Aannemer Slapstick

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    #1 Aegyo, 29 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2017
    Wij zijn noodgedwongen de badkamer aan het opknappen (flinke lekkage) en hebben daar een aannemer die goed bekend staat voor ingehuurd.

Maar tot nu toe maakt hij er een rommeltje van en ik weet even niet meer wat ik moet doen :$ Ik probeer m'n geduld te bewaren, maar merk dat ik nu echt boos begin te worden :x

Even een opsomming:

- Hij heeft de nieuwe wasbak kapot laten vallen op de nieuwe tegels. Resultaat? Een vervangende wasbak gaat 2 tot 6 weken op zich laten wachten. Hij heeft de gebroken wasbak aan elkaar gelijmd en tijdelijk op het nieuwe wasmeubel geplaatst. Waar dus voorlopig geen lades in kunnen, want hij heeft ook de verkeerde sifon (dat is de schuld van het bedrijf waar we het badmeubel besteld hebben). Dus we hebben een geraamte met een gebroken wasbak...

- Die lades heeft hij uit de verpakking gehaald met een stanleymes. Joekels van krassen op het beschermplastic. Ik heb er daarstraks een klein stukje afgepeuterd en daar zat gelukkig geen kras op, maar ik houd m'n hart vast voor de rest :$

- Gelukkig hebben we grote tegels, er moest er één vervangen worden.

- Hij had het glas van de lamp op de overloop gebroken en niks gezegd. Ik vroeg er naar, lag het aan elkaar gelijmd ergens te drogen. Vreselijk lelijk, dus ik heb een nieuwe lamp moeten halen. Toen ik daar wat van zei, kreeg ik de snauw dat er bij klussen nu eenmaal dingen breken ;) Maar waarom zat hij überhaupt aan die lamp?!

- Hij had een sponsje/doekje over de douchekraan gehaald om stof van het boren te verwijderen. Opeens was het chroom aangetast en de douchekraan verpest. Hij claimt dat, dat er al zat. Niet dus. Maar dat is zijn woord tegen het mijne ;) En dus kon ik een nieuwe douchekraan kopen...zucht.

- De douchestang heeft opeens andere onderdelen. Ik vermoed dat hij iets gebroken had en in zijn bus nog wat had liggen van een andere klus en die er op heeft gepriegeld, in de hoop dat ik niks zou merken.

- De nieuwe ventilator bleef gisteren maar draaien en zoemen. Vanaf 4 uur 's nachts. Dus ik open (Om 9 uur 's avonds! Werd er gek van!) voorzichtig het klepje om naar de timer te kijken. Timerknopje dondert er gelijk uit en de ventilator stopt. Hij claimt nu dat ik 'm gesloopt heb. Hoe dan? Door telekinese?! :x

- En dan de klapperrrr van deze slapstick saga. Mijn man gaat vanochtend voor het eerst in de nieuwe douche en zegt "Huh? Er zit een stickertje aan de binnenkant van de douchedeur. Op z'n kop. Even lezen."

*External Side*

De douchedeur zit dus verkeerd om. En dat dacht ik al! Want hij lijkt niet goed uitgelijnd of zo.

Wat moet ik hier nu mee? De aannemer komt vanmiddag, maar ik ben even sprakeloos. En ben dus bang dat ik straks enorm m'n geduld verlies en dat het op ruzie uitloopt. Hoe zouden jullie dit oplossen?

Vanwege de wasbak hebben we tot nu toe wat korting op de arbeidskosten gehad en hij vergoedt de wasbak. Mijn man vindt dat niet voldoende. Wat vinden jullie?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh wat erg :$ Ik zou woest zijn en niet zo'n beetje ook! zou eisen dat de spullen die kapot zijn vergoed worden (hij is verzekerd neem ik aan). Is ie nou gek? Spullen kapot maken en niks zeggen? En zou dus écht een andere aannemer zoeken. Jeetje!

Ik zou hem (zo ongeveer letterlijk) in zijn kraag vastgrijpen, naar de badkamer slepen en hem laten zien wat er allemaal verkeerd is aangelegd. Aan mij had hij echt een verkeerde.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Uhh hallo ik zou echt uit mijn plaat gaan! Wat denk je er zelf van vriend? Beetje kwaliteit leveren. Ik zou alles met hem langs lopen en vragen wat hij daar zelf nou van denkt.

En korting eisen. En alles netjes laten vervangen.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    Ik zou deze punten even opschrijven en als hij weer komt aangeven dat je graag even met hem wilt praten. Dat je tot nu toe teleurgesteld bent in de samenwerking, punten langs lopen en dat je het graag op een positieve manier wilt afronden en vragen welke compensatie hier tegenover staat en hoe hij dit gaat oplossen. Mocht hij je weer willen beschuldigen zou ik hem zeggen dat je hier niet gediend van bent, jij bent de klant. Ik kan mij voorstellen dat je hier helemaal klaar mee bent!

5. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Wat een knoeier hee, klinkt alsof hij werkelijk alles sloopt wat hij in zijn vingers krijgt. 'Gelukkig' heb je behoorlijk concrete klachten, dus al zijn prutswerk op de foto zetten. Kun je nog hogerop? Ik bedoel, werkt hij voor zichzelf of voor een aannemersbedrijf? Ik zou er op staan dat hij alles wat hij gesloopt heeft kosteloos vervangt en oplost.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou direct de werkzaamheden stoppen en alles doorlopen wat je hebt gevonden.
    Zet alles! op een lijst neer en vraag of dit normale gang van zaken is... wat een ei zeg!
    Is degene die alles maakt ook de aannemer? of een medewerker want dat zou ik het direct hoger op zoeken.
    En is de aannemer aangesloten bij een erkend keurmerk?

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wow, ben je lekker, daar zou ik wel werk van maken als ik jou was hoor! Ben je klaar mee met zo'n aannemer.

Alleen dat van die douchedeur verkeerd om zou ik even goed bekijken, dat dachten wij bij ons namelijk ook, maar als je dan in de andere hoek kijk staat het ook.. en dan staat hij dus wel goed. Heel maf!

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hij is nota bene de baas van het bedrijf :( Zijn werknemers zijn bezig met een groter project hier in de wijk, dus hij verdwijnt daar ook steeds naartoe ;) Nog zoiets raars dus...

Ik wist overigens niet dat ze daar ook bezig waren, zag opeens de bussen staan toen ik langsliep laatst. Mijn vader denkt dat hij simpelweg erg afgeleid is en daarom totaal niet kan focussen op onze badkamer.

Heb zojuist alles op de foto gezet. Te idioot voor woorden dat ik dat moet doen :x

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Goh hebben wij toevallig dezelfde aannemer. Wil er openbaar niet teveel over kwijt maar je kan een pb sturen

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    #10 Ysabella, 29 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2017
    Oohjee, heel herkenbaar. Vorig jaar hebben wij ook onze badkamer en wc helemaal opnieuw gedaan. Het was een drama, tegels had hij er scheef ingezet -maar echt heel erg scheef- Tegels waar putjes inzaten heeft hij gewoon gebruikt en ook ontzettend veel tegels kapot gemaakt. - onnodig kapot gemaakt- Vervolgens was er een geweldige lekkage in de toilet, niks gezegd, niks opgeruimd het was 1 groot water ballet. En maar stug volhouden dat alles aan ons lag. Ook had hij het voor elkaar om op de betonnen muren te veel tegellijm te gebruiken, resultaat was een soort van tegel gebergte aan de muur. hij vertelde volhardend ''Dat betonnen muren nou eenmaal niet recht gemaakt zijn.'' ja natuurlijk niet, wel raar dat we het van te voren met de waterpas gecontroleerd hadden, omdat we natuurlijk de tegels mooi gestroomlijnd wilde hebben. De ene tegel lag dan ook 2 centimeter dieper, en de andere stak 3 centimeter uit. En dan heb ik het over 1 gehele want in de wc. :)

Het enige wat je kan doen is echt op je strepen gaan staan. Dat hij thuis niet netjes met zijn spullen omgaat betekent niet dat hij ergens anders zo te werk mag gaan. Je gaat respectvol met elkaar spullen om en maakt ze niet kapot omdat je onvoorzichtig doet. Ik zou toch echt met de beste man in gesprek gaan, want het kost jullie nu veel meer geld. Elke keer weer nieuwe spullen kopen omdat hij niet oppast. Ik zou toch echt de spullen die kapot zijn gemaakt aftrekken van de kosten die jullie aan hem betalen om alles te installeren.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Jeetje wat een prutser! Inderdaad alles vastleggen op papier en foto's. En het is blijkbaar niet alleen een kluns maar loopt ook nog een potje tegen je te liegen. Wat zegt je contract over schade door de aannemer en werk dat niet aan je verwachtingen voldoet?

Hier hadden we heel veel problemen in onze woningbouwflat, corporatie huurde een aannemer die zzp ers inhuurde, zo'n soort constructie. Ze hadden de bouten van de de wastafel dwars door de waterleiding geschroefd, daar begon het al mee. Verder kletterden binnen zes jaar de tegeltjes van de muren, hielpen geen emmers voorbehandeling en speciale badkamerlatex (direct bij betrekken na de renovatie gesmeerd) niet tegen de hardnekkige schimmel en presteerden ze het na een herstelklus (doordat de afvoeren nog steeds 60 jaar oud waren), om niet alleen overal klodders cement te hebben gemorst maar hadden ze ook cement door de wc gespoeld waardoor we als bonus ook die nog konden laten vervangen...

