Helaas zijn wij erachter gekomen dat mijn partner en ik allebei verminderd vruchtbaar zijn.. Dit bleek bij de eerste icsi behandeling.. Mijn partner produceert erg weinig zaadcellen, rond de 1 miljoen waarvan ong 15% goed beweeglijk is. Hij heeft vroeger een niet ingedaalde testikel gehad en hij heeft een vericocele (spatader in balzak). Nu bleek bij de icsi behandeling dat ik hele broze eicellen heb. Ze beschadigen tijdens het injecteren van de zaadcel bij icsi. Ook is de deling niet snel genoeg. Dit bleek bij de ene bevruchte eicel die overbleef van 9 goede eicellen. 3 bevrucht, 2 gelijk ten gronde gegaan. Nu zou ivf misschien beter zijn maar heeft mijn partner daar eigenlijk te weinig goede zwemmers voor. Nu wachten we op een dna uitslag van zijn zwemmers om te kijken hoe hoog de defragmentatie (Beschadiging) is. Als dit te hoog is moeten we een pauze inlassen zodat m'n partner ingreep aan varicocele zal moeten krijgen (wat niet vergoed wordt). Is het niet te hoog dan mogen we verder voor ivf met een ander stimulatiehormoon. Maar zou dit wel lukken met zo weinig zwemmers? We zitten best met een dilemma. Na ingreep varicocele moet je een half jaar wachten voor resultaat. Ook is het niet zeker of dit het gewenste resultaat geeft, namelijk meer zaadcellen van goede kwaliteit. Hij heeft immers ook een niet ingedaalde testikel gehad. Ook weten we niet of de slechte kwaliteit bij mij eenmalig was of gewoon sowieso slecht is. Ik ben begin 30 en ahm is 1.2. Het stimuleren ging ook heel goed en vlot met menopur 225. Ik vind het zo moeilijk en ingewikkeld allemaal. Je hebt ook maar 3 kansen, waarvan er 1 al mislukt is. We lopen in Gent dus een goed zkhs hebben we al. Ook hebben we al een kind via iui dus ik kan zwanger raken en het voldragen. (Zaad was toen wat beter) Heeft er iemand goede tips of een succes verhaal met een soortgelijke situatie? Ben er een beetje moedeloos van.. Sorry voor het lange verhaal