beugel?

Discussion in 'De lounge' started by angela80, Jun 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    het onderwerp zegt het al,wie van jullie heeft een beugel?,en wat voor 1?
    ik denk erover om er 1tje te nemen,want mijn tanden staan niet helemaal zoals ik graag zou willen.
    onder is het allemaal prima in orde,dus ik zou graag alleen boven willen.
    wie van jullie weet ongeveer wat het gaat kosten,en hoe lang moet je hem dragen.
    ben verzekerd voor orthodontie,geloof tot 750 euro.
    wil eingelijk graag zo'n beugel speciaal voor volwassen.
    maar die is volgens mij heeeel duur. :(
    graag jullie reactie's :D
    groetjes angela

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb een beugel gehad maar bij mij heeft het weinig geholpen .ik heb 5 milimeter overbeet en heb hiet in totaal 5 beugels gehad. plaatjes blok buiten noem het maar op. ik weet wel dat al ik moest gipshappen een rekening had van 300 euro en voor foto ook zo iets.ik geloof dat de plaatjes beugel toen 3000 euro zoiets heeft gekost ik heb alleen het geluk dat ik 20 was en uitgebreid verzekerd was alles vergoed werd.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had trouwens wel een keramische.en later een achter mijn tanden

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik krijg binnenkort een beugel. Ik heb deze week een uitgebreid gesprek gehad met alle kosten en mogelijkheden en een aantal weken terug het onderzoek met alle foto's, afdrukken e.d.
    Vroeger heb ik ook een beugel gehad toen ik 12 was, omdat ik een overbeet had. Die overbeet was wel weg, alleen waren door die beugel mijn tanden erg dicht op elkaar gaan staan en aangezien alles in je kaak tot je 30ste wat naar voren schuift, zijn mijn voortanden de laatste jaren over elkaar gaan groeien. Kon die orthodontist nergens meer vinden die toen mijn tanden heeft behandeld, had hem nog wel even willen spreken!
    Vervolgens een gesprek gehad bij een orthodontist in mijn eigen woonplaats. Die man wist volgens mij niet zo goed waar hij mee bezig had, want elke keer kreeg ik een ander verhaal te horen en kon hij niet goed mijn vragen beantwoorden, dus heb ik besloten daar mijn gebit niet te laten behandelen. Via mijn tandarts kreeg ik een verwijzing voor een ortho 1 plaats verderop en daar ben ik wel tevreden over.
    Ik krijg een slotjesbeugel, alleen aan de bovenkant, want onder staat alles nog recht. Ze slijpen bij sommige tanden aan de zijkanten wat weg en als het goed is ben ik er 9 maanden tot een jaar weer vanaf en staan mijn tanden weer recht. Het onderzoek was 250 Euro, het plaatsen gaat 600 Euro kosten en maandelijkse behandeling 45 Euro. Als ik witte slotjes wil, komt daar een meerprijs van 11 Euro per slotje bij. Eerst zou ik een beugel voor 2,5 jaar moeten werd mij verteld en dan zou ik wel voor die witte slotjes gekozen hebben, maar goed, nu het 9 maanden tot een jaar is, dan loop ik maar even iets meer voor gek, kan me niet zoveel schelen.

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    omdat me tanden scheef en niet in het midden van me gebit staan heb ik sins een jaar een slotjes beugel nu eerst aan de bovenkant omdat daar het meeste werk inzit

de beugel kost een heleboel geld het plaatsen weet ik zo even niet wat de kosten zijn volgens mij 750 euro en dan had ik eerst nog allerlei onderzoeken foto hier en daar noem maar op koste ook 300

en elke maand de controle kost me 60,10

maar je ziet nu al duidelijk resultaat en dan zijn we er nog lang niet moet voorlopig nog met die beugel blijven lopen

over een drie kwart jaar komt de onderkant er ook bij maar die hoeft maar een half jaar tot een jaar erin teblijven

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben in totaal 3500 euro kwijt geweest voor een beugel. Incl de onderzoeken. Ik heb em 4 jaar gehad.

