Rond een uurtje of half 5 Ik krijg hem dan met moeite wakker...ik vind het erg zielig maar ik kan hem niet laten liggen hij moet toch eten? Hij gaat rond 19.30 naar bed maar als ik hem een uurtje laat slapen is hij natuurlijk klaar wakker tegen die tijd. Morgen laat ik hem een halve dag naar school gaan denk ik.. Oh ja dit is zijn eerste schoolweek hahhaha Hoe deden/doen jullie dit met arme vermoeide kindjes??
heey bizzy ! we hebben elkaar wel is vaker gesproken over onze kindjes met regulatiestoornis vergeet niet dat het juist extra veel van hun vraagt N gaat ook vanaf maandag naar school en kwart voor 6 valt ze ook in slaap wij eten stipt om 5 uur zodat ze wel gegeten heeft en ja dan maar vroeg op bed komt wel goed als ze helemaal gewend zijn overigens is bij N vandaag vastgesteld dat N echt adhd heeft
Wel herkenbaar. Toen mijn zoon met vier jaar net naar school ging. Was ik blij dat ik het redden om hem gelijk te eten te kunnen geven. Hij viel het liefst meteen uit school in slaap. De eerste maanden lag hij al om 17.30 op bed zo moe was hij van de eerste tijd school. Probeer gelijk eten te geven van uit school en gewoon vroeger naar bed als hij blijft door slapen.
Over het "hij moet toch eten".... daar zijn wij wat gemakkelijker in geworden.. (al ben ik niet bekend met die regulatiestoornis van je zoon... dus misschien MOET hij echt) wanneer wij onze dochter echt niet wakker kunnen krijgen, dan leggen we haar gewoon in haar bed en slaat ze haar maaltijd voor die dag over.
onze oudste ging alleen eerst sochtends en ging smiddags op bed, later wou/oefde hij geen middag slaap meer en ging hij gewoon lekker zijn gang smiddags meestal na school eerst bankhangen en daarna weer spelen na een maand of2/3 ging hij volledig naar school
Ook hier weleens zinder eten naar bed hoor... Of dat ze een boterham eet dan die avond. (wel een gezonde dan hoor.. Kaas/tomaat ofzo) Want 1 dagje geen avondeten... Dat lukt nog wel. Volgende ochtend wat meer pindakaas op dr boterham... Kan ze er weer tegen En ze at ook de eerste tijd vaak maar 1 boterham tussen de middag ipv 2 Dan liet ik dr die 2e na school opeten. En ze heeft nooit geklaagd over trek/honger. Mja laatste paar weken zegt ze dat ze 's nachts honger heeft. Maar ze is ineens enorm aan het groeien dus per saldo ontbijten we wat vroeger
Hoi Hoi, Ja het is weer een overspoeling nu in zijn koppie Hij vind het zo leuk op school en komt letterlijk stuiterend naar buiten en klets in de auto me oren van me hoofd totdat we thuis zijn dan is het ....snurk...! Probleem is nu ook dat hij om een uurtje of 2 klaar wakker is ( dit was dus vannacht terwijl we net weekend hebben gehad) en daar word ik niet zo vrolijk van!! Haal hem straks gewoon weer om 12.00 op want hij gaat het vandaag helemaal niet trekken...lastig allemaal. Jeetje N toch adhd ? Hoe gaan jullie ermee om en school???
Lieve meiden, Een dagje geen avond eten is natuurlijk idd geen probleem maar 5 dagen per week (zoals verleden week) is wel een beetje erg veel! Ook hier trouwens een groei stapje meneer is een kilo aangekomen in 6 weken vakantie en daarbij nog eens 2 cm gegroeid!!! 1.09cm is ie nu en 17.8 kilo. Zijn regulatiestoornis maakt hem nu wel veel drukker maar normaal (zover dit normaal is natuurlijk) houd hem dit juist klaar wakker omdat hij moeite heeft met de dag af te sluiten ( indrukken van de dag) en nu is het dus .....gaap en slaap tegen etenstijd. Maar ik lees dat ik het de tijd moet geven dus ik heb goede hoop
5 dagen is wel beetje veel ja.. Dan zou ik hem ook 's middags thuis houden even voorlopig Hier ook fikse groeispurt in de vakantie trouwens. Ze is gewoon 4 hele cms gegroeid. Bizar eigenlijk. Wel had ze 's nachts steeds honger. Niet zo gek als je dr bijna letterlijk kan zien groeien
hoe we er mee omgaan lastig ergens onbewust wisten we het al maar vanuit babylon wouden ze die diagnose niet geven, maar nu met de second opinion zeggen ze ook gewoon regulatie stoornis is ADHD ze is op het moment weer zo overprikkeld en huilt dus om alles erg frustrerend en op zulke momenten heb ik ook echt geef hier die medicatie, maar andere momenten nee bah oe klaar wakker zijn is niet fijn! gister viel noa om half 4 in slaap en uurtje later was ze weer wakker en vanochtend kwam ze om half 6 mama ik moet plassen maar is daarna gelukkig weer gaan slapen en anders even tijdelijk alleen ochtenden doen dat je hem zo aan het ritme laat wennen??
Ja hou hem verlopig op de maandag middag thuis en dan heeft hij de woensdag en dan nog 2 dagen maar is het weer weekend kijken of dat helpt. Net was meneer zwaar beledigd dat ik hem op kwam halen en is nog steeds boos zijn broodje aan het eten lol overgens eet hij dit nu wel op de bank ipv aan tafel serieus in de chill modus
heeft ie de vrijdagmiddag ook niet standaard vrij? hier wel dus N gaat woensdag en vrijdag middag naar bed hier gaat het overigens goed maarja meissie heeft zoveel energie ze komt net thuis van het buiten spelen
Nee hier alleen de woensdagmiddag vrij....en het is weer zover zoonlief ligt knock-out op de bank....ging alvast ff koken en ja hoor en dan lag hij gister wonder boven wonder op 18.30 op bed tot 6.15 vanmorgen dus bijna 12 uur slaap gehad ...ik weet het niet meer aaahhhh!
komt vast goed zou hem gewoon zo wakker maken! en dus niet al die tijd laten slapen hier heeft N dus woens/vrijdagmiddag vrij ideaal op die middagen gaat ze nog naar bed hier is N trouwens weer lekker buiten aan het spelen dus hier gaat de patat pan zo aan en komt ze om 17.00 naar binnen om te eten alleen hoeft er dan maar 1 dingentje verkeerd te gaan en ze blijft huilen tot ze naar bed gaat