Helaas heeft testen geen zin, ik ben ongesteld geworden vandaag, dus meteen een mail naar de afdeling gestuurd en we krijgen een uitnodiging voor de intake thuis gestuurd, ik heb gevraagd voor 5 februari, ben benieuwd of dat ook lukt. Ook moet er nog bloed geprikt worden, verder geen idee, we zullen het allemaal beleven. (sorry voor mijn ego begin) @tammie, dus 12 feb mag je starten, op je vejaardag, mooie datum! Hebben jullie het nog wel gezellig gemaakt of heb je er allemaal geen zin in? @leeuw, wat een goed nieuws, fijn! En wat moet jij nog doorlopen voor je mag starten? @diligio, bijna je gesprek, spannend!
Vervelend Nijntje, maar wel met een vooruitzicht dat alles nu in gang wordt gezet. Ik hoef niks meer te doorlopen, ik moet alleen mijn menstruatie nog krijgen en dan even bellen zodat ze me in de agenda kunnen zetten voor de eerste fm. De prikken enzo liggen allemaal al op en rond de koelkast. Als mijn lichaam doet wat het hoort te doen en niet ineens weer PCOS verschijnselen aan gaat nemen zouden we op valentijnsdag de eerste prik moeten zetten <3 @Tammie, we lopen echt bijna gelijk! Leuk hoor.
@ahhh Nijntje balen!! en ja we hebben het nog wel gezellig gemaakt haha je weet maar nooit he. @leeuw ook een mooie datum Valentijnsdag! ik hoop dat je geen pcos verschijnselen krijgt dan. Grappig als we gelijk gaan lopen!
Ik heb mijn brief binnen, ik heb voor 4 maart een afspraak staan voor de intake, duurt nog wel ff maar dat vind ik ergens wel ff fijn, terwijl ik vorige week alleen maar snel door wilde gaan. Hoe is het met de rest?
Spannend Nijntje. Nu kan je gaan aftellen. Bij ons loopt de planning anders. Afgelopen weekend een heerlijk weekendje Brugge gehad met manlief. Vannacht werd ik wakker van de pijn in mijn rug. En nu is mijn menstruatie al begonnen!!!! Een week voor op schema maar dat geeft niks. Straks het ziekenhuis maar eens bellen. Woehoe.
Spannend leeuw! Ik ben benieuwd! Welke medicatie mag je gaan prikken? @diligo, ja ff rustig aan. Maar goed ook want ml had dit weekend koorts en dat is slecht voor het zaad...
@nijntje voor je t weet is het maart! @leeuw spannend!! Dan kan je starten! Hoeveel dagen ben je nou te vroeg? @diligo nog paar daagjes Ik moet nog een weekje wachten voor ik ongesteld wordt
@Tammie ik ben precies een week te vroeg. Of nou ja te vroeg. De laatste 4x had ik een cyclus van 35 dagen en daar was het op gebaseerd. Ik heb net even gebeld, vrijdag dan de eerste spuit zetten en volgende week maandag om 8:30 de eerste echo! We hebben vanmorgen heel ongezond ontbeten met een stukje taart en thee/koffie om het te vieren
@leeuw, is het vrijdag je allereerste keer prikken? Spannend hoor! Hier al genoeg prikervaring dus als je nog tips wil, zeg het maar. Ik las in een ander topic dat je gonal f mag prikken, is dat de enige die moet prikken? Sorry voor de vragen, ben gewoon benieuwd wat je moet prikken. Ik heb tijdens mijn iui's eerst deca met puregon geprikt en de laatste 3 keer orgalutran met puregon, scheelde een hele hoop tijd in het traject omdat je direct met beide kan starten ipv wachten of het goed gaat. @tammie, ja de tijd vliegt, ik zie het aan mijn zoontje, de kans dat er voor zijn 4e verjaardag een tweede is wordt telkens kleiner, maar ik heb nog goede hoop! Zit je al heel erg te hopen op je ongesteldheid?
@Nijntje ik ga vrijdag mn aller aller aller eerste prik ooit zetten. Ben er nu nog vrij relaxed onder maar ik ben benieuwd hoe dat dan is. Mijn moeder spuit al jaren voor haar suiker in dr buik dus die staat me even bij iig de eerste keer. Maar het is altijd fijn om te weten dat hier meiden met ervaring zitten! gonal f 150eh en cetrotide ga ik spuiten. Vrijdag gonalF die moet in mn buik ( geen zenuwen voor voor alsnog iig, spek zat op mn buik) dan vanaf zaterdag ook cetricode, die moet ik zelf mengen en moet in mn been. Daar ben ik wel wat huiverig voor. Geen idee hoe dat gaat voelen. En dan maandag de eerste fm. Moet zeggen dat ik nu ineens een hoop spanning kwijt ben. Al die tijd leven we er naartoe om te beginnen en was er de spanning dat we met lege handen stonden voordat we ook maar iets geprobeerd hadden en nu is het eindelijk zo ver. Ik had gedacht dat ik nu alle kanten op zou stuiteren maar dat valt tot nu toe mee gelukkig. Al ben ik erg benieuwd wat die hormonen met me gaan doen hahaha Heb jij daar veel last van gehad?
