Aanmaning incassobureau, iemand die mij kan helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Ik zou zeker niets gaan behalen, want dan is voor hun case closed. Als je het incassobureau telefonisch niet kunt bereiken zou ik een mail sturen en uitleggen dat ze het on hold moeten zetten.
     
    mama079 vindt dit leuk.
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Is het wel een bestaand incasso buro? Omdat je ze ook niet te pakken krijgt.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Incassobureaus zijn vaak niet te bereiken. Ik zou ze een mail sturen en daarin stellen dat je geen factuur gaat betalen als je niet weet waarvoor je moet betalen en daarnaast stellen dat ze de originele facturen overleggen.

    Dat je graag een kopie van de originele factuur nogmaals ontvangt voordat je met ze verder kan.

    Dat je hem dan uiteindelijk niet gaat betalen is een tweede.

    Ik zou het in het Engels schrijven, en anders stug in het Nederlands.

    Wij hebben een keer famed achter ons aan gehad, toen we de facturen opvroegen was ook duidelijk waarom we niets gehad hadden.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb ze gisteren en eergisteren gemaild maar nog geen reactie en vandaag al 10x priberen te belken maar gewoon niet te bereiken. Heb eigen revhtsbijstand gebeld maar eer dat die zaak dan wordt opgepakt us de datum dat geld betaald moet zijn ook verstreken en daarom zeiden zij nu betalen. Maar denk dat het dan ook case closed is.
    De kliniek ook nog gebeld en gemaild en gebraagd of ze het incassobureau on hold kunnen zetten maar gaat allemaal zo traag daar verwacht ik ook niet op tijd berucht van...
    Echt zo shit dit. Dat hele onderzoek kost me dan 500,- ipv 280,-
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik krijg nu dit bericht wat betekent dat letterlijk? Dit wordt naar mij, incassobureau en administratie gestuurd.

    "bitte stellen Sie den Fall (achternaam van mij), Rechnung 1197346 ein."
     
  6. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    vlinderCN vindt dit leuk.
  7. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Dat je de factuur moet overmaken.
    Google Duits naar Nederlands.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    ;) ja dan kan het soms nog misgaan met letterlijke vertaling.
    Maar wel vreemd want krijg er nu nog mail achteraan in engels dat de factuur gecanceld wordt en ik nieuwe krijg
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  9. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Hopelijk dan een goede factuur voor jou!
    Succes met je onderzoeken.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het komt er op neer dat ze de administratie een bericht sturen dat de rekening moet worden aangepast, danwel dat deze moet worden ingetrokken.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  11. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sorry, dat is dus echt niet waar wat je schrijft.
    Google translate is lang niet altijd betrouwbaar.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  12. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik denk dat dat bericht niet voor jou is bedoeld. Het betekent dat ze jouw rekening moeten aanpassen :) ‘pas aub rekening 1197346 van ‘zaak’ (achternaam) aan’
     
  13. @vlinderCN
    Is het niet met cc naar jou verstuurd? Dan klinkt het een stuk logischer.
     
  14. Diro

    Diro Lid

    20 apr 2019
    10
    12
    3
    Vrouw
    'Einstellen' is staken/stopzetten
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel! Wat @Diro zegt klopt dan want die rekening wordt nu ingetrokken gelukkig. Krijg een niruee (via mail :rolleyes:) tegen gereduceerd tarief en zonder incasso kosten.
     
    Diro, Nellie4 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  16. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    MIjn enige ervaring is dat ik een keer te laat was met de tandarts betalen (MIjn eigen schuld). Ik kreeg toen in hele korte tijd twee incasso's die exponentieel omhoog gingen. Heb toen de tandarts rechtsstreeks betaald en de incasso een hele boze brief gestuurd dat ik al betaald had, ik hun kosten bizar en extreem onredelijk vond en ik deze absoluut niet ging betalen en ze me met rust moesten laten. Kreeg daarna nog een factuur (die ik gelijk in prullenbak gooide) en daarna nooit meer. Nooit meer iets van hen gehoord. Dit was wel een jaar of 10 geleden.

    Een vriendin van me, die voor een incasso werkte vertelde dat ze eigenlijk vrijwel nooit werk maken van lagere bedragen als je deze niet betaald. Ik zeg absoluut niet dat je het moet doen, maar als het uiteinlijke schuldbedrag niet heel hoog is, zou ik overwegen het ziekenhuis te betalen en dat stomme incassobureau lekker te negeren.

    Best veel incasso's opereren wat mij betreft op het randje van het ethische en weten dat zelf ook. Ik snap dat ze wat moeten verdienen met het overnemen van schulden, maar de bedragen staan vaak niet in verhouding tot de schulden. Ik zou dus zeker meenemen wat de incasso kosten zijn t.o.v. de schulden.
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja had ook gekund idd maar nu op de officiele manier gelukt, kan ik zeker geen gezeik krijgen ;)
     

Deel Deze Pagina