Aanprikken follikels bij ovulatie-inductie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nina Sanders, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee M, wat fijn, een reactie van iemand met meer ervaring haha. Ik weet niet wat ze met het weggezogen eitje hebben gedaan. Ik neem aan vernietigd want we zijn niet bezig met Icsi/Ivf.
    Wat heftig ook, jouw verhaal. Dat je al zo lang bezig bent. Heb jij ook pcos? Het is zo onvoorspelbaar steeds, dat maakt het zo lastig. En dan ook nog alle hormonen erbij, fysiek voel ik me de hele ronde echt meer dan prima maar mentaal.. Bah! Na gister is dat dus echt beter geworden omdat ik gisteren groen licht kreeg voor de Pregnyl. Die zit er sinds vanmiddag 14.00 in ;)
    Moest wel even zoeken naar een fijn plekje want mijn buik zit vol met prikplekjes (32 dagen Menopur(!)). Gelukkig heeft de poli apotheek na lang zeuren dunnere naalden voor me besteld omdat ik 0.5X16 echt een ramp vond. Ik heb niet zo veel buikvet dus dat was echt vervelend. Ik moest lange tijd meerdere toedieningen uit 1 ampul halen, vandaar de extra naalden en spuiten. Met veel moeite hebben ze 0.4x13mm besteld (die van de Menopur zijn 0.4x12) en die heb ik nu dus ook voor de Pregnyl gebruikt. Ging zó veel beter dan 0.5x16.

Overigens had ik gister ook geen paracetamol genomen omdat ik niet wist of het aanprikken gisteren of maandag was. Hing van de echo af. Maar omdat ze enorm waren door gegroeid, dus gisteren. Ik vond dat dan ook extra spannend. De Pregnyl vanmiddag ging goed! Ik heb het erna altijd eventjes heel koud (toch een beetje spanning denk ik) en wat ik van de vorige keer weet is dat ik er vooral heel lekker van kon slapen en vollere borsten kreeg! 😉 daar hoop ik nu weer op!

Hoe gaat het met jou? Wanneer weet jij meer? Ik ga de komende tijd dus weer 3x1500IE Pregnyl nog spuiten. Dat is me eerder prima bevallen (mocht kiezen tussen utrogestan of Pregnyl).
    Jij ook heel veel succes en geluk meid!

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nee ik heb geen PCOS. Dat is uitgesloten tijdens de onderzoeken toen ze mijn cycli 4,5 maand hebben gevolgd (van oktober 2014 t/m februari 2015). Ze konden al die tijd niks vinden. Regelmatig ongesteld, op echo's alles steeds normaal en allerlei bloedwaardes in orde. Hoogstens een iets latere eisprong dan gemiddeld (ongeveer 30 dagen cyclus ipv 28, met lf van 11 dagen ipv 14), maar niks abnormaals. Ze hebben toen tot slot een laparoscopie gedaan (kijkoperatie onder narcose incl. hsg) en daarbij bleek mijn rechter eileider volledig verkleefd en ondoorgankelijk. Links alles goed, baarmoeder mooi en beide eierstokken ook goed. Bij manlief is alles in orde. Zijn toen begonnen met IUI's met hormonen om 2 eitjes op te wekken en kansen te vergroten, maar dus nooit gelukt. Vorige IVF alle 8 aangetroffen eitjes keurig bevrucht dus eitjes en zaadjes mogen elkaar wel. Dus eigenlijk nog steeds geen verklaring waarom het niet lukt. Met 1 eileider kun je na zoveel tijd prima zwanger worden. Dus eigenlijk komt het inmiddels meer op onverklaard verminderd vruchtbaar.

