Aanmelden voor school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kirst78, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb Quinn ingeschreven voordat hij 1 was!
    Vroeg wel zeiden hun ook, maar ze hebben wel iets van een wachtlijst en wilde dus gewoon zekerheid hebben dat hij daar heen kon.
    Dus dat is al geregeld! Is niet op loopafstand, maar ach, rij liever wat om voor een goeie school

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben begin dit jaar 2 scholen in de wijk gebeld of er wachtlijsten waren en of we een afspraak konden krijgen voor rondleiding. Dit was geen probleem.

Bij beide scholen (nog) geen wachtlijst, ze vinden het wel prettig als je ze voor hun derde verjaardag inschrijft.

Uiteindelijk afgelopen week formulier opgestuurd en bevestiging gehad dat Rick is ingeschreven.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij zijn destijds gewoon bij 4 scholen gaan kijken... gewoon bellen afspraak maken en gaan. Heb dus ook 4 directeuren gezien en mee gepraat en verder gewoon lekker rondgekeken. Ik vond dat wel erg fijn en belangrijk. Uit zelf kijken haal je meer dan uit een infoboekje of schoolgids

4. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Wij hebben a.s. vrijdag rondleiding/gesprek en evt inschrijving.
    Bij ons zeggen ze in het jaar dat ze 3 worden aanmelden.

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik weet ook niet welke school ik moet kiezen voor mijn zoon... Er zijn er hier 3 (dacht ik) maarja waar ga je voor... De tijden, die wat het dichste bij ligt, de lesmethodes etc etc.
    Denk dat wij echt binnekort eens moeten gaan kijken bij de scholen en dan een keuze maken.

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik kon haar niet eerder inschrijven dan dat ik de brief had gehad van de gemeente uit .. dus net na haar 3de verjaardag ingeschreven voor school .. want ik wou het eerder doen maar toen kreeg ik van school uit te horen dat ik er vanzelf bericht over kreeg en ik haar dan in kon komen schrijven ..

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dominique staat al wel ingeschreven, nu ongeveer een half jaar. Ze gaat naar een openbare school, dus feitelijk geen wachtlijsten en ik had haar dus ook veel later kunnen inschrijven. Maar...... het is wel zo prettig voor de school dat ze kunnen anticiperen op de hoeveelheid kinderen die er komen in een bepaald schooljaar. Dat heeft ook weer te maken met het aanvragen van geld etc.. En aangezien we weten welke school het moet worden, hebben we het net voor haar 3de verjaardag gedaan.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Hier heb ik haar ingeschreven toen ze 1 DAG oud was... Erg toch? Maar dan ben ik in ieder geval zeker van een plek op de school in de wijk en dat vond ik wel erg belangrijk. Woon in grote stad, in erg kinderrijke wijk, dus kan je niet vroeg genoeg bij zijn....

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik had deze vraag een half jaar geleden ook gesteld, had geen idee. Uiteindelijk bleek het hier in de buurt wel mee te vallen met wachttijden etc. Nu zag ik dit topic en dacht 'oh ja, dat moet ik ook nog eens doen'. Gelijk opgebeld en een afspraak gemaakt voor een rondleiding volgende week vrijdag. Een rondleiding vind ik ook wat persoonlijker dan een open dag. Ze wordt van de zomer 3 jaar, dus ik ben behoorlijk op tijd, maar goed, wil me wel kunnen oriënteren.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik heb volgende week vrijdag een afspraak voor een rondleiding gemaakt. Ze wordt van de zomer 3 jaar, hier hebben ze geen wachtlijsten.

11. Nena77

Nena77 Actief lid

7 dec 2007
    445
    0
    0
    Ik heb mijn oudste dochter opgegeven voor school toen ze 15 maanden was na een tip van een andere moeder. Ik dacht dat ik nog tijd genoeg had, maar ik was toen al bijna te laat, want ze was nummer 23 van de 25:$ Maar volgens mij is dit meer een uitzondering, dan een regel.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Hier heb ik Kylian opgegeven toen hij net 3 jaar was, veel te vroeg volgens de directeur, maar toen ik uitlegde dat het voor mij belangrijk was de zekerheid te hebben dat hij naar hun school kon snapte hij het wel.

Het is namelijk een school op loopafstand, die ik (omdat ik MS heb) ook eventueel in een rolstoel makkelijk af kan leggen en die dus mijn zelfredzaamheid ook een beetje waarborgt.