@Leeuw ik vond de eerste prik best eng...het was even die drempel die ik over moest. je voelt er verder niks van. Ik zou die spuit die in de koelkast moet ff een kwartier van te voren uit de koeling halen, koude vloeistof inspuiten is wel pijnlijk namelijk. Grappig dat je andere merk medicijnen hebt dan ik straks moet spuiten. Die jij nu hebt had ik de vorige keer ook. Nu heb ik andere gekregen, die hebben ze sinds kort. zonder te mengen enzo..Ik moet puregon en orgalutran prikken. en voor de punctie ovitrelle. @Nijntje ik hoop dat het lukt voor je zoontje zijn verjaardag. ja ik zit te popelen om ongesteld te worden haha
@leeuw, de eerste keer is heeel erg spannend ja! Ik heb er wel even over gedaan, maar binnen korte tijd voelt het 'normaal'.... Fijn dat je een ervaringsdeskundige in de buurt hebt, dat is altijd fijn! Het verschilt echt per persoon of je ergens last van hebt. Ik heb voor zoontje 1 ronde gonal geprikt, ik weet niet meer hoe ik daar op reageerde. En de andere ken ik niet. Van de puregon heb ik weinig bijwerkingen behalve meer zin in knuffelen, dus dat vind ml niet erg @tammie, jij mag hetzelfde prikken als ik, ik ben echt blij met de orgalutran, ik had eerst deca maar daar kreeg ik echt depressieve buien van... Ik heb de laatste keren om pregnyl gevraagd, maar dat is echt een gevoelskwestie niet omdat ik geen vertrouwen in de ovitrelle heb.
Hihi grappig om jullie al over de medicatie te horen Ik loop nog even op jullie 'achter'. Morgen ons aanmeldgesprek, toch best spannend...Ook al weet ik wel dat er nog niets echt gaat gebeuren. Kunnen jullie mij vertellen hoe de procedure is na aanmelding? Wat voor afspraken krijg je nog (onderzoeken etc) voor het echt begint.
@Nijntje als jij je beter voelt bij pregnyl is toch niet erg..ben benieuwd hoe de medicijnen zijn. bij de vorige was ik moe misselijk. @diligo ben benieuwd morgen! na dit gesprek wordt je als t goed is aangemeld voor voorlichtingsavond en intake. bij t gesprekje wat jij morgen heb, ging ze bij mij nog ff een echo maken. Bij de intake heb je eerst een groepsgedeelte prikinstructies. dan een gesprek met arts, weer echo, en dan gesprek met verpleegkundige om te kijken wanneer je mag starten. tussendoor moesten mijn man en ik nog bloedprikken. zo ging het bij ons. Is allemaal op 1 dag. meestal heb je rond de 1 week na de voorlichtingsavond die intake.
@diligo, ik weet dat ik de medicijnen van de iui ook voor de ivf ga krijgen, heeft een vriendin van mij ook gehad die in dit streekziekenhuis liep. Mijn traject van aanmelding is daardoor ook anders dus ik kan je niks vertellen over hoe het daar gaat. Heel veel succes morgen, ben benieuwd wat je te horen krijgt! @tammie, wat heb je hiervoor gebruikt dan? Ik heb alleen van de utrogestan bollen nog wel behoorlijk wat bijwerkingen die ik niet fijn vind maar bij de orgalutran of puregon niet. Maar ieder mens is anders....
@diligo succes morgen. Weer een stapje vooruit. Bij ons was het zo dat we al even in het ziekenhuis liepen voordat werd besloten ICSI te gaan doen. Toen we in oktober terug kwamen en we ons aan gingen melden voor ICSI kregen we een uitnodiging voor het intake gesprek en de info avond. Bij het intake gesprek heb ik nog een echo gehad. Voorlichting over het prikken. Moesten we beide nog bloedprikken en is er een week vastgesteld om de behandeling te starten. Dit ligt aan je eigen cyclus en de drukte. Wij hadden begin dec info avond en half dec intake gesprek. Wij zouden eigenlijk in januari al beginnen maar omdat het in dec gesloten was voor icsi en ivf ivm grote schoonmaak was het wat drukker en werden wij doorgeschoven naar februari.
vorige keer had ik ook gonal f en cetrotide. En die vieze bolletjes nu ook weer inderdaad. @diligo hoe was het vandaag?
@diligo, hoe is het gisteren gegaan? @leeuw, vandaag je eerste prik, veel succes en neem de tijd! Het valt echt mee! @tammie, had je toen ergens last van, van de hormonen?