Zindelijk.... hellppp!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanThiemo, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Mijn zoontje is lang bang voor het toilet geweest.
    Met 3,5 jaar ging hij op de wc plassen.
    Potje nooit gebruikt verschillende varianten in huis
    gehaald maar wilde hij pertinent niet op.
    In het begin ging het goed geen ongelukjes.
    Maar hij heeft steeds terugvallen en nu dus
    echt heel erg. Hij plast alleen maar in zn broek.
    Poepen niet dat doet hij op de wc.
    Maak me er best zorgen om want hij wordt in
    april 4 en gaat naar school en daar zal
    hij alleen naar de wc moeten en is er
    niemand die hem vraagt of hij moet
    plassen. En ze zitten er ook niet op
    te wachten om steeds te gaan verschonen.
    Volgende week mag hij al proefdraaien maar
    heb er nu al zwaar hoofd in....
    Iemand tips wat te doen?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Hier hetzelfde probleem gehad, maar naar school gaan bleek juist dat laatste zetje dat hij nodig had. Hij heeft daar nog 2 keer een ongelukje gehad en toen was het voor mekaar. Ik vermoed dat er toch een soort van sociale druk mee is gaan spelen toen.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Oh ik lees even mee.. Mijn zoontje gaat in augustus naar school en die zit nu in hetzelfde schuitje.. gewoon niet zeggen dat hij moet plassen en vervolgens te laat zijn..

Ik kan me er ook al druk om maken hoe dat nou straks moet op school... als zegt hij bij de gastouder 9 van de 10 keer wel dat hij moet plassen..

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier ook hetzelfde.. hopelijk gaat het dit jaar nog lukken!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Op school mag je ongelukjes hebben als je de kleinste bent.. En meeste kinderen willen niet de kleinste zijn..
    Dikke kans dat het daar dus beter gaat.

En juf wil heus hem op vaste momenten naar het toilet sturen.. Dat is veel minder werk dan schone kleren aantrekken :)

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ja precies, ik had de juf ook ingeseind dat hij in principe wel zindelijk was, maar dat het nog een beetje wiebelig ging af en toe, en toen stelde ze ook gelijk voor om hem op vaste momenten naar de wc te sturen. En zoals ik hierboven al aangaf, 2 keer mis gegaan en daarna eigenlijk nooit meer een probleem geweest. De juf geeft aan dat ze dit eigenlijk vaker wel dan niet ziet.

7. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Hopelijk maak ik me er gewoon te druk om. Mijn zoontje krijgt een meester dus zal het hem wel influisteren. Zou het ook zo erg vinden dat andere kindjes hem zouden plagen als ze zien dat zn broek nat is.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk niet dat ze echt gaan pesten hoor...
    Het komt wel vaker voor tenslotte

9. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik lees even mee, ondanks mijn dochter nog geen 3 is denk ik hier elke dag overna en ik maakt me er best wel zorgen om omdat ze nog zo klein is (lichamelijk)

10. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Hier gaat het nu weer paar dagen goed maar alleen zolang ik steeds zeg dat hij moet gaan plassen. Heb plasstickers voor in de wc pot gekocht zodat het voor hem leuk is om te plassen. En als doel dat hij uit zich zelf gaat.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Meestal hebben kleuters een vast ritueel met plassen (na eten drinken etc) ik stuurde de jongste kids dan zelf ook nog extra...

12. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij wordt 4 over 2 mnd en draagt nog luiers, we hebben alles geprobeerd maar het is alleen maar dikke paniek en tranen als ze we voorstellen dat ze even op het potje of het toilet moet zitten. Beloningen, leuk maken, luier uit en onderbroek aan. Niets helpt ze blijft in haar broek plassen en poepen. Vandaar dat we nu haar luier aan laten en het met rust laten, hoe wanhopiger ik wordt hoe meer zij er tegenin gaat. Geen idee wat ik nog meer kan proberen, "het komt vanzelf" hoor ik heel vaak maar ik zie dat nog niet 1, 2, 3, gebeuren.

Deel Deze Pagina