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En hij stond goed bekend? Waar dan?

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    O.a. bij familie en vrienden. Maar hij doet sowieso heel veel projecten hier in de stad. Is een bekend bedrijf hier in de omgeving

14. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hij is net geweest. Ventilator "besproken", maar ik werd afgeblaft. Hij is van mening dat hij mij duidelijk had uitgelegd dat de ventilator "de komende weken regelmatig even aan zou gaan om oud vocht weg te werken".

Onder "regelmatig even" versta ik niet 24 uur per dag. Dat ding heeft bijna het hele weekend staan zoemen (zou stil zijn, nou niet dus, maakte een raar zoemgeluid). Met als top dan van 4 uur 's nachts tot ik dat klepje opende om 9 uur 's avonds.

Ik kan er gewoon niet tegenin gaan, want hij begint gelijk verdedigend te blaffen.

Op de douchedeur had hij geen antwoord, moest hij bij de leverancier navragen ;)

En daarna kreeg ik een voorlopige nota in m'n handen gedrukt ;) Ammehoela dat ik die al ga betalen. Ik wil eerst m'n wasbak!

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Misschien een tip, ik weet niet of er familie bij jullie in de buurt woont of gewoon je man/vriend, maar ik heb uiteindelijk mijn schoonmoeder gebeld omdat hij net zo reageerde als bij jou. Toen mijn schoonmoeder erbij was is zei ontzettend duidelijk tegen hem geweest. Misschien wel meer als duidelijk:) En kon het allemaal wel verandert en betaald worden. Misschien heeft hij wel het gevoel dat hij makkelijk over je heen kan lopen. Althans dat gevoel had ik heel erg bij mij, daar heb ik op die manier een stokje voor gestoken.

16. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Man, lijkt net een aflevering van de rijdende rechter dit zeg. Overal foto's van maken en noteren. Ik zou informatie gaan inwinnen over hoe dit aan te pakken mocht het uit de hand gaan lopen (lees: hij wilt dat jullie voor al zijn fouten betalen).

Je kunt dit op 2 manieren aanpakken: je dom voordoen (ik snap niet wat u bedoelt kunt u het opschrijven? Was handig geweest met ventilator gebeuren). Of de biatch uithangen en met vaktermen komen aanzetten.

Gewoon vriendelijk blijven, zeggen dat het niet aanvallend is bedoelt en je wilt niet dag hij boos wordt! Als hij zo tegen je tekeer gaat.. die typetjes willen zekkerrr weten niet hun emotie tonen.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zou zelf aangeven dat als hij niet onmiddellijk van toon veranderd en de klus niet tip top aflevert zonder het huis af te breken dat ik er dan hoogstpersoonlijk voor zorg dat dit ook meteen zijn allerlaatste klus is geweest.

18. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik zou de rechtsbijstand erop zetten eerlijk gezegd.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #19 merah, 30 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2017
    Is hij aangesloten bij een keurmerk (bv bouwgarant)?
    Dan daar contact mee opnemen! (Of aangeven dat je dat gaat doen als bij zijn opstelling niet verandert)

Moet wel zeggen dat ik het allemaal nog niet zo spannend vind. Waar gehakt worden vallen spaanders. Zolang het (op termijn) goed wordt afgehandeld is er niets aan de hand. Alles wat hij kapot maakt moet hij vervangen. Dus niet gelijmd. Hij is daar, als het goed is, gewoon voor verzekerd. Maar kan me wel voorstellen dat je baalt. Het komt allemaal wat knullig over. Maar bv die douchewand, dat heeft waarschijnlijk niets met het stellen te maken (external side), maar met de vuilafstotende coating die er aan 1 kant op zit. Idd knullig, maar indien aangepast niets aan de hand.

20. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zou dus sowieso niet betalen tot alles is opgelost, dat vooropstaand. Daarnaast zou ik bij een volgend gesprek een 2e persoon zetten waarvan je weet dat die (op een correcte manier) zijn/haar mond open trekt. Dit om ook te voorkomen dat het zijn woord tegen het jouwe word als hij wat met je afspreekt.

Mocht dit allemaal echt zo blijven modderen, zou ik kiezen om bijv rechtbijstand erop te zetten of te kijken of hij is aangesloten bij een vakvereniging oid. Jammer dat het zo moet, maar blijkbaar valt er met hem niet echt te praten zo.

Deel Deze Pagina