Hoi, Mijn vriend heeft samen met zijn ouders een bedrijf. Het ene jaar verdient hij genoeg, het andere jaar verdient hij weinig. Dat resulteert er in dat hij het ene jaar wel recht heeft op zorgtoeslag, maar eigenlijk de laatste jaren moet hij die toeslag steeds terug betalen. Geld krijgen is natuurlijk leuk, dus vandaag kreeg hij de envelop binnen met de toeslag voor het komende jaar. Joepie. Ik zei al schat; leuk, vorige maand zat je nog te mekkeren dat je alles terug moest betalen. Nu vraag ik mij dus af, kan dit anders worden geregeld? Dat je bijvoorbeeld geen toeslag ontvangt per maand en als later blijkt dat je er wél recht op hebt, dat je het alsnog ontvangt? Nu is het natuurlijk net andersom. Je hebt geen recht maar krijgt het wel. Want ik zie nu de maand oktober alweer aan komen met een hoop gescheld. Zoals iedere oktober... Hij snapt niet dat je dat geld per maand ook opzij kunt zetten ofzo. Tenminste.. dat probeer ik 'm al jaren aan 't verstand te krijgen maar dat doet ie dus niet. Zat al te kijken bij mijntoeslagen.nl (wat een p**psite en bij belasting) maar kon het zo snel nog niet vinden. ik dacht misschien weten jullie dat
ik heb alles stopgezet en ik kreeg toevallig over 2012 een mooi bedrag terug ineens. Stond zo ineens op de rekening
Ja dat kan, geen zorgtoeslag aanvragen. Als bij de belastingaangifte blijkt dat je toch recht had op zorgtoeslag krijg je dit alsnog uitbetaald.
als je de Belasting invult via het programma wat je op de site kan downloaden kan je gelijk zien of jd er recht op heb, of bedoel je dat niet?
Nou op zich gaan de zaken op het moment nog wel zo dat we eigenlijk al weten dat hij er geen recht op heeft. Dus dan zet ik het liever stop. Alleen je weet nooit wat het jaar brengt. De vooruitzichten voor 2015 zijn wel iets minder. Maar ik heb liever uiteindelijk wel geld dan eerst geld en het weer terug moeten betalen Maar ik lees dus dat je het gewoon stop kunt zetten Mag hij dat vanavond meteen eens even gaan regelen Thanks dames!
Je kan het geschatte inkomen over het jaar hoger invullen op Toeslagen.nl zodat je geen of weinig toeslagen ontvangt. Dan kan het achteraf alleen maar meevallen als je nog iets krijgt
Ik ook En dan lopen zeiken ook nog, dat je het weer terug moet betalen... Maar als ik dat op zo'n manier op kan lossen, scheelt mij dat weer een hoop gemekker aan het hoofd
Hier stopgezet. De enige toeslag die wij nog ontvangen is kinderopvangtoelsag. Ook mede omdat ml een bedrijf heeft met zijn ouders en het inkomen heel verschillend kan uitpakken. Wij hebben in het begin een paar keer moeten terugbetalen, werd daar niet echt blij van. Mochten er nu blijken dat we er met de belastingaangifte toch nog recht op hadden gehad, dan vraagt onze boekhouder het op en hebben we een leuk extraatje
Hier stopgezet. Wanneer we in februari de jaaropgaves krijgen, dan vraag ik hem alsnog aan voor het afgelopen jaar, mits we er recht op hebben. Wel aan denken dat je hem daarna weer stopzet, dat was ik hier vergeten, dus alsnog terugbetalen
Zorgtoeslag is sowieso niet veel meer. Wij kregen vorig jaar wel een hoop maar met hetzelfde salaris dit jaar ineens niks meer. De grens is nu 32000 euro van allebei de partners bij elkaar. Maar je kunt inderdaad alles stopzetten via mijn toeslagen.nl. Hebben wij ook gedaan en werkt veel fijner.
Ons inkomen vul ik standaard hoger in dan het is, zitten we altijd veilig. Ik heb het voor het einde van het jaar wel eens stop gezet en heb het in het begin ook wel met terugwerkende kracht aangevraagd. Het kan allemaal!
helemaal stopzetten zou ik niet doen, want dan krijg je sowieso niets terug achteraf omdat de BD niet achteraf gaat kijken of je recht had op toeslagen.. Je kan wel, wat wij ook doen, je inkomen gewoon paar duizend euro hoger opgeven waardoor je de minimale toeslag krijgt. Die is 3 euro. Als je dan terug moet betalen is dat hooguit 36 euro. Krijg je terug, is dat veeel meer. Hebt u zelf of hebben wij uw toeslag stopgezet en denkt u dat u later toch weer aan de voorwaarden voldoet? Dan moet u zelf de toeslag opnieuw aanvragen. Wij bekijken niet achteraf of u recht had op toeslag!.
Je kan het achteraf aanvragen. Zorgtoeslag voor 2015 kan je tot 1 september 2015 aanvragen. Ik had de mijne vorig jaar wel stopgezet omdat ik dacht geen recht op te hebben. Begin dit jaar kwam ik erachter wel recht op te hebben en heb het telefonisch geregeld. Voor dit jaar heb ik geen recht op, dus heb die voor 2014 stopgezet.
Inderdaad, inkomen hoger zetten! Wij hebben ook een eigen bedrijf. Dit jaar kregen we ook elke maand zorgtoeslag. Nu blijkt dat we alles moeten terugbetalen. Dus we hebben nu het loon gewoon fors omhoog gezet en we kregen van de week een brief over de voorlopige aanslagen voor 2015 en nu staat de zorg op 0.- in de maand. PRIMA! Dan zien we eind 2015 wel weer verder. Wel fijn dat je maandelijks wat krijgt. Maar als je van tevoren al weet dat je het moet gaan terugbetalen is dat niet heel slim om dat dan door te laten gaan. Altijd zo zuur die rekeningen van de belastingdienst als blijkt dat je alles terug moet betalen. Is ook vaak geen klein bedrag.
Hoger zetten inderdaad en dan aan t einde van t jaar goed zetten. Heb ik dit jaar ook gedaan. Ik had mn inkomen nog staan op mn inkomen toen ik fulltime werkte (ben nu werkeloos). 5 okt heb ik dit bij mijn toeslagen aangepast en heb t volledige bedrag in 1 keer in nov op mn rek gekregen. Dat iedere keer terug betalen zou ik ook niet blij van worden.
Wij hebben na een fout bij de belastingdienst alle toeslagen stopgezet en krijgen het nu 1x per jaar. Best een leuk spaarpotje na een jaar.
Thanks voor de reacties Nu wonen wij wel samen, maar we zijn nog geen toeslagpartners. Dit gaat echter wel veranderen, omdat de notaris een samenlevingscontract opstelt en omdat wij een kindje verwachten. We hebben net even samen gekeken op zijn toeslagending (ingelogd met digID), maar aanpassen is dan eigenlijk pas zinnig als ons samenlevingscontract ondertekent is. Dan ga ik eens even alles uitrekenen (ik denk dat wij dan helemaal geen recht meer hebben op toeslagen?) en dan passen we die gegevens aan. Overigens verwacht hij voor 2014 en zo ook 2015 veel minder inkomsten. In januari weten we vast meer, dan is 2014 voorbij.