Weet niet of die goed staat... Wij zijn aan het verhuizen en omdat onze koelkast al beetx oud is hebben we besloten een nieuwe te kopen heb deze via het internet besteld betrouwbare site een zwarte Beko side by side koelkast Deze heb ik op 22 februari geleverd gehad maar omdat wij nog bezig waren heb ik deze in de keuken in de verpakking neergezet en nu iets minder dan 30 dagen later hebben we hem uitgepakt met de bedoeling hem te gaan gebruiken nou deed die dus niks werd niet koud 6u aangelaten zelfs langer boekjes uitgeplust maar nee hoor niks ik dus bellen naar de webshop uitgelegd en er zat ook een beschadiging op de deur een kras en handvat ook (deze heeft in het karton en bubbelfolie gestaan al die tijd ) zegt die doodleuk ik zal een monteur sturen ipv hem om te ruilen ik heb 30 dagen zich termijn omdat hij zei dan had je meteen moeten bellen wij weten niet wat jij hebt gedaan al die tijd met die koelkast Ik heb meerdere mails gestuurd maar geen andwoors en telefonisch blijft die bij zijn punt nu zou de monteur donderdag komen ik heb vrijdag al gebeld of dat niet eerder kon nou hun zouden bellen dat kwam wel goed nu heb ik niks gehoord en dus gisteren gebeld Ha ze zouden nog een keer bellen het is nu al dinsdag en wederom niks geoord behalve de afspraak van donderdag dan Nu is het zo dat de koelkast inmiddels wel vriest op -17 dat gaat prima maar het koelgedeelte moet ik op 1 graden zetten en dan word die redelijk koud maar zodra die op 4 graden gaat dan niet meer Zelfs mijn oude koelkast word nog veel kouder m Ik voel mezelf echt opgelicht en heb zo een spijt heb de koelkast ook al betaald Heeft iemand tips of advies of ik in mijn recht sta of niet Ik wacht zo en zo de monteur af maar de koelkast was best duur 1200 euro dan verwacht je ook een werkende koelkast
Zichttermijn is idd al verstreken daar kun je niks meer mee. Dat gaat in zodra je het thuis hebt en niet wanneer je besluit de koelkast eens uit te pakken. Misschien heb je wat aan de link over wat verder je rechten en plichten zijn. https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Bij levering had je de koelkast al moeten controleren. Maar goed, hij moet het vervolgens wel goed doen dus daar heb je gewoon garantie op, op de werking dus. Verder zouden wat punten of komma's in je tekst prettig zijn
Maar dan nog is de reactie van de verkoper wel begrijpelijk vind ik. Je hebt pas een paar weken na levering gebeld met je klacht. Iedereen kan immers na een paar weken bellen over een beschadiging die zelf toegebracht is. Dat de koelkast niet naar verwachting/wens werkt krijg je een monteur voor. Die kan dan beslissen of het gerepareerd kan worden. Ik denk dat je er verder weinig mee kan en hopen dat de verkoper welwillend is met je beschadigingen
Voor 2 jaar terug een nieuwe wasmachine gehaald, geleverd naar boven gebracht zet hem aan spuit er water aan de bovenkant uit, onegveer een uur na het leveren direct gebeld, ja helaas ze hadden hem niet op voorraad dus ik moest maar wachten op de monteur die dagen later kwam, die loste het probleem snel en vakkundig op, maar even omruilen voor een ander doen ze niet zo maar even meestal komt er gewoon een monteur langs om het te maken, en dat is toch ook goed. Die beschadiging tja dat is gewoon jammer voor je, had je eerder moeten controleren of hij goed was.
Ik ben bang dat je qua beschadiging gewoon pech hebt, je moet je producten altijd controleren. Ik begrijp wat dat betreft de reactie van de verkoper. Wij hadden destijds een kinderkamer bij de baby dump bested, helaas was de oplevering van ons huis 6 weken vertraagd en toen we uiteindelijk de meubels uit de doos haalde was er iets stuk, eigenlijk onze eigen schuld want wij hadden dit niet gecontroleerd maar babydump heft toch nieuwe gestuurd. Wij hadden het begrepen als ze geen nieuwe hadden geleverd, maar dat hij niet goed koelt daar heb je gewoon garantie op neem ik aan.
+1 Denk ook dat je het hiermee moet doen. En altijd direct controleren op schade als iets geleverd wordt! Zeker met dure spullen. Die laat ik echt niet een maand ingepakt staan.
Nee idd.. Het staat er ook altijd bij, op je bon of bij het afronden van de bestelling/bevestigingsmail, dat je bij aflevering direct moet controleren of het niet beschadigd is, soms zelfs nog met de bezorger aanwezig. Ik heb wel eens in een bevestigingsmail gelezen dat als alleen de doos al beschadigd zou zijn ik het product niet aan mocht nemen en direct retour moest sturen met de bezorger
Ja jullie hebben gelijk ik dacht laat hem ingepakt staan juist in eventuele beschadigingen te voorkomen omdat alles uitliep qua verhuizen Maar goed als die verder goed zou werken had ik ze biet eens gebeld Ik ben altijd zo bang als die nu al iets mee is dat je san elke keer iets krijgt dat die niet goed doet Hoop maar dat het morgen opgelost word
In tegenstelling tot de reacties van de rest vind ik dat je nog prima aanspraak kunt maken op garantie en dat de koelkast niet werkt. Super begrijpelijk dat je niet a la minute alles kunt installeren toch? Ik hoop dat jullie er morgen uitkomen.
Dus jij vindt dat ze ook nog aanspraak kan maken op de garantie wat betreft de beschadiging? Dat is echt iets wat je bij ontvangst moet checken. En daar was iedereen het hier wel over eens. Voor de werking heeft ze natuurlijk wel garantie.
Voor zover ik weet moet je idd na ontvangst altijd controleren of iets heelhuids is aangekomen, dat is geen onderdeel van die zichttermijn. Als hij onbeschadigd zou zijn aangekomen, en je zou je binnen de zichtermijn toch bedenken (en dan denk ik dat je in geval van een koelkast 'm ook niet mag aansluiten etc), dan mag je 'm terugsturen. Maar defect hoort natuurlijk niet. En ik hoop toch ook dat de verkoper schappelijk is en accepteert dat de koelkast toch al beschadigd was bij aankomst. Hopelijk kan de monteur vandaag helpen!
Ik denk het wel. Voor de kras heeft ts te lang gewacht om het te melden. Dat moet je direct doen bij aflevering of iig de volgende dag. Voor de werking heeft ze natuurlijk wel garantie waarvoor de verkoper een monteur stuurt. Ik vraag me af waar we dan van mening verschillen.
Hij is geweest her printplaatje was idd kapot waardoor de koelkast gewoon niet goed tot helemaal niet koelde WEet wel dat ik nooit meer bij kitchen online bestellen ga wat Sen slechtje service
Heb jij nu werkelijk geen idee hoe vaak mensen met smoesjes bellen om iets wat beschadigd is. Ik vind het niet meer dan logisch dat zij de koelkast niet komen ruilen wegens beschadigingen. En zij kunnen er niks aan doen dat de koelkast kapot is, en ze sturen netjes een monteur. Hij koel weer, dus alles is opgelost, alleen die beschadigingen, tja, dan had je toch echt eerder moeten kijken. Ik zie echt de slechte service niet, wel een klein kind die haar zin niet krijgt.