Telkens nog maar één dag ongesteld

Discussion in 'Zwanger worden' started by Danabelle, Jul 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben nu 13 maanden geleden gestopt met de pil. Sindsdien menstrueer ik weinig: in eerste instantie twee tot drie dagen weinig bloedverlies (soms maar een paar druppels) en het bloed was altijd erg donker. Sinds drie maanden ben ik nog maar één dag per cyclus ongesteld. Het begint met krampen en daarna volgt een dagje bloedverlies - nog altijd weinig, type minitampon. Mijn cyclus is redelijk regelmatig: soms zit er een dag of twee, drie verschil in maar dat lijkt me niet echt iets om me zorgen om te maken.
    Ik ben niet zwanger en heb wel een eisprong (ovulatietesten gedaan). Misschien heb ik een luxeprobleem, maar het is toch gek? Zijn er meer dames die dit hebben? De assistente van de huisarts had het een half jaar geleden over ontpillen, maar dat mag na 13 maanden toch wel eens over zijn..?

2. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ja je zou zegge van wel Danbelle. Hoe lang heb je de pil geslikt?
    Ik zie het inderdaad als een luxeprobleem :) Ik ben alweer aan m'n 4de dag toe.

zucht... nooit gedacht dat zwanger worden zoveel onzekerheden met zich meebracht.

Kop op voor ons beiden!

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Mona Lisa Smile! Zwanger worden brengt inderdaad veel onzekerheden met zich mee, ik vind dat soms heel vervelend! Ik heb de pil bijna tien jaar geslikt, maarja, dat zou niet moeten uitmaken toch?

4. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ik ben zelf 3 jaar geleden gestopt. Niet omdat we toen al aan kinderen wouden beginnen, maar gewoon omdat ik het rommel vond. Mijn moeder heeft ok heel lang de pil gebruikt. Uiteindelijk heeft ze mij en m'n zus (tweeling) gekregen na een hormonenkuur. Toen ik dat allemaal hoorde, ben ik gelijk gestopt. Dus nu heb ik in ieder geval daar geen last van.

Voor jou wel vervelend joh, alleen ik kn het me echt niet voorstellen dat je al 13 mnd aan het ontpillen bent... Echt niet... gewoon lekker klussen...:) :)

5. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Herkenbaar!

Ik ben aan de pil gegaan omdat ik heftig menstrueerde. Nu ik van de pil af ben ben ik meestal maar 2 a 3 dagen ongi. waarvan 1 normale menstruatie. Terwijl ik voor en tijdens de pil wel een zo'n 5 dagen last had.

Heeft ws toch nog iets met de hormonen te maken denk ik. Het lichaam zit maar raar in elkaar :(

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben MEt de pil ook meer ongesteld als zonder (MET pil wel 7-8 dagen en zonder pil 2-3 dagen) het is verwarrend dat lichaam van vrouwen hihi

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    als je twijfelt kun je natuurlijk altijd weer even de huisarts bellen. 1 dag is natuulijk wel prettig mar ik weet nietof dat van invloed is op je cyclus/eisprong enz. Als dat niet zo is...lekkergenieten ;)

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    Ik ben nu 3 maanden gestopt en bloed ook maar heel even eerste maand 3 dagen, 1ste dag heftig, toen bijna niets en de dag daarna druppeltjes, tweede maand maar 2 dagen, met tussen nu en woensdag ongesteld worden ben heel benieuwd hoeveel het nu is.

Ik heb gewoon een eisprong, dus denk dat er gewoon minder slijm a te stoten is, kan vast geen kwaad....;)

9. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoe bedoel je dit precies? :oops:

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Vanmorgen de huisarts gebeld. Ik kom daar nooit verder dan de assistente.. Zij vraagt dan waarvoor je een afspraak wilt maken of de dokter telefonisch wilt spreken, dus dat leg je dan maar uit he. Zegt ze: ik zal het nog even overleggen met de dokter, maar je hoeft je vast geen zorgen te maken. Ze was het wel met me eens dat het geen ontpillen meer kan zijn. Als ik over een half jaar nog niet zwanger ben, mag ik een afspraak maken bij de dokter..

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    hai wolkjuh,
    geeft niet :)
    de eerste maand zonder pil werd ik ondi en dat duurde 3 dagen, waarvan de eerste dag heftig ongesteld en toen steeds minder.
    De tweede maand zonder pil duurde mijn ongi maar 2 dagen, eerste dag redelijk en 2edag bijna niets meer,
    nu ga ik mijn 3e maand zonder pil in en ben benieuwd of ik nog minder zal bloeden,
    snap je hem ? ;)

12. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

hai majkuh heel duidelijk :) en dat wist ik al maar ik bedoelde specifiek je zin "minder slijm af te stoten"
    Dus hoe minder je menstrueerd hoe minder slijm je verliest?

Ik menstrueer inderdaad zelf minder als toen ik de pil gebruikte. Nu is het 2 en een halve dag. Terwijl ik toen de pil slikte het 5 volle dagen
    waren. En ik verlies niet zoveel slijm bij mijn ongesteldheid kan dat kwaad? Vandaar dat ik vroeg naar die zin over het afstoten van slijm ;)

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    haha, OK, dan snap ik je :)
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee, mijn hoofd probeert te redeneren zo van"
    '' veel afstoten=veel rommel/bloed, weinig afstoten=minder rommel/bloed''
    kan vast geen kwaad, ik heb al 2 kids en ben bij allebei de tweede maand zwanger geworden ;)

vind het zelf wel prettig dat ik niet 4 dagen lang vreselijk veel bloed verlies, maar of mijn theorie klopt.....?

Share This Page