En nu ben ik dus benieuwd of ik misschien belachelijk weinig eitjes heb in mijn follikels... Dan zouden de IUI's ook weinig aan onze kansen hebben toegevoegd... Maar misschien is dat het ook wel niet. In de mmm is er zoveel onzekerheid... :(

Idd hormonen zijn verrot. Vandaag deed ik ook weer een x hysterisch tegen m'n lief :$ Ben sowieso niet helemaal fit en hondsmoe, dus ben daarna maar gaan afkoelen onder de dekens :( Goddank kan hij het wel weer goed vergeten, maar het doet echt wel wat met je relatie. Mocht het nu weer mislukken dan is een (korte) mmm-pauze wel weer even een goed idee. Herken je dat?

Menopur heb ik nooit geprikt. Bij Pregnyl vind ik het breken van die flesjes altijd een crime, ik heb me er zelfs een keer aan open gehaald! Hier breekt manlief ze sindsdien ook altijd 😉 en dan houdt hij de flesjes vast terwijl ik de vloeistof erin en eruit doe. Gonal-f komt in een heel fijne en makkelijke pen, nooit problemen mee. De Orgalutran zit wel in een dikkere naald, maar daarbij is het vooral de vloeistof die naderhand wat rot voelt. Maar ik heb wel een goed vetlaagje om in te prikken, dat helpt misschien wel. Balen dat jij zoveel moet prikken joh, kun je het ook altijd goed combineren met afspraken die je hebt, je sociale leven gaat toch ook gewoon door...

Vollere borsten van de pregnyl? Heb ik niet zo in de gaten, ik krijg vooral mega gevoelige/pijnlijke tepels en gevoelige/pijnlijke zijkanten van m'n borsten. Blij met bh, zegmaar. Misschien ook wel voller maar ik heb vooral last van ze :D

Maandag om 15.00 mogen we in het zkh aanbellen bij het lab en krijgen we een update over onze 3 embryootjes. Ik hoop zó dat ze dan allemaal 8-cellig zijn en mooi! De allerbeste krijg ik dan teruggeplaatst om 15.15 (is pijnloos, lijkt op IUI) en de andere kunnen dan ingevroren worden. Hoe meer ze kunnen invriezen, hoe langer we nog kunnen teren op deze IVF-poging. Als we geen cryo's hebben en ik word ongesteld na deze verse terugplaatsing (tp), dan moeten we hierna meteen alweer door voor IVF-poging 3.......

Maar goed, niet aan denken ;)

Na de tp moet ik ook 3x pregnyl 1500 prikken. Mijn testdag ligt ws. op maandag 28 november. 14 dagen na de tp.

Lopen we ongeveer gelijk op!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee inderdaad. Voor jullie ook weer spannend dus. Jeetje wat een verhaal. Hoop echt voor je dat het snel raak mag zijn. Ik ga woe avond, za ochtend en ma avond Pregnyl zetten. Dan kan ik vanaf de 29e ong testen. De vorige keer was de laatste Pregnyl ong na 5 dagen uit mijn lichaam en na 7 dagen werd ik ongesteld. Ik heb toen telkens 3 dagen ertussen gelaten, maar ga nu 2,5 dag aanhouden! Dan ben ik er iets sneller vanaf. :)

Die flesjes Pregnyl zijn een ramp ja. Hebben ook al een paar keer gehad dat er glas in de ampul kwam. Oeps. Sindsdien maakt mijn man de Pregnyl altijd klaar en kijk ik hem niet op de vingers haha. Het opzuigen is ook irritant omdat er altijd lucht bij komt (Menopur kun je op de kop houden tijdens het opzuigen)! :p

Een pauze inlassen, hm, ik weet het niet. Ben nu sinds juni continu aan de medicatie etc en merk wel dat het soms best heftig is. Alleen is dit pas onze 2e echte kans!! Clomid sloeg niet aan en de eerste ronde met injecties is afgeblazen omdat ik toen 4 follikels had. Het zijn al zo weinig kansen en een pauze betekent ook weer langer wachten. Maar ik denk dat dat er toch een keer van gaat komen. Gewoon weer even tijd voor onszelf waar het gaat om óns, een geen echo's, geen gewroet met naalden ;), geen medicatie, geen verplichtingen. We hebben nu nog niet het gevoel dat we dat nu echt nodig hebben maar we hebben wel afgesproken dat als 1 van ons daar wel even behoefte aan heeft, we een korte pauze zeker inlassen! :)

