten doen.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je mag trouwens een kindje ook een zetpilletje geven als hij zich gewoon niet lekker voelt door een vaccinatie.. je hoeft niet te wachten tot hij evt. wel of geen koorts krijgt.
    Echter ben ik hier zelf geen voorstander van. Ik geef hier ook pas een zetpil als Tim of Lisa 38,5 heeft.

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb hem nog geen zetpilletje gegeven. Heb hem net voor het slapen gaan getemperatuurd en wat bleek, meneertje zit nu op 37,6 graden! Dus het is al aan het zakken. En ik ben inderdaad ook geen voorstander van het geven van medicijnen, alleen als het echt niet anders zou zijn. We gaan de goede kant op dus!

Ik neem aan dat het normaal is dat hij nu een beetje meer hangerig is. Verder doet hij het heel goed. Hij is net voor de eerste keer overdag naar zijn bedje gegaan zonder te huilen. Heeft misschien ook wel met zijn enting te maken (?) hoewel ik dat niet hoop!

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jahoor.. dat hij nu wat hangeriger is dan anders is normaal, komt door de enting.
    Is morgen weer over!

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @susanne1979, gelukkig!

Deel Deze Pagina