cyste bij foetus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door danielle41, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle41

27 feb 2006
    23
    0
    0
    Hoi

Ik heb een vraagje ik ben vandaag naar het ziekenhuis voor mijn 20 weken echo nou ja ben al 22 weken.
    Ze hebben bij ons kindje in de linker en rechterhelft van de hersenen een cyste aangetroffen.
    zo staat het in de papieren plexus chor cyste li 7*5*6 mm
    plexus chor cyste re 4*3*3 mm

Nu hebben ze wel tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde temaken,omdat ze verder geen softmakers zichtbaar zijn,maar ik maak me natuurlijk wel zorgen.
    Nu is eigenlijk mijn vraag komt dat veel meer voor bij foetussen en wat houd het precies in.
    Ik hoop echt dat u mijn hier iets meer over kan vertellen.

groetjes danielle

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Danielle,

nou die cyste is normaal hoor, dat hebben we allemaal in onze hersenen. Het zijn gewoon twee plaatsen waar hersenvocht in zit. Er is bij jouw kindje alleen een verschil in grootte gezien tussen links en rechts. Dat is geen probleem. Misschien hebben jij en ik dat ook wel, maar omdat we het niet weten maken we ons geen zorgen. Een nadeel van die 20 weken echo is dus dat je iets kunt zien waarover je je zorgen gaat maken, terwijl als je het niet had geweten er nooit was achtergekomen, want het heeft verder geen gevolgen. Je hoeft, zoals ze daar ook al zeiden, je dus geen zorgen te maken.

Mirjam

Deel Deze Pagina