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb een beugel gehad toen ik 17 jaar was. En die ging er uit op mijn 19e. De meeste behandelingen en de beugel werden vergoed. Ik heb plaatjes op mijn tanden gehad, er zijn 4 kiezen getrokken omdat ik te weinig plek had en me verstandskiezen konden niet door komen daar door en toen mijn beugel er uit ging kreeg een ijzerdraad aan de achterkant van me ondertanden en een nachtbeugel. Die moest ik 2 jaar dragen en nu ben ik er helemaal van af... Ik heb veel pijn gehad en ik kon niet alles eten maar het is wel de moeite waard...ik ben nu blij met mijn tanden

8. ik heb geen idee hoeveel het gekost heeft!
    in groep 8 werden 4 kiezen getrokken. vervolgens kreeg ik een buitenboord beugel (= niet stoer) en ook slotjes. ook zijn 2 verstandkiezen getrokken en dat velletjes tussen je voortanden (onder je bovenlip) verwijdert bij de kaakchirurg. na 1,5 jaar mocht slotjebeugel eruit, en mij tanden staan nu nog steeds superrecht, ik ben er nog steeds blij mee :)

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    kijk even aub goed je verzekering na hoor

want ik had me verzekering bij agis op zijn hoogst gezet voor die beugel omdat hij dan totaal vergoed zou worden

en nu dit jaar stromen de rekeningen elke maand binnen want er wordt maar voor 70% vergoed

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik had me eerst ook bij Agis verzekerd en vorig jaar zou ik (had de eennahoogste verzekering) behoorlijk wat terugkrijgen. Dit jaar zou ik de duurste moeten nemen en dan zou ik nog niet eens het bedrag krijgen wat ik vorig jaar zou krijgen. Er zijn maar weinig verzekeringen die beugels boven de 18 jaar vergoeden of je moet het duurste pakket nemen in veel gevallen.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik was in de tijd van mijn beugel cz verzekerd...

12. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    nou als ik dit zo lees,pfff.
    had wel gedacht dat het duur zou worden,maar zo duur..
    denk dat ik eerst een afspraak ga maken met de ortho,en dan ff kijken wat er moet gebeuren en hoeveel het me gaat kosten.
    en ik krijg maar 750 euro vergoed,dus dat is niet zoveel als ik 3000 euro moet betalen in totaal(oid)
    in ieder geval bedankt meiden!

13. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
  14. kikka

kikka Actief lid

Mar 9, 2007
    269
    0
    0
    bediende
    Hallo,
    ik ben in totaal 23 tanden getrokken omdat ik te weinig plaats heb.
    Ik had eerst een plaat gehad voor 6maand dacht ik.
    Dan de blokjes gehad voor 3jaar en het laatste jaar de "eva" en die was om m'n onderkaak naar voren te zetten en heb ook nog met rekkels aan m'n blokjes moeten lopen... Maja was voor een goed doel :).
    Groetjes

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    23 tanden?

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

das bijna je hele gebit

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja hier ook een beugel :(

Heb in groep 7 ('97)een losse beugel gehad (zo'n hele grote roze)
    en die heb ik toen ik in groep 8 ('98)zat expresse kwijtgemaakt met de verbouwing van de keuken
    Was dat ding zo zat...kon niet eens normaal praten

En toen ik in de vierde klas zat ('03)
    Was ik 4 kiezen lichter om ruimte te maken
    Heb ik een slotjes beugel gekregen...dat beviel me veel beter
    Heb de eerste dagen heel veel pijn gehad...en was 3 kilo afgevallen :)
    Want heb alleen maar vla, brinta enz. gegeten hhihihhih

Dus elke maand heen om natuurlijk te controleren

En toen ben ik verhuist naar een andere provincie
    En daar verder gegaan met de controles...
    Had toen nog een kies/hoektand in mijn gehemelte zitten :(

Daar moest ik in december ('06) naar de kaakchirurg
    En die hebben ze vrijgelegd...en later een blokje opgezet
    Die hoektand zit nou op zijn plek...en hij moet alleen nog gedraaid worden
    Dan is alles gelukkig klaar en kan de beugel eruit...he he

Mijn onderste ben ik nou al bijna een jaar kwijt...heb er een draadje achter zitten

Nou ben benieuwd wanneer de bovenste eruit mag

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik wil er ook heel graag 1, maar wordt idd niet vergoed door de verzekering en schrik echt van de prijzen..misschien ooit nog..

19. Hier net weer van de beugel af. Heb vroeger ook ooit een beugel gehad, maar doordat het allemaal weer licht verschoven was, teruggegaan naar mn ortho. Omdat zij toen niet de keuze had gemaakt voor zo'n draadje erachter waren de kosten voor het plaatsen en verwijderen voor haar.
    Ik betaalde iedere maand 45 euro voor de controles.

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tanden?

je hebt maar 12 tanden dus ik denk dat ze ook kiezen bedoelt

Share This Page