Ik ben ondertussen echt radeloos en hoop dat iemand goede tips voor mij hee heeft. Sinds twee weken slaapt onze zoon door, dat is natuurlijk heel mooi. Maar het slapen overdag is daarom een gigantisch contrast. Overdag wil hij niet echt in zijn ledikantje. Hij slaapt sinds zaterdag in de pacco en dat gaat ietsjes beter. Nog steeds moet ik minstens een half uur naast hem zitten met z'n speentje, zodat hij misschien in slaap gaat vallen (hij is dan wel heel moe). Maar met veel geluk slaapt hij ee n half uurtje en dan begint het feest opnieuw. Het liefst wil hij bij mij slapen. Ik probeer hem altijd weg te leggen, ik zit dan altijd een lange tijd bij hem met zijn speentje. Want wakker wegleggen is helemaal een groot drama. maar als het huilen/krijsen wordt, haal ik hem er uit. Mijn schoonmoeder zegt dat ik hem een week lang gewoon moet laten huilen, maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Maar ik zit nu met mijn handen in het haar. Want ik zit overdag en 's avonds tot 22:00 vastgeplakt aan mijn kind. Heb het idee dat alle baby's om mij heen keurig in hun bedje slapen, behalve die van ons. En 's avonds zou ik ook wel eens samen willen eten, maar meneer wil wel slapen, maar niet in zijn ledikant. Zit nu in een tweestrijd. 1: ach, hij is nog zo jong. Na een tijdje gaat het vast beter. 2: ik wil geen moeilijk/verwend kindje die niet zelf kan slapen. Pfffff, wie helpt mij?!
He hoi, Mijn dochter heeft dit in het begin ook gehad en ik heb me zelf er destijds bij neergelegd dat ze graag bij ons wilde zijn. Laten huilen is echt geen oplossing hoor! Ze zijn nog zo klein en klaarblijkelijk heeft hij je gewoon nodig. Als je ze in slaap laat huilen, krijgt je later geheid problemen. Kinderen laten zich dan heel moeilijk troosten omdat ze het niet gewend zijn. Niet doen dus! Lynn viel altijd in mijn armen in slaap en ik probeerde haar dan weg te leggen. Vaak ging dit goed, maar ook met de regelmaat werd ze wakker en begon te brullen wanneer ik haar niet vasthad. Begon het feest van voor af aan. Doodvermoeiend, ik weet het! Ergens rond de drie maanden ging dit pas over. Het enige wat bij ons goed hielp was echt regelmaat, dus kind overdag niet te veel overprikkelen (bezoek, erop uit enz) en op uur en tijd naar bed. Succes.
Waar voel jij je het prettigst bij? Als je je kindje bij je wil houden moet je dat gewoon doen hoor. Het slapen word vanzelf makkelijker en dan zal je weer meer tijd voor je relatie en dat soort dingen hebben. Luc wilde ook niet slapen en alleen bij ons liggen. Doordat ik dacht of vond dat dat niet hoorde heb ik het mezelf heel erg moeilijk gemaakt. Luc zijn we ook in gaan bakeren met ongeveer 6 weken en toen heeft het ook wel even geduurd voordat hij echt goed sliep. Ze moeten er ook aan wennen. Mijn tip zou dus zijn geef het wat tijd en doe waar jij je goed bij voelt.
Zou het geen sprongetje zijn ? Klinkt heel cliché, maar zo merk ik dat meestal aan Damani, hier is het ook weer moeilijk om hem overdag in slaap te krijgen, alleen is hij ook bezig met tandjes, 2 zijn er al door ! Alleen slaapt Damani dan niet door, maar hij word 1 x per uur wakker 's nachts, voor z'n speen ! Af en toe erg vermoeiend ! Ik laat hem ook het liefst gewoon liggen, dat ga ik hem friemelen, of zeg ik sssssssst ssssst... Soms zing ik even voor hem, of blaas ik zachtjes over z'n hoofdje... Zo valt hij meestal wel in slaap.. Ik haal hem er alleen uit als hij helemaal overstuur is en alles wat ik hierboven schrijf niet lukt...! Misschien heb je er wat aan, maar probeer toch je eigen gevoel te volgen, dat is vaak het beste ! -X- Succes !
Het zou een sprong kunnen zijn. Je kleine gewoon lekker bij je nemen, het is nog zo jong! Verwennen kan echt nog niet hoor! Na een poosje gaat het vanzelf beter.....
Hoi Christina, tsja, je kan er niet veel aan doen, je kan hem niet dwingen te slapen . Troost je met de gedachten dat die bengel van mij al vanaf de geboorte (!) overdag niet slaapt (zie banner voor hoe lang dat is), misschien eens 2 keer een half uurtje. Ook ik was radeloos! Maar ik heb me er na een paar weken maar bij neergelegd. Eten zonder Camila? Ik weet niet wat het is, hahaha. Een vrije avond, wat is dat? Ze slaapt pas tegen tienen, soms iets eerder, maar vaker wat later en wordt ook weer vroeg wakker. Natuurlijk zou ik graag willen dat ze overdag slaapt, en ik let héél erg goed op de signaaltjes, maar het gaat gewoon niet en al zo veel dingen geprobeerd! Ik zorg er nu voor dat ze altijd bij me is, wordt ze huilerig, dan moet ik haar meestal helpen om in slaap te komen (al is het maar een half uur). Misschien gaat het over, misschien niet.... Leg je er maar bij neer, dat is zoveel ontspannender. Sterkte xxx
Wij hebben de eerste drie maanden ook hiermee geworsteld hoor, ook het avondeten (en de rest van de avond) schoot er bij ons regelmatig bij in. Het kan zijn dat je kleintje nu in een sprongetje zit en daardoor wat onrustiger is. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Als je je kleintje bij je wilt nemen, gewoon doen. Ook ingebakerd gewoon uit bed halen en troosten, ik heb dat ook altijd gedaan. Zeker toen ze nog zo klein was. Pas toen ze een paar maandjes ouder was ging ik om de maximaal 5 minuutjes kijken en troosten. Ga je iig nu niet druk maken om een verwend kindje, want ze zijn nu nog echt te klein om verwend te worden. Het gaat echt