Ik wilde net hetzelfde vragen, heb je geen rechtsbijstandverzekering? Misschien kan je daar eens wat informatie vragen wat voor een stappen je kunt nemen.
Als je de tussentijdse nota niet betaalt, wel schriftelijk melden dat je niet betaalt en ook waarom en eventueel wanneer je wel zal betalen. Anders krijg jij nog problemen met het niet betalen. Misschien kan je hier je licht opsteken? https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
Wat een verschrikking. Ik zou geen cent betalen en evt dmv de rechtsbijstand eisen dat al het prutswerk wordt hersteld en de schade wordt vergoed. En o ja, een fijn verslag op facebook zetten om toekomstige klanten te waarschuwen. Zo'n vent zou toch nooit meer aan de bak mogen komen. Succes ermee!
Dit. En je kunt hem aansprakelijk stellen voor de schade. Dus ook je lamp. Hij is aansprakelijk voor de schade die hij door zijn toedoen aanbrengt tijdens een klus. Bijv. de ladder van de glazenwasser valt door je raam, dan kan de glazenwasser daarvoor aansprakelijk gesteld worden. Overigens zou ik samen met je man met hem in gesprek gaan en eventueel opname maken. Verder ook duidelijke afspraken maken over de gestelde werktijden. Je kunt hem, eventueel met rechtshulp, in gebreke stellen bij een wanprestatie. Volgens mij is meneer de baas verleerd om zelf te klussen. Sterkte en succes!
Bedankt voor alle tips We hebben 14 dagen om die nota te betalen en de wasbak komt hoogstwaarschijnlijk eind volgende week. Dus hopelijk is het niet nodig om schriftelijk iets op te stellen... Op de nota staat alleen maar "voorschot", geen specificatie van wat we nu eigenlijk precies betalen. Mag dat zomaar? Is dat gebruikelijk? Vond het zo raar. We hebben hier in huis behoorlijk wat opgeknapt, maar we hebben nog nooit van een bedrijf tussentijds een nota gehad en als we dan op het einde moesten betalen, stond altijd alles precies op de rekening (met individuele prijzen erbij). Dus dit verbaasde me nogal
Ik weet niet of hij tegen mijn man wel normaal zal doen overigens. Vorige week was m'n man net thuis voordat de aannemer naar huis ging... Manlief besloot even snel de keuken en gang te stofzuigen en werd toen uitgelachen door die vent. Huishouden is immers vrouwenwerk
Jeetje wat een verhaal! Ik zou toch echt een heel stuk duidelijker tegen die man zijn. Als ie niet wil luisteren, dan doe je het schriftelijk en dan stuur je het hele verhaal plus de eis voor een nette oplossing aangetekend via de post. Wat denkt ie wel zeg! Sterkte. Schriftelijk en aangetekend zou ik sowieso doen eigenlijk. Evenals een gespecificeerde rekening eisen. Jullie laten over je heen lopen. Hij blaft je af en komt ermee weg, dus hij zal niet zonder meer z'n zaken op orde maken als je hem niet heel stevig aanpakt.
Wij hebben tijdens het plaatsen van de badkamer ook een voorschot gedaan. Ik geloof dat we 2 of in 3 termijnen hebben betaald. Dat vind ik dus niet zo gek. De totale nota was wel per post gespecificeerd, de tussentijdse betalingen niet. Maar verder klinkt het als prutswerk. Als het jullie allebei niet lukt om hem aan te spreken (wat ik goed zou snappen!), dan moet je een derde partij inschakelen in de vorm van je rechtsbijstand.
Euh.... wat een manier om met je klanten om te gaan. Ik had 'm het huis uitgebonjourd. Enne ik zou een gespecificeerde rekening vragen en hem een rekening sturen voor de ontstane schade. Wat een idioot!
Serieus?! Dat had echt de druppel geweest. Die had direct z'n spullen mogen pakken en wegwezen. Ik had echt een andere aannemer gezocht. En hij mag gaan vergoeden wat hij stuk heeft gemaakt. Echt belachelijk!
Echt waar??? Nou die had ik serieus mijn huis uitgebonjourd en had niet meer terug hoeven te komen....Beseffen jullie wel dat jullie de klanten zijn??? Dit soort gedrag hoef je écht niet te accepteren. Jullie laten véél te veel over je heen lopen en hij maakt daar misbruik van!
Ik moet je meegeven... Je hebt wel engelengeduld. Mijne had al lang op geweest en hij al 3x weggestuurd.
Goed om te weten dat zo'n voorschotnota niet abnormaal is Ik had het nog nooit eerder gezien namelijk, dus had geen idee. Ik ga maandag zelf contact opnemen met de leverancier van de douchedeur, want ik vertrouw hem voor geen meter. Hij haalde als een malle die sticker weg toen ik er over begon. Maar goed, lichtpuntje is dat de lades niet al te beschadigd zijn. M'n hart klopte in m'n keel toen ik het plastic wat meer verwijderde gisteren, maar alleen op de bovenste lade zit een kras en die is niet heel goed zichtbaar. Dus dat is me een ruzie niet waard. Mja, die nieuwe wasbak is besteld op zijn naam. Dat is de enige reden dat ik nog beleefd ben eigenlijk. Omdat ik dat stomme ding z.s.m. wil Maar van die kraan baal ik als een stekker. En dat is dan ook nog ons woord tegen het zijne :x