Aannemer stopt op eigen initiatief kopersovereenkomst. Ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Heb je contact opgenomen met eigen huis?
    Welk garantiefonds zat de bouwer?
    Jullie hebben een overeenkomst. dat kan je niet zomaar zonder kosten laten verlopen. andersom had jij ook flink moeten betalen als je onder de koop uit zou willen..

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man vraagt: wordt er ergens gesproken over woningborg of bouwgarant?

3. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Dit kan toch niet zo maar gebeuren? Ik ben zelf uit België en daar biedt de wet Breyne een vrij goede bescherming. Ik vond deze brochure wel interessant voor de Nederlandse situatie: https://www.notarisboon.nl/uploads/een_nieuwbouwwoning_kopen,_ken_uw_rechten!.pdf
    Ik zou graag 200 of 300 euro geven als ik daardoor al het geld dat je reeds hebt geïnvesteerd terug kan krijgen. En ik ben bijna zeker dat een goede advocaat dit moet kunnen winnen zodat de tegenpartij ook nog eens de gerechtskosten dient te betalen!

4. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik denk niet dat je de koopovereenkomst zomaar kan laten verlopen. Daar zullen vast bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn waar het bedrijf aan moet voldoen. Zou dat even nagaan.

5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Zo, lekker makkelijk:eek:

Alsof ze dachten: de huizenmarkt zit in de lift, dus als we een paar maanden wachten, kunnen we het dubbele vragen qua prijso_O

Heel erg balen voor jullie! Ik zou toch echt alles nog even goed natrekken.
    Ik zou het waarschijnlijk ook zo zat zijn dat ik het zou laten zitten, maar dit is echt niet goed! Er moet toch een manier zijn om voor jezelf op te komen en in je recht te staan... Ik vind het heel bizar dat dit zo maar mag

6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113