Auw auw, zeer pijnlijke tepels van de kou!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liv, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu de koude dagen zijn aangebroken beginnen mijn tepels buiten weer erg pijn te doen! Alsof ze er af worden gescheurd, echt verschrikkelijk voelt dat. Zodra ik de warmte weer opzoek is het over maar ik kan natuurlijk niet heel de winter binnen blijven zitten. Wie heeft er ook zo'n last van en belangrijker nog, wie heeft de gouden tip!?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb er ook heel erg last van gehad. Mijn tip: pak ze goed in! Je hebt van die halflange topjes en die deed ik dan een aantal over elkaar aan en nog wat topjes met spaghetti bandjes, en dan nog mijn gewone bovenkleding.

3. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Klinkt als fenomeen van Raynaud. Ik heb dat aan mijn handen, neuspuntje en voeten. Bij kou slaan de bloedvaten dicht en worden je lichaamsdelen wit/blauw. Wanneer je weer in de warmte komt, worden de lichaamsdelen vaak erg rood en beginnen te prikkelen.
    Ik heb gelezen dat je dit ook in je tepels kunt krijgen en dat het erg pijnlijk is.
    Ik denk dat er weinig andere tips zijn, dan goed warm houden met kleding.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Misschien nu al (fleece ;)) zoogcompressen gaan gebruiken?

5. isa2510

isa2510 Lid

24 nov 2009
    52
    0
    0
    hallo

ouw ja ik ken het,ik heb het zelfs als ik binnen zit.was vanmiddag bij mijn ouders en ze deden zo pijn dat ik moeite had om het te verbergen,ben dan ook eerder naar huis gegaan en heb een warme douche genomen,was in het begin ook niet fijn!

groetjes isa

6. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, het fenomeen van Raynaud... heb er even wat over gelezen en heb eigenlijk zo lang ik me kan herinneren al bij kou pijnlijke tepels (niet zo erg als in de zwangerschap hoor), ook de pijn bij de borstvoeding was de eerste weken ondraaglijk (erger dan de weeen!!) daarna niet meer gelukkig. Grappig dat het dus blijkbaar echt iets is en ook een naam heeft. Warm houden met kleding of evt. soort van wollen zoogcompressen haha lijkt de beste oplossing!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    HOihoi
    ik heb er ook last van, eigenlijk alleen in mn zwangerschap. Bij de 1e had ik het voor ik wist dat ik zwanger was tot het moment dat ik stopte met bv, dus volgens mij hardstikke hormonaal en nu had ik het ook echt heel vroeg in de zwangerschap alweer. Soms is het idd heeeeeeeeeel pijnlijk. Warmte helpt altijd bij mij

8. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Mijn "gouden" tip: voorgevormde BH's. Die zijn een stuk warmer als de niet voorgevormde.

Groetjes!

9. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Auw, ik heb er ook last van!
    Echt een hell, die pijn! Heb al af en toe zoog compressen in me bh om het warm te houden!
    De mijne drogen ook zo uit en jeuken.. Hmmz

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb er altijd al last van gehad.
    alsof ze eraf vallen.
    heb ik altijd al gehad. als had ik 3 truien over elkaar aan had had ik het nog.
    maar ik ga de compressen eens proberen.
    al geef ik dan geen bv misschien helpt het me.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ooh ik hoop dat dit na de bevalling niet nog erger is, VRESELIJK, als ik op de fiets zit in de snijdende wind dan heb ik echt medelijden met mezelf en mijn arme tietjes... :(

Compressen... moest ik toch maar eens in huis halen. Goed idee. Verder leg ik mijn sjaal er ook nog zo'n beetje over.

12. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oeh ja, dat gevoel had ik ook en zelfs toen het snikheet was deze zomer! Maar het is gelukkig over gegaan na de bevalling!

13. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Hier nog 1 die elke dag nu het zo koud is met fikkende tepels op de fiets zit :cool: verschrikkelijk!

14. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ik heb hier verders "nog" geen last van,
    maar ik heb wel een gouden tip voor je.
    klinkt mischien raar maar doe een beetje vaseline op een wattenschijfje en leg dat op je tepel tussen je bh.
    schijnt ook goed tegen kloven te helpen.:)
    groetjes kimmie

15. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Helpt dat echt? Het lijkt mij gewoon dat het zeer doet omdat je het in het algemeen koud hebt en je tepels hierdoor stijf worden (dus niet alleen dat je tepels het koud krijgen :p). Extra verpakking om je tepels helpt toch niks tegen het koud hebben in het algemeen? De reactie van de tepels is er dan toch altijd.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

ow ik ook ik ook, vreselijk!! Heb het niet heel veel maar het kan echt onzettend pijn doen met die kou

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Toen ik dat las dacht ik ohhhh jah daar had ik ook last van tijdens de zwangerschap van mijn zoon was toen net na de kerst uitgerekend. Ik weet nog wel dat ik op de fiets zat en dan mijn arm als beschermer er om heen.:D:D Gelukkig was het na mijn zwangerschap weer verdwenen.

18. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Heel herkenbaar. Het is echt ondragelijk. Ik vermeed het gewoon om naar buiten te gaan. Maar ik heb voor mij de oplossing gevonden. Voordat ik zwanger werd had ik erg kleine borsten en had ooit van die kipfiletjes gekocht bij de Hunkemoller. Maar die dingen heb ik nooit gebruikt want ze zijn plastic en ik vond ze zo plakken en zweten. Maar nu is dat echt ideaal! Heb er geen last meer van!

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hahah de pijnlijke tepels dat weet ik nog heel goed.. heb er eingeijk altijd last van gehad maar tijdens de zwangerschap werd ik er gek van. ik deed wattenschijfjes in mn bh. je kan bijv. ook gewoon van de zoogcompressen erin doen. daarover had ik een onderhempje aan en daarna pas mn trui. hielp goed hoor. maar ik denk dat je meer aan een zoogcompres heb dan aan die kleine wattenschijfjes.

20. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Vandaag had ik voor het eerst echt pijnlijke tepels die door de kou kwamen.. moest gelijk aan dit topic denken..
    Mn tepelhof was helemaal rood, en het topje van de tepel helemaal wit :| En het deed gewoon pijn.. niet irriterend of vervelend, maar gewoon echt pijn :|

Heb mn (voorgevormde) bh uit gedaan, hempje erover, en dan weer mn coltrui en vest, toen ging het wel redelijk. Hoop dat het niet meer terug komt :(

Deel Deze Pagina