Aanmelding IVF Erasmus MC Wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Diligo Ergo Sum, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Natuurlijk doe ik dat!
    En heb je enige klachtjes of helemaal niks? Ik gok dat ik de punctie heb als jij mag gaan testen, hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je.

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, ik hoop wel dat jj eerder een punctie krijgt dan 18-6 hoor. Even de echo´s afwachten.

Leeuw, hoe gaat het met je? Al even niks gehoord!

3. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    Hallo dames,

wat goed om te lezen dat er puncties in beeld zijn en er een pterugplaatsing is geweest.

Ik ben idd even afwezig geweest.
    Via de huisarts heb ik in het Ikazia een echo mogen doen. Daar vonden ze een leeg vruchtzakje. Ze hadden het idee dat in het weekend alles wel los zo komen, was dit niet het geval mocht ik vandaag bellen om daar iets op te vinden. Maar gister is het in alle hevigheid doorgebroken.

Voor ons houdt het verhaal in het Erasmus hier op, we gaan nu een poging doen in Gent en ook zijn we nog bezig met adoptie. Voor beide hebben we in Augustus een afpsraak staan. tot die tijd kunnen we even bijkomen en alles weer op een rijtje zetten.

4. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Leeuw, wat een vervelend en verdrietig weekend moet dit voor jullie geweest zijn. Maar toch wel een beginnende zwangerschap is het dan geweest, het kan dus wel! Ik hoop dat het in Gent beter gaat, of dat jullie kiezen voor adoptie.....spannende tijd weer. Laat je hier wel af en toe even weten hoe het met je gaat want daar ben ik echt wel benieuwd naar.

Hier gaat alles zn gangetje, we blijven lekker zitten op de wachtbank....pffff

Het dunt hier zowel uit zeg, hopelijk starten er binnenkort weer wat nieuwe meiden die mee willen kletsen op dit forum.

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @julia, Het is zeker zo wel erg rustig.... Hopelijk komen er nog wat meiden bij of mag diligio starten, ik gun het haar wel heel erg zo lang als ze moet wachten...
    En wachten duurt lang he...

@leeuw, sh... dat het dan toch niks is, hebben ze gezegd of het dan wel iets is geweest? Wel fijn dat het Ikazia je heeft geholpen!
    En hopelijk blijf je nog wel af en toe meeschrijven, ben wel benieuwd hoe het gaat lopen bij jullie in Gent. Vind je het vervelend dat je pas in augustus een afspraak hebt of geeft het wel rust?
    Heb je je Via cursus in augustus voor de adoptie?

@hier, morgen de eerste echo, ik ben benieuwd wat er te zien zal zijn en hoe lang ik nog door moet prikken. We gaan dit weekend naar een vriendin in de buurt van Groningen, ben benieuwd of het door kan gaan of dat er dan een punctie gaat komen. We gaan het beleven.

6. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje hoe ging de punctie? Hoop dat het mee is gevallen.

Hier vanmorgen getest, negatief. ...woensdag officiële testdag. Dus afwachten maar heb niet echt moed

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Dat snap ik dat je niet echt hoop hebt, balen zeg, maar ik ga wel voor je duimen!
    Wil je straks zo snel mogelijk door of wil je even wat rust? Ik vond die maand rust ook wel fijn hoor, weer ff jezelf worden, het is toch ook best een aanslag op je relatie met al die moodswings ;)
    Ik denk dat als deze mislukt we pas in het najaar verder gaan. Ml is namelijk eind juli 3 weken weg voor z'n werk en we gaan eind aug op vakantie.

Maar eerst deze poging afwachten. De punctie was pijnlijk, dat kwam door de laatste, die lag gemeen om een hoekje, maar wel 6 eitjes gevonden. Ik heb ook meer hoop dat er meer rijpe zijn. Als ik een gokje moet doen hoop ik 4 bevrucht waarvan 2 doordelen en 1 de vriezer in kan. Hopelijk zit dan de hoofdprijs daarbij. Nu dus afwachten tot het telefoontje donderdag.

8. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoi dames,
    Hoe is het allemaal? Ik heb dit topic opgestart, maar ben toen afgehaakt. Eerlijk gezegd kon ik het gewoon even een tijdje niet meer. Ik moest eerst goede suikerwaardes hebben (sinds vorig jaar zomer diabetes en sinds jan medicatie hiervoor). Begrijpelijk, maar enorm frustrerend; want weer iets dat je lichaam niet zelf oppakt ;)

Inmiddels spuit ik al insuline, na enkele maanden alleen tabletten. Dat was een hele stap, maar insuline schijnt ook beter te zijn als je zwanger wilt raken. Daarbij is namelijk aangetoond dat het niet via de plecenta gaat en op deze manier minder invloed heeft op eht kindje. Dus al met al goede keuze geweest. Mijn suiker is nu ook een stuk beter gelukkig. De suikerwaarde is nu zelfs al zo goed dat we hopen op begin juli groen licht. Jammer genoeg valt onze afspraak met de internet op 9 juli, de eerste maandag van de maand (dus info avond) missen we dus.

Vraagje aan jullie..weten jullie of het Erasmus pauze heeft in de zomer?

9. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Oeps, mijn berichtje was nog helemaal niet af!

