Vraag aan doktersassistenten/verpleegkundigen; hoofdwond

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkie97, 24 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Mijn zoontje is vanmorgen bij gym op school met zijn hoofd op een bank gevallen en daardoor heeft hij een sneetje in zijn achterhoofd opgelopen. Het is geplakt bij de huisarts en hij is gelukkig verder niet misselijk of duizelig. Alleen komt er nog steeds een heel klein beetje bloed uit het wondje aan een kant. Het is echt heel weinig, maar kan dit kwaad? Hoe lang mag dit nog of moet ik terug naar de huisarts?
     
  2. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Ik zou de huisarts bellen. Die heeft het gezien en kan er dus wat zinnigs over zeggen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Dit.
    Waarom zou je dat niet doen? Wij kunnen er wel wat over zeggen maar wij hebben heel die wond niet gezien.
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Nee dat snap ik maar ik dacht wellicht is er iemand in de zaal die medisch onderlegd is en bijvoorbeeld kan bevestigen dat een beetje nabloeden normaal is of juist niet dat je dan onmiddellijk terug moet. Was zelf namelijk van plan het even aan te kijken en als het dan nog bloedde te bellen met de huisarts maar inmiddels is het gestopt gelukkig.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Klein beetje bloed is niet erg. Zal wel stukje niet gepakt zijn om evt rommel eruit te kunnen laten in geval van optreden van evt infectie.

    Zolang het niet enorm bloed, of ver open staat is er niet veel reden tot zorgen. Maar je kan altijd even na vraag doen bij de betreffende arts.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Beetje nabloeden is normaal, juist goed dat de wond niet volledig dicht is ivm troep dat er mooi uit kan.
    Bij twijfel kun je altijd bellen natuurlijk,
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Zat toch steeds een drupje bloed dus even gebeld en kon nog even langskomen bij de huisarts (was vanmorgen geplakt door de assistente). Huisarts vond het er heel goed uitzien en beetje bloed was inderdaad niet erg.
     

Deel Deze Pagina