Gelukkig bepaal ik momenteel mijn eigen werktijden dus ik kan daar heel flexibel mee omgaan. Hoe lang dat nog zo blijft is nog de vraag maar dat zie ik dan wel. Ja echt bizar lang was het nu! Heb overigens vannacht weer heeeeeeerlijk geslapen door de Pregnyl! :D

4. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

@nina: goh, ik voel behalve meer gevoelige tepels en misschien meer gerommel in buik niets speciaals.
    Slapen doe ik sowieso goed :) vandaag inderdaad wel even lekker lang kunnen blijven liggen :p wie weet heeft het er mee te maken. Vind het gewoon irritant dat ik nu vanalles ga voelen zonder het met een zwangerschap te maken gaat hebben, jezelf lekker voor de gek houden dus....
    Wel super fijn dat je je eigen werkschema een beetje kunt bepalen. Ik heb gewoon een 9 to 5 job, biedt weinig flexibiliteit maar anderzijds heb ik steeds een heerlijk lange avond en een weekend, samen met mijn ventje. Het heeft allemaal voor en nadelen.

@Mlady:
    Wauw, jij hebt ook al een heleboel meegemaakt zeg. En moet vreselijk zijn dat er ook niet echt een oorzaak gevonden is... Had laatst ook een meisje op forum met 1 eileider en die was wel meteen zwanger geraakt na haar operatie. Die ene eileider zou zogenaamd alle werk automatisch overnemen van de andere. k zal voor je duimen maandag op 3 mooie embryootjes, en de allerbeste terugplaatsing !!!!
    En ja wat je schrijft over de hormonen, heel herkenbaar. hoe vaak ik al onterecht ben uitgevlogen, ik kan het niet meer tellen.
    Het enige voordeel aan de wachtweken is wel dat ik dan even terug 'normaal' kan functioneren. De spanning en onzekerheid is dan groot, maar toch even geen clomid/gonal toestanden.

En de pregnyl gaat hier toch ook telkens spannend. Gister ook flesje op rare plek laten breken, daardoor ook bang dat ik stuk glas in flesje had, en dan bij opzuigen van de naald stoote ik het flesje om en ben ik ongeveer 1/10e van de vloeistof verloren :( maar ja zal wel geen kwaad kunnen. was blij er vanaf te zijn, ik haat het ook 1000maal harder dan de gonal, die is zo gemakkelijk.

Wat betreft pauze; na een hoogoplopende ruzie een maand geleden floepte mijn vriend er ook uit dat we beter zouden pauzeren en zien hoe onze relatie gaat zonder al het babygedoe. Ik hing toen ook volledig onder de hormonen en had er net een ronde opzitten die niet was aangeslagen. Ik kon dus even niet meer en zat even heel diep, waar niemand me uit kreeg. Ben dan ook enkele dagen thuis gebleven van het werk, en de stap gzet naar een psycholoog. Dat heeft me héél veel deugd gedaan en na enkele goede gesprekken met mijn vriend gingen we gewoon door. Hebben er nu wonder boven wonder een super goede ronde opzitten met een eisprong op dag 16 (vroegste ooit...) en gaat het beter dan het laatste jaar tesamen. Alles hangt natuurlijk samen met hoe ik me voel, maar hebben geleerd dat we gewoon nog meer moeten praten met elkaar. Ben heel blij dat het nu zo super gaat. Ik kon de pauze ook niet over mijn hart krijgen, na het stoppen met de pil slechts 3 kansen gehad op bijna 1,5 jaar; neen dat kon ik niet plaatsen. Had het gevoel dat we er al een jaar pauze hadden opzitten, maar wel mét hormonen.
    Maar goed, nu hopen dat we elke maand gewoon een kansje krijgen. En ddat hoop ik voor jullie hier ook allemaal, en nog meer dat we elks nog maar 1 of geen kansje meer nodig hebben :D

Zet'em op dames !!!!!
    Fijne zondag !!!