Hoe is het hier? Zijn er al meiden zwanger dmv IVF bij het Erasmus? Hoe zijn de ervaringen? Ik begreep dat er een nieuw pijnstillingsbeleid is tav de punctie..hoe werkt dit voor jullie?

Liefs!

10. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Hoi diligio, fijn weer wat van je te horen! Ik weet niet of erasmus zomerstop heeft. Ons ziekenhuis wel in ieder geval.
    Fijn dat je bijna groen licht hebt! Hopelijk hoef je niet lang te wachten tot een positieve test, je hebt al zoveel geduld op moeten brengen.
    Hier afgelopen week de tweede ivf gehad met helaas 1 bevruchting, dus als deze mislukt gaan we meteen naar de laatste poging. Ik ga duimen voor je in ieder geval!

Ik heb naast de naproxen zo'n tabletje voor een roesje voor de punctie. Ik vind het erg prettig, kan ik je aanraden!

11. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Nijntje,
    Dank je wel voor je berichtje...wij hopen ook dat het gaat lukken...is toch spannend!

Bieden ze dat tabletje altijd aan, of is dit op eigen initiatief?

12. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Ik heb aangegeven tegen de punctie op te zien. Ik had er al 1 gehad jaren terug en het was niet mijn favoriete bezigheid. Toen zei de fa dat ze dit daar voor aan kan bieden. Maar dat is niet in het erasmus, maar daar zullen ze daar ook vast geven

13. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Nijntje, sorry dat ik zo weinig gereageerd heb op je verhaal. Ik was echt even van slag dat het hier mislukt is.
    Je had zoveel eitjes en dan toch maar 1 bevruchting, vreemd zeg! Het klinkt idd of dat je beter icsi kan doen. Hoeveel heb jij gespoten eigenlijk? Hoe gaan de wachtdagen, trek je het allemaal nog of heb je veel klachten.
    Ik duim keihard voor je!

14. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Julia,
    Lijkt me ook erg heftig, meid...wat jammer! :(

Hier ein-de-lijk goed nieuws gehad; we hebben groen licht!
    Mijn bloedsuiker is nu goed! We hebben 9 juli afspraak met onze gyno! Daarna mogen we door...jeetje...
    Vertel eens meiden, wat staat me te wachten?

15. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    #375 nijntje5, 26 jun 2014
    Laatst bewerkt: 26 jun 2014
    Diligio, wat goed!!!!!!!!!!! Super nieuws zeg, je wachten eindelijk beloont!
    Ik kan je weinig vertellen over het erasmus zelf, ik zit in asz. Weet je al wat voor medicijnen je gaat prikken?
    Je hebt in principe 2 protocollen, 1 kort (met orgalutran of iets vergelijkbaars, en 1 lang meestal met decapeptyl om je cyclus plat te leggen. Daarbij ga je dan of direct (bij kort) of later (al dan niet na een echo bij lang) een hormoon erbij prikken, puregon of gonal f, ik dacht dat er nog 1 is. Dan wordt de eerste echo geplanned en van daaruit kijken hoe alles groeit. Als alles goed is niet lang daarna de punctie en de 3 lange dagen wachten tot je hoort of er terugplaatsing is. Als je deze hobbel positief hebt afgelegd dan komen de ruim 10 dagen wachten tot je mag testen.

Beantwoord dit je vragen een beetje? Wanneer is ongeveer je nod?

@julia, begrijpelijk dat je van slag bent, je bent in principe een soort van zwanger en ik vond het ook zo'n domper dat het vastplakken dan ook niet 'eens' lukt.....fijn dat het al iets beter met je gaat, en ik neem je niks kwalijk hoor!
    Ja heel vreemd, als deze ivf mislukt ga ik weer een gesprek aanvragen, wij gaan sowiezo in het najaar pas weer verder, ff rust en vakantie. Ik denk dat icsi wel kan helpen en erasmus gaf dat ook wel een beetje aan. Ik begrijp dat ze terughoudend waren omdat ik niet echt bij hun onder behandeling ben.
    De laatste dagen ben ik best relaxed, relaxter dan bij poging 1, ik denk namelijk dat het niet gelukt is (nergens op gebaseerd hoor). Nog 2 dagen bollen en maandag testen, ik verwacht weinig maar vind het toch wel spannend.

16. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Nijntje,
    Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus wordt toch sowieso volgende cyclus ;)

Volgens mij gingen wij voor het korte protocol, had te maken met het hebben of niet van een natuurlijke stabiele cyclus, toch?
    Mijn cyclus is stabiel en elke keer 28 dagen. :)

17. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Dan ga je lekker snel, vind ik fijner maar ik had de eerste ronde maar 2 van de 8 rijpe eitjes dus overgestapt op het lange protocol. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurd hoor.

Dus over 4 weekjes starten, straks gaat het snel hoor

18. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Ja, vind het wel super spannend...volgens mij zou ik net niet kunnen starten voor we op vakantie gaan...want het is volgens mij ook verplicht eerst bij de info avond te zijn, mijn ongesteldheid valt hier vlak voor...en je begint tijdens je ongesteldheid met medicatie, toch?

Ik ben zo benieuwd!

19. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Geen idee hoe dat in het erasmus zit, daar kan ik je helaas niet bij helpen...
    Ik ben ook benieuwd ja!

20. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    We wachten gewoon af ;)

Deel Deze Pagina