Aanmaken flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Saona, 21 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ach ik heb binnen een minuut een verse fles gemaakt door wat mineraalwater te nemen, heet gekookt water erbij te doen en dan de poeder. Dat mag volgens sommigen niet en anderen weer wel. En dan zijn er ook mensen die gewoon kraanwater gebruiken en dat in de magnetron opwarmen zonder te koken... Feit is dat alle kindjes groot worden... dus het zal ook wel een beetje loslopen idd ;) We waren al tot de conclusie dat hygiëne het belangrijkst is ;)

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Precies Saona

Wat voor tijd gaat er nu inzitten om even een flesje te maken :)

Ik maak ze ook 1 voor 1 hoor

3. TwinMama

TwinMama Nieuw lid

1 okt 2006
    2
    0
    0
    Zeeland
    Toen mijn tweeling meiden werden geboren heb je meteen met kinderartsen etc te maken.

En dan komt borstvoeding en fles voeding meteen aanbod

Ik kreeg meteen een tip en dat was om similac te gebruiken omdat het ten eerse een van de goedkoopste voeding is en de voeding is het zelfde als friso een van de duurste voeding.

( omdat een van mijn dochters heel veel in het ziekenhuis lag
    en thuis similac kreeg en in het ziekenhuis Frico hebben ze in het ziekenhuis alles naast elkaar gelegt om te kijken wat het verschil was en ja er was er 1 het prijs kaartje :confused:

Ze hebben dat na gekeken omdat ze elke keer andere voeding kreeg )

De voeding Similac kun je dus klaar maken voor 24 uur.

Met Kokend water in een kan die je zeer goed kan afsluiten en dan in de koelkast.

Ik maakte dat dan wel klaar voor 2 kindjes dus dat is dan makkelijk en scheeld tijd maar ik denk als je en baby hebt die veel komt in de nacht.
    Dat dan een aantal flessen klaar zetten niet zo gek is.

Als je baby geen poep broek heeft niet verschonen fles geven en hopa naar bed dat is voor de baby minder gezellig en je hebt zelf langer tijd om te slapen. ;)

4. Niet meer actief

Ik gebruikte voor astrid ook hoofdzakelijk Similac. Alleen die blikken, pff, die nemen wel een hoop ruimte in zeg.

Als ik straks na die 3 mnd BV weer FV ga geven, dan ga ik voor de kruidvat. Ik zal altijd per fles maken.. nooit een hele kan! Nou ja, misschien straks met mijn nieuwe mooie keuken en handige voorraadbussen!

5. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik maak sinds een paar dagen de fles van mijn 6 weken oude dochtertje aan met rooibosthee. Nou heb ik het idee dat ze hier niet zo goed op reageert. Ze spuugt sinds ik de thee gebruik meer dan normaal. Ze krijgt al voeding ook voor krampjes, nutrilon omneo. Weet iemand misschien of het eigenlijk niet zo verstandig is om bij deze voeding dingen toe te voegen?

6. TwinMama

TwinMama Nieuw lid

1 okt 2006
    2
    0
    0
    Zeeland
    Waarom rooibosthee toevoegen aan de voeding ?
    ik heb er zelf nog nooit van gehoord.

Wel venkel thee bij krampjes.

Jou zou voor het spuugen eventeel wat nutriton kunnen gebruiken dat maakt de voeding iets vaster waardoor het was zwaarder op de maag ligt en daar door minder snel spuugt.

En als het te erg word zou ik een keer overleggen met een arts.

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn ligt sinds gisteren in het ziekenhuis.... hier thuis heb ik alles geprobeerd met de voeding, maar op een gegeven moment kom je in zo'n cirkel terrecht waar je niet meer uitkomt.... Ze krijgt nu weer alleen de nr 1 voeding en ze doet het fantastisch.... Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis die cirkel doorbroken.

liefs

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je kan elke voeding aanmaken met rooibosthee, dat is geen probleem.

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    waarvoor dient rooibos thee

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Rooibosthee is tegen krampjes, net als venkelthee.

11. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hierbij wil ik allemama's die rooibos thee gebruiken, waarschuwen: In rooibos thee zit een bepaald zuur, wat ook weer voor krampjes zorgt.... Ik spreek uit ervaring, haha. Je kunt echt beter venkelthee proberen. Zorg er aub voor dat je niet in die cirkel terrecht komt, want daar kom je heel moeilijk uit. Probeer het weer eens met de voeding waar je mee begon, dus zonder thee en druppels ed.

liefs juud

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    oke. ik gebruik af en toe venkelthee.

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyy :confused: ! Zit ik ff mijn topicjes bij te lezen, en ik denk ineens 'Goh dat verhaal komt me bekend voor' :D

Als je het over de duvel hebt...

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heb ik ook gehad met Joey, Joey had spruw en de huisarts adviseerde idd de voeding met rooibos aan te maken dat zou niet alleen tegen krampjes helpen maar ook tegen de spruw. Zo gezegd zo gedaan, nou ik heb sinds ik het gebruikte een huilend beebje gehad die de ergste krampjes in zijn korte leventje meemaakte juist DOOR de rooibosthee. Toen ik ermee stopte was het meteen weer over. Nu drink ik het zelf maar, omdat Joey nog BV krijgt ook. Krijgt hij het op die manier :D

Ik nu dus ook :rolleyes:

Deel Deze Pagina