Graag wilde ik deze documentaire met jullie delen die gemaakt is door de stichting 'het verdwenen zelf'. Deze stichting werkt hard aan erkenning van geestelijke/narcistische mishandeling en heeft ook contact met de tweede kamer om de wet hierop te herzien. Op dit moment is psychische mishandeling namelijk niet strafbaar maar wel net zo schadelijk als lichamelijke mishandeling. https://professionals.verdwenenzelf.org/documentaire/
Ik heb maar de helft gezien. Ik vind dat deze documentaire gaat over dominantie, valkuilen in de communicatie en redenen om niet samen te blijven. Natuurlijk kun je daar psychische problemen door ontwikkelen. Echt mishandeling gaat om onder andere vernederen, kleineren, koeioneren en agressie. Ja dat kan alleen verbaal zijn.
Dan heb je echt niet de documentaire begrepen helaas. Daarom is het ook zo een onzichtbare mishandeling en zeer schadelijk!!!
Overleven en zwaar. Ik denk en ga er vanuit dat het echt nog een jaar kan duren. Op dit moment denkt mijn ex er sterk over om de grote lening van 50000 opnieuw af te sluiten op zijn naam. Dat geeft hoop. Want dan kan de bank nooit meer bij mij aankloppen. Nog even doorbijten dus. Maar de toekomst ziet er echt heel goed uit! De kunst is nu om dingen vooral niet te overhaasten en op die manier dingen te verpesten. Mijn tijd komt later nog wel.
Ik vind het knap dat je dat je dit zo kan... Hopelijk is die lening gauw overgesloten zodat jij daar vanaf ben en kan je sneller je eigen woning zoeken....