Mooie kans, maar ja... Kan ik dit wel maken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Germpie85, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik werk nu al 3 jaar in een schoonheidssalon.
    Dit doe ik tegenwoordig voor 3 dagen in de week. Dit zou mn laatste jaar contract zijn, daarna voor vast.
    En nu.. Heeft mijn bazin besloten ermee te stoppen. :(

In principe kom ik dus op straat te staan.
    Maar nu is het zo: naast ons zit een zonnestudio.
    De eigenaar daarvan wil onze salon wel overnemen. En mij dan ook.
    Hij wil dan wel de naam en inrichting veranderen en het bij zijn zaak betrekken.
    Heb afgelopen week een gesprek met hem gehad. Heel positief eigenlijk!
    Per 1 februari zou hij het dan officieel overnemen. En ik zou dan alles moeten gaan regelen. Komt helemaal op mij neer. En hij laat me daar ook helemaal vrij in. Hele uitdaging dus en heb er zin in!

Maar ja... Ik ben zwanger... :D

Dussss....?

1. ik wil het nog niet aangeven, want ja.. Het kan in principe ook nog mis gaan.
    2. Maar straks hebben we het geregeld en ondertekend en dan.. Moet ik het vertellen en dan.. Dan wat?

Ik heb al wel aangegeven dat ik sowieso een collega nodig heb. Al is het maar voor een paar uurtjes in de week en voor inval.
    Dat begreep hij en was ook wel verstandig..
    Ik zei het natuurlijk meer om mezelf in te dekken!

Want stel dat het allemaal goed gaat, dan ga ik na 1 februari > na 2 maanden alweer met verlof!

Ik weet niet wat ik moet doen.... Help!
    Kan ik het maken om het te verzwijgen?
    En het later te vertellen? Hij zit dan 16 weken met een net opnieuw geopende salon > zonder 'leidinggevende'.

:rolleyes:

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Binnen hoeveel tijd moet je dit beslissen? Wanneer zou een eventueel contract getekend moeten worden?
    Anders zou ik wachten tot een week of 12 en het dan overleggen met die man. Kijken wat hij ervan vindt. Je hebt nog wel de tijd om iemand in te werken in ieder geval.
    En ben je van plan om na je verlof 3 dagen te blijven werken? Dan zou het niet zo'n groot probleem moeten zijn.

Ik zou als ik jou was, toch in eerste instantie aan jezelf denken. Als jij het te vroeg vertelt zou het kunnen dat je straks geen werk meer hebt.
    En werkgevers denken ook vooral aan zichzelf hoor! Als zij je niet meer nodig hebben ofzo, denken ze ook niet van ja maar die meid heeft het geld nodig. Dan ontslaan ze je ook gewoon.

Groetjes

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je hoeft dit niet te melden. Maar het ligt er denk ik wel aan wanneer hij je een contract aanbied. Is dat pas over een paar maanden? Dan zou ik het zeker nog niet vertellen.

Als je hetzelfde uren wilt blijven werken na je verlof is er volgens mij niets aan de hand hoor.

Maar je moet doen wat je gevoel aangeeft. Ik heb in juli een miskraam gehad, dus ze weten dat ik bezig ben met kindjes krijgen, en ik heb ook deze maand een nieuw contract getekend voor een baan waar ik niet zo makkelijk vervangen kan worden als ik uit val. Ach... mijn baas vertrouwd er denk ik op dat ik me nu voor 100% inzet.

Wij hebben zelfs een collega aangenomen die 3 maanden zwanger was. En het is een super collega! Die nu even met verlof is..

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Wanneer loopt je jaarcontract af?

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Weet je wat het is... ik zou het denk ik altijd zeggen. Voor je eigen gemoedsrust, maar ook omdat je baas je dan nooit kan verwijten dat je niet open en eerlijk bent geweest. Tuurlijk... je hoeft het nog niet te vertellen, maar wil je wel werken voor een baas die er een probleem van maakt dat je zwanger bent? Ik zou dat niet willen en zou daarom zeker ook open en eerlijk zijn.

Veel succes met je keuze!

Groetjes,
    Josien

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou het ook vertellen: als het echt een fijne werkgever is laat hij zich er niet door tegenhouden.

7. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik zou het denk ik ook eerlijk vertellen.
    Als ik het niet zou vertellen dan zou ik mezelf daar niet prettig onder voelen.
    Ik zou van een ander ook verwachten dat deze eerlijk over de stand van zaken zou zijn.
    Eerlijkheid duurt het langst en het moet toch een 'prettige' samenwerking worden.
    Als hij hier negatief mee om gaat dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
    Ik zou wel een plan klaar hebben zodat ,als je het verteld ,dat hem niet koud op zijn dak komt vallen.
    Zo laat je gelijk zien dat je er goed over nagedacht hebt en serieus mee denkt met de zaak.

Succes met je beslissing!

8. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hey,

Best een dilemma, Ik zou zelf ook niet weten wat ik moet doen.
    Wat mischien een optie is om je toekomstige baas te vertellen dat je op niet al te lange termijn plannen heb gemaakt voor kinderen. Dan kan je kijken hoe hij er tegen over staat.
    Ik wil je veel succes wensen met je besluit.

9. Germpie85

Hmm.. Meningen verdeeld hier.
    Maar bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben er nog niet uit..

Vind het echt moeilijk!
    Aan de ene kant vreet het aan me, en denk ik: ik vertel het.
    Maar ja, kans is groot dat hij dan zegt.. "Weet je, dan neem ik de zaak ook niet over. Dan vind ik het wel prima zo. Ik vind het leuk om jou die kans te bieden en wij breiden meteen wat uit."

Ook denk ik.. Het kan met mij ook nog misgaan en dan loop ik het risico dat ik straks ook nog op straat sta. Heb ik helemaal niks...
    En ja, ik ben in principe niet verplicht het te zeggen.
    Dus stel, ik zeg het zodra we getekend hebben (wat denk ik niet lang zal duren), dan kan hij me in principe niks kwalijk nemen. Ik sta in mn recht.
    Eigenlijk zou hij me de baan ook niet kunnen ontnemen, puur omdat ik zwanger ben.

Moeilijk......... :(

Mijn jaarcontract loopt tot juni. Maar zij stopt sowieso per 1 februari...

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind dat je echt niet kan maken om het niet te vertellen. Als je nieuwe baas toch besluit om het niet te doen is dat zijn goed recht. Hij neemt best een gok en vertrouwt ook op jou door met jou in zee te gaan. Stel dat hij jouw verlof niet kan regelen of dat zijn bedrijf daardoor in de moeilijkheden komt? Kan je dan nog in goede vrede met elkaar werken?

11. Germpie85

Ik heb volgende week weer een bespreking met hem.
    Er moet wel een collega erbij...
    Hij heeft iemand in gedachten voor 1 dag in de week. (die niets extra's wil werken)
    Ik heb iemand anders in gedachten voor 2 dagen in de week. (die ook wel meer wil werken)

Ik ga het gewoon op deze manier brengen:
    "Mijn vriend gaat richting de 30, ik heb ook een mooi leeftijd.. In de toekomst denken wij zeker aan kinderen. Laat ik daar eerlijk in zijn.
    Dan is het veel handiger dat ik een collega heb die extra kan en wil werken."

Verder zeg ik dan niks.. Gaat hem gewoon nog niets aan. Want ja, ik heb nog geen echo gehad, dus officieel weet ik ook nog niets...
    En ja, mocht de echo goed zijn, dan vertel ik het hem wel. Of dat dan voor of na het tekenen van een contract is, weet ik niet. Zie ik wel..
    Heb hem dan in ieder geval een beetje voorbereid dat mn vriend en ik zeker kinderen willen en niet al te lang willen wachten.
    Plus > wil dan ook duidelijk aangeven dat ik 3 dagen wil blijven werken.

Nou... Nu het gesprek maar weer eventjes afwachten!

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Verstandig

Deel Deze Pagina