Ik zou zeker niets gaan behalen, want dan is voor hun case closed. Als je het incassobureau telefonisch niet kunt bereiken zou ik een mail sturen en uitleggen dat ze het on hold moeten zetten.
Incassobureaus zijn vaak niet te bereiken. Ik zou ze een mail sturen en daarin stellen dat je geen factuur gaat betalen als je niet weet waarvoor je moet betalen en daarnaast stellen dat ze de originele facturen overleggen. Dat je graag een kopie van de originele factuur nogmaals ontvangt voordat je met ze verder kan. Dat je hem dan uiteindelijk niet gaat betalen is een tweede. Ik zou het in het Engels schrijven, en anders stug in het Nederlands. Wij hebben een keer famed achter ons aan gehad, toen we de facturen opvroegen was ook duidelijk waarom we niets gehad hadden.
Ik heb ze gisteren en eergisteren gemaild maar nog geen reactie en vandaag al 10x priberen te belken maar gewoon niet te bereiken. Heb eigen revhtsbijstand gebeld maar eer dat die zaak dan wordt opgepakt us de datum dat geld betaald moet zijn ook verstreken en daarom zeiden zij nu betalen. Maar denk dat het dan ook case closed is. De kliniek ook nog gebeld en gemaild en gebraagd of ze het incassobureau on hold kunnen zetten maar gaat allemaal zo traag daar verwacht ik ook niet op tijd berucht van... Echt zo shit dit. Dat hele onderzoek kost me dan 500,- ipv 280,-
Ik krijg nu dit bericht wat betekent dat letterlijk? Dit wordt naar mij, incassobureau en administratie gestuurd. "bitte stellen Sie den Fall (achternaam van mij), Rechnung 1197346 ein."
ja dan kan het soms nog misgaan met letterlijke vertaling. Maar wel vreemd want krijg er nu nog mail achteraan in engels dat de factuur gecanceld wordt en ik nieuwe krijg
Het komt er op neer dat ze de administratie een bericht sturen dat de rekening moet worden aangepast, danwel dat deze moet worden ingetrokken.
Ik denk dat dat bericht niet voor jou is bedoeld. Het betekent dat ze jouw rekening moeten aanpassen ‘pas aub rekening 1197346 van ‘zaak’ (achternaam) aan’
Dank jullie wel! Wat @Diro zegt klopt dan want die rekening wordt nu ingetrokken gelukkig. Krijg een niruee (via mail ) tegen gereduceerd tarief en zonder incasso kosten.
MIjn enige ervaring is dat ik een keer te laat was met de tandarts betalen (MIjn eigen schuld). Ik kreeg toen in hele korte tijd twee incasso's die exponentieel omhoog gingen. Heb toen de tandarts rechtsstreeks betaald en de incasso een hele boze brief gestuurd dat ik al betaald had, ik hun kosten bizar en extreem onredelijk vond en ik deze absoluut niet ging betalen en ze me met rust moesten laten. Kreeg daarna nog een factuur (die ik gelijk in prullenbak gooide) en daarna nooit meer. Nooit meer iets van hen gehoord. Dit was wel een jaar of 10 geleden. Een vriendin van me, die voor een incasso werkte vertelde dat ze eigenlijk vrijwel nooit werk maken van lagere bedragen als je deze niet betaald. Ik zeg absoluut niet dat je het moet doen, maar als het uiteinlijke schuldbedrag niet heel hoog is, zou ik overwegen het ziekenhuis te betalen en dat stomme incassobureau lekker te negeren. Best veel incasso's opereren wat mij betreft op het randje van het ethische en weten dat zelf ook. Ik snap dat ze wat moeten verdienen met het overnemen van schulden, maar de bedragen staan vaak niet in verhouding tot de schulden. Ik zou dus zeker meenemen wat de incasso kosten zijn t.o.v. de schulden.