Voor de rest stond mij hun lesmethode erg aan en dan vooral het feit dat niet alleen de kindjes die ergens moeite mee hebben extra aandacht krijgen maar ook de kindjes die de lesstof te makkelijk vinden extra aandacht en uitdagingen krijgen.

Tijdens de opendag zijn we gaan kijken en kregen we gewoon een rondleiding van de juf, Kylian vond het geweldig en was helemaal op zijn plek (en daar gaat het uiteindelijk toch om).

En nu mag hij 1 juni een morgen komen proefdraaien en vanaf 23 augustus gaat mijn kleine manneke dus officieel naar school

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier net even wezen praten.. eind juni een gesprekje met rondleiding :)
    ben benieuwd... hij vond het leuk als anne mee kwam...
    "dat is leuk want dan kan ze vast in de klas kijken"

en nu nog basisschool nr. 2 op het lijstje bellen...

overigens waar we net geweest waren was er nog geen paniek.. maar hij merkte wel op dat ze een heel snel groeiende school zijn dus dat we niet nog een jaar moesten wachten :)
    volgens hem varieert het wel per school.. andere scholen in de wijk hebben het minder druk. maar zoals hij al zei.. zegt dat wellicht ook iets over zijn school.
    (kennelijk is hij zeer gewild bij veel ouders)

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij hebben onze zoon aangemeld voor school toen hij 11 maanden oud was, en toen waren we dus al te laat: de groep waar hij in zou komen was al vol. We hebben hem toen op de wachtlijst laten zetten, en gelukkig kregen we onlangs - hij is nu 3 jaar - bericht dat ze toch plaats voor hem hebben.

Daar hebben we wel van geleerd: onze dochter hebben we eerder aangemeld, namelijk al met een half jaar.

Maar dan sta je toch gek te kijken. Denk je op tijd te zijn... :$

Groetjes, Wendy

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Morgen een gesprek op de openbare basisschool. Ben benieuwd!!

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    whaaa, wat zijn somigen er vroeg bij zeg!!! wist niet dat er ook een wachtlijst was voor een basisschool, een kind moet toch vanaf zijn vierde naar school, stel dat je te laat bent en er zijn (bv) verder geen scholen in die plaats, moet je dan je kind thuis houden, omdat er geen plek is??? erg krom, maar zal wel, ik was erg laat, heb mijn dochter pas een paar maanden gelden opgegeven voor school...ze wordt in juni al 4 jaar. Ze hebben daar weinig over gezegd. Hier krijgen we van de gemeente ook een brief dat je je kindje moet aanmelden voor de basischool en die kreeg ik ook pas een paar maanden geleden..;)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Officieel is je kindje vanaf het 5de levensjaar leerplichtig dus voor zijn/haar 5de levensjaar zul je een school moeten zien te vinden die plek heeft voor je kindje.
    Als dit niet de school van keuze is is gewoon dikke pech volgens mij.

Hier heeft de school wel een opname beleid

Kinderen die al een oudere broer of zus op die school hebben zitten en kinderen uit de wijk gaan voor op kinderen die buiten de wijk komen.
    Nu is het hier zo dat de school waar wij voor hebben gekozen onder het pcbo (protestans christelijk basis onderwij) vallen en bijna in elke wijk wel een school hebben, dus er waren geen wachtlijsten e.d.

Groetje sAnita

18. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier wordt het vaak via de psz gedaan.
    Jimmy was 3 jaar en toen kregen wij papieren voor de basisschool.

19. Hester

Hester Niet meer actief

Te vroeg??? :(
    We hebben onze zoon opgegeven via zijn geboortekaartje vlak na zijn geboorte en waren niet de enige voor 'zijn' klas..

Wonen wel in de Randstad, dus misschien hebben die meer aanmeldingen, ik ben blij dat we hem zo vroeg hebben aangemeld op de school van onze keuze. Als we hadden gewacht tot zjn 3e jaar, had hij zeker geen plekje gehad op zijn 4e verjaardag.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier had ik dat ook gehoord van vriendinnen met iets oudere kinderen. Dus ik belde al vlak voordat hij 3 werd en toen kreeg ik te horen dat het nog niet hoefde. Een paar jaar geleden wel, toen waren er wachtlijsten en leerlingenstops, maar nu is het aantal kinderen hier in het dorp zo teruggelopen, dat ze zelfs combinatiegroepen maken omdat de klassen anders te klein zijn.
    Hij is nu 3,5 en nog steeds niet ingeschreven (schaam schaam), omdat we maar niet kunnen kiezen tussen 2 scholen. Wil het wel voor de vakantie in orde maken, gewoon voor ons gevoel.

Deel Deze Pagina