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ga nog uitgebreider reageren maar M, hoe ging het vandaag?

Hier alles prima. Woensdag zet ik alweer de eerste Pregnyl ondersteuning. En het wachten gaat beginnen..... ☺️

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoi 😊 Ik heb net de eerste pregnyl 1500 gezet 👍

@Nina en @Katje77 hoeveel dagen na de laatste pregnylspuit gaan jullie testen? Ik zet zondag 22 november de derde en laatste spuit.

De tp ging goed! Ik heb een voorbeeldige 8-cellige teruggeplaatst gekregen (punctie/0dpo = je ene eicel, 1dpo = 2 cellig, 2 dpo = 4 cellig, 3 dpo = 8 cellig embryo).

De andere leven alledrie ook nog, ook de vierde die ' te jong' leek - die is zaterdag in het petrischaaltje gerijpt en vervolgens aangevallen door de zaadjes die er vrijdag al bij gespoten waren. (Jiiihaaaa!). Hij loopt wel een dag achter, dus misschien valt die alsnog af. De andere twee waren vanmiddag 7- en 6-cellig.

Zolang ze netjes blijven doordelen maken ze allemaal kans om ingevroren te worden. Overmorgen wordt besloten welke ze gaan invriezen en uiterlijk 2 weken later krijgen wij per post bericht van het aantal cryo's.

Elke cryo betekent een éxtra kans binnen deze IVF-poging...

En hoe gaat het met jullie?

7. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Oooh super zeg !!! dat is mooi nieuws hé !!!
    Nu duimen dat er geen ene verloren gaat !

Vind het moeilijk te bepalen wanneer te testen. zondag is mijn nod of testdag, maar dan zit ik 8 dagen na pregnyl dus nog op het randje.
    Maar vorige keer kreeg ik die middag mijn ms al door. Maar hebben die avond een etentje en wil echt niet ongesteld worden tijdens... Dan kom ik niet meer van de pot af denk ik.
    Weet dus niet wat we gaan doen...
    Hier is het wachten geblazen... :)
    Spannend.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jee wat goed zeg!
    Over de laatste Pregnyl ondersteuning: ik zet de laatste op dinsdag 22 nov. De vorige keer werd ik exact een week erna ongesteld...
    Ik denk dat ik echt pas vanaf woe de 30e ga testen, ik zit dan 16 dpo en 18 dagen na de Pregnyl 5000.

En nu maar hopen dat het voor ons allemaal goed uit pakt! :D

9. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Inderdaad Nina, een goeie ronde voor ons alledrie.... Zou heel mooi zijn. ;)

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Clomid was bij jou ook geen succes lees ik? Ik werd daar echt een monster van!

11. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Ja en neen.
    Werd na elke eisprong resistent. Maar nu de combinatie gehad clomid en gonal en dat werkte. Hopelijk de volgende ronde(s) ook...
    Dus wel dubbele hormonen telkens :( Wordt dan ook echt een monster die dagen....

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij mij werden ovulatietesten hartstikke positief terwijl mijn eierstokken echt geen activiteit vertoonden tijdens het gebruik van Clomid. En op het moment dat mij ei 26,5 mm(!!) was: hartstikke negatief :p.

Ja, ik vond het een ramp. Opvliegers (heb ik normaal NOOIT, ik ben een onwijze koukleum), hoofdpijn, duizeligheid en veel hartkloppingen! En ik werd er ook echt een heks van. Dat vind ik het fijne aan Menopur. Ik heb echt nergens last van. Ja soms een beetje emotioneel (vaak wanneer ik weer start met een nieuwe ronde of na een ophoging), maar dat is dan na 1 dag ofzo al weer over. Gelukkig dan maar. Nu heb ik nog nooit hoger dan 75IE gespoten dus misschien dat het een ander verhaal zou worden wanneer ik bijvoorbeeld een dubbele dosis zou spuiten..

Morgen alweer de eerste pregnyl ondersteuning (had ik dat al gezegd? vast wel :)). Heel stom, maar ik kijk er echt naar uit ;).
    Verder zijn de komende weken enorm druk en de weekenden vol leuke dingen, dus de afleiding is welkom. De vorige keer heb ik mezelf echt gek gemaakt door de pregnyl eruit te testen (1500IE was na ongeveer 5 dagen uit mijn lichaam). Dat vrat zo veel energie, neen, dat ga ik onszelf nu besparen. Ik neem me voor om gewoon helemaal niet te testen, maar ik weet zeker dat het vandaag over precies 2 weken gaat kriebelen..

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Waarom kreeg je toen geen Ovitrelle of pregnyl om te laten springen dan? Clomid zorgt alleen voor groei! Bij mijn zusje 6jr geleden precies hetzelfde: wel groei maar geen sprong. Die was prompt zwanger in de 1e maand dat ze er pregnyl bij moest. Vervolgens gevreeën op het goede moment en BAM daar was m'n 1e neefje ;)

Helaas werkt die truc niet bij iedereen maar bij haar tot 2x toe!

Hier idem. Ik was erg aan het aftellen toen ik gonal 225 eh (!) spoot. Gelukkig hoefde het maar een week... Maar diverse keren totaal onhoudbaar geflipt :):$

Ik heb telkens best wel last van bijwerkingen van de pregnyl trouwens. Vooral last van vergrote eierstokken, want heb nu ook alweer dagen last van winderigheid, diarree en totale darmverstopping. Snachts veel wakker en pijn, overdag hondsmoe... :x Even volhouden nog!!!

Ik was de vorige x van plan om de pregnyl eruit te testen, maar toen durfde ik niet. En nu heb ik weer precies hetzelfde, haha! Misschien ga ik wel testen tussen de 2 laatste injectiedagen. Morgen (donderdag) spuit 2 en zondag spuit 3. Omdat ik best wel nieuwsgierig ben naar hoe snel of langzaam het afneemt. Ik begrijp dat het bij iedereen weer anders gaat, maar bij jou was 1 spuit dus na 5 dagen helemaal weg. Dan zou ik volgende week zaterdagochtend al kunnen testen, maar die dag ga ik een dagje weg met mams en ben ik niet met hubbie... Denk dat het beter is om zondags te testen....

14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja ik werd op het laatst (bij de 6e of 7e iui) ook resistent, ik moest vanaf toen een pilletje extra en toen werkte het wel weer.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, omdat dat grote ei zich pas aandiende bij de Menopur ;). Verkeerd getypt dus, maar Clomid sloeg helemaal niet aan, geen groei dus. Dit gebeurde pas bij de Menopur en idd, toen gebeurde er zeker wel wat.

Ja dat klopt, ik spoot op zondagavond dus voor het laatst 1500IE en de vrijdag erna had ik in de ochtend zowat een witte test. Op zondag (dus een week na de laatste spuit) brak het echt door.

Hier zet ik de 3e pregnyl ma de 21e in de avond. Maar ik laat er nu wat minder tijd tussen zitten, dus ik ga niet die zaterdag, 5 dagen erna, al testen. Ik zit dan immers nog maar op 12dpo. Ik wil echt proberen om het vol te houden tot minimaal dinsdag de 29e (15dpo). Maar waarschijnlijk gaat me dat toch niet lukken en ga ik op maandag (14 dpo, 16 dagen na Pregnyl) testen. Aangezien ik de pregnyl ondersteuning eerder spuit dan de vorige keer, zal hcg van de pregnyl dus ook eerder uit mijn lichaam zijn! :)

Ik zou als ik jou was dus ook op zondag testen haha!
    BewarenBewaren

Deel Deze Pagina