Aannemer stopt op eigen initiatief kopersovereenkomst. Ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ben ik ook nieuwsgierig naar

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jee wat een rotsituatie zeg! Hopelijk komt er een oplossing!

3. rums

rums Niet meer actief

Ik ook (a(

4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Pff lijkt me zuur zeg!

Volgens mij mag een aannemer niet zomaar een overeenkomst ontbinden hoor, al helemaal niet als er al kosten zijn gemaakt.

Als ze ontbinden omdat ze het niet af krijgen oid dan horen ze bij jullie persoonlijke overeenkomsten te maken om verdere beslissingen en afhandelingen te maken.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Juridisch gezien hebben we geen poot om op te staan. Bijna alle kopers willen het huis met de prijsverhoging ook. Prijsverhoging is fors... Waarschijnlijk 10/15% plus een toeslag voor het gasloos bouwen... Ik vind het persoonlijk die prijs absoluut niet waard en buiten dat om wil ik op kort termijn verhuizen en niet pas ergens midden 2019. Wij gaan dus verder kijken. Volgens mijn hypotheekadviseur moet ik echt blijven strijden voor die schadevergoeding maar ik verwacht niet dat ze ons tegemoet gaan komen dus ik weet nog steeds niet of ik daar energie in wil stoppen. De andere kopers willen met zijn allen 1 advocaat in de arm nemen. Dat gaat ze 200-300 euro per persoon kosten en ik heb geen zin in nog meer kosten. Ik wil namelijk niet zolang op dit huis wachten. Toevallig een leuk huis dicht in de buurt gezien die te koop staat dus ik ben nu daarmee bezig. Buiten dat om werk ik ook al elke dag deze week en heb ik volgende week een onderzoek in het ziekenhuis waarvan ik niet weet hoe ik me daarna voel. Ik weet dus echt niet wanneer ik er mee verder ga en of ik verder ga. Het feit dat ze het juridisch gezien mogen maken heeft mij wel de moed in de schoenen laten zakken.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze gaan de koopovereenkomst laten verlopen. Zo word deze automatisch verbroken. Ze komen niet met een verlengingsaanbod en juridisch gezien mag dat dus... Helaas.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Wow heftig. Dat dat zomaar kan. Zeker in een land als het onze.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Het komt er dus op neer dat ze met geld willen hebben ( zo komt het iig op mij over). Wat slecht zeg!

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat verschrikkelijk belachelijk!

10. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ja dit inderdaad. Wat onwijs laag zeg, ongelofelijk... En dat het ook zomaar kan en mag :(.

11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Zeer triest inderdaad dat dit zomaar mag! Ik ben zeer verbaasd. Jullie zijn mooi beet genomen en vind het pure oplichting.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ondanks wat je er al in hebt gestopt zou ik echt niet meer dit huis kopen.

Ik zou de zaak helemaal niet meer vertrouwen. Wie zegt dat er nu niet ineens weer allemaal andere dingen worden afgesproken. Of dat er straks bij de oplevering allemaal rare dingen aan het licht komen.

Zie dit als een teken...misschien als een soort waarschuwing. Waarschijnlijk is dit alleen het topje van meer ellende.

Ik ken een project van een aantal jaar geleden waar vanaf het begin altijd wel iets was. Uiteindelijk is het echt een verschrikking geworden voor veel kopers. Jaren lange rechtszaken. Een kennis heeft na 2 jaar eindelijk gelijk gekregen en de aannemer heeft toen zijn huis moeten opkopen.

Succes met het zoeken en vinden van iets anders. Maar dat zal vast goed komen.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn man vertrouwd het ook niet meer en wilt sowieso niet meer verder met dit project. We zouden ons huis eigenlijk over een half jaar opgeleverd krijgen.. Nu gaan ze over een half jaar het opnieuw te koop aanbieden. Dat word echt pas midden 2019 dat je er dan in kan.. Ze doen alles voor het extra geld. Dat ze er veel toekomst dromen mee verwoest hebben doet ze niks... Als er maar geld te halen valt. Dit project was overigens ook al vanaf dag 1 slecht geregeld. Weinig communicatie, alles moest snel zonder dat je veel info had etc... En wij waren er allemaal ingetrapt.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat ontzettend zuur! En wat erg dat je als koper dus helemaal niet beschermd bent tegen dit soort wanpraktijken.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn... is het dat vaak ook.

Is er verder geen adres waar jullie nog kunnen aankloppen? Een ombudsdienst, bijv.? Ik vind dit ook wel iets voor Radar. Misschien komen ze na wat druk uit de media sneller over de brug. Het lijkt mij pure oplichting, om eerlijk te zijn. Eerst alle kopers binden en vervolgens de contracten gewoon laten verlopen? Nee, echt niet koosjer.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    SDonya vindt dit leuk.
  16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat bedoel je met te mooi lijkt om waar te zijn? Bedoel je dat qua prijs vanwege de prijsverhoging?

Ze gaan nog contact opnemen met RVA..

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad, vanwege de prijsverhoging. En het feit dat het allemaal snel snel moest.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het was absoluut geen goedkope prijs hoor. Juist een reële prijs in verhouding met het aantal vierkante meter aan woonoppervlakte. Het word juist overpriced voor deze regio na de prijsverhoging. Wij hebben getekend voor een koopprijs van een ruime €335.000 euro voor een rijtjes(tussen) woning van 128m2 en nee ik woon niet in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht ofzo. Dat het snel snel moest was omdat dit project hun woning van te voren bouwt in een fabriek en daarna in delen in elkaar zet op de bouwplaats. Als je x aantal huizen allemaal op maat gemaakt af moet hebben binnen 1 jaar dan is het wel logisch dat je ruim van te voren al het meerwerk moet weten. Blijkbaar wist de aannemer dat het project ging uitlopen (waar wij dus al die tijd niet van op de hoogte waren) en aan de hand daarvan snappen wij dus nu niet dat alles zo snel snel moest.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Balen zeg, ik had in deze ook wel meer kopersbescherming verwacht. Er wordt hier in de buurt enorm veel gebouwd, ik woon zelf ook in een nieuwebouwwoning, maar dit heb ik niet eerder gehoord.
    Ik zou zelf nog wel goed nadenken over jullie kansen in een proces en de reeds gemaakte kosten die je niet meer terug kan krijgen afzetten tegen de 200 a 300 euro.

Hopelijk gaat het andere huis wel wat worden!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mm ja dat is idd niet goedkoop. Vind het nog steeds schandalig dat dit zomaar kan. De andere kopers willen wel doorgaan?

Deel Deze Pagina