hello, k weet niet of een tussen jullie mijn vraag kan antwoorden: op mijn werk waren ze bezig met de employee handbook te veranderen. Nu kijgt iedereen een brief toegestuurd, dat het nieuwste versie van de employee handbook is hetene die gebruikt wordt en je contract overneemt(of wat er in staat zoals bv bonus plan, pensioen of werktijdens) we moeten die brief tekenen en als wij dat doen, betekent dat de werkgever kan van alles veranderen in die handbook en als je oneens bent ,vanaf het moment dat je deze papier heeft getekend valt er niets meer aan te doen, het is een soort pre-agreement... moet ik echt dit kijken en tekenen tijdens mijn zwangerschap verloof of kan ik het uitstellen totdat ik terug ben? iedereen moet tekenen voor 30/9 en ik heb niet eens een presentatie gehad bvd!
ik zou even bellen met je personeelsafdeling: het is raar als jij hiervoor zou moeten tekenen terwijl je nog niet van alles op de hoogte bent. misschien kun je uitstel krijgen tot aan het einde van je verlof. nog gefeliciteerd met je meisje. leuk onderschrift
Absolutely not! Niet tekenen meid. Een pre-agreement is geen goed idee. Het is een carte blanche om ze zomaar ineens alles aan te laten passen. Laat ze gewoon een nieuw handboek opstellen waar iedereen op kan reageren. Maar teken nooit bij voorbaat iets. Overigens... dat gaat volgens mij in een rechtzaak het ook niet redden hoor. Een pre-agreement... me hoela! Groetjes, Josien