Ik vraag me iets af: Ik heb altijd 3 dagen last van ovupijn/kramp. Eerste dag begint het, dan dus ter hoogte van eierstokken kramperig gevoel.Tweede dag zakt het iets naar beneden dan dus ook pijn met zitten enzo dan is het op zijn ergst. De derde dag zit het helemaal onderin, ter hoogte van de bm mond. Maar wanneer springt dat ei nou? Gebruik geen ovu testen oid. Meestal word ik precies 2 weken na die pijnpiekdag (dag 2) ongesteld. Zou mijn eisprong dan zijn? Dat die dag erna nog napijn is? Hebben het eergisteren gezellig gemaakt in de avond en gister niet meer. Ik zit nu op de derde dag qua pijn. Heeft het dan nog zin om het vandaag ook nog te doen?
Ovupijn komt vaak voor je eisprong en niet tijdens. Ik zou dus verwachten dat jouw ei of morgen pas springt
Ok! Thanks Rogi, als ik jou toch niet had irritant zonder ovutesten want dan moet je echt puur op gevoel afgaan... maar heb me voorgenomen om geen testen te doen en het op zn beloop te laten. Vanavond nog maar eens aan de klus dan moet genoeg zijn toch?
Hoi hoi!! Wat grappig, overal op internet lees ik verhalen dat men tijdens de eisprong een felle steek of steken voelt en dat dit maximaal een paar uur aan zal houden.. Echter heb ik meer iets in de trant van wat jij omschrijft.. bij mij duurt het ook altijd zeker 3 dagen en het zijn geen steken maar krampen links.... zou het dan toch bij iedereen anders zijn? Ik dacht zelf dat het wellicht het rijpen vd eicel is in de eierstok en dat de kramp wordt veroorzaakt door de druk op de eierstok.. klinkt logisch toch? Ik heb nog niet echt bevestiging gekregen met ovu testen dat dit gevoel daadwerkelijk mijn ovu betekent... anders zou ik niet meer hoeven testen.
Ik zit hier ook met een ovulatie krampen raadsel.. Door zowel een positieve ovulatietest, m’n slijm als temperaturen weet ik dat ik m’n ovulatie heb gehad en dat ik nu 3 dpo ben. Ik heb sinds gisteren aanhoudende krampen en die houden maar niet op. Vandaag lijkt het ook erger te zijn met af en toe spelden prikjes. Dit is de eerste keer dat ik zulke krampen ervaar. Weet jij @RoGiJuLi misschien wat het betekent? Kun je krampen hebben na je ovulatie?! Of is dit heel vreemd.
Ik denk dat je het gele lichaam voelt wat zich na de eisprong weer vult met vocht door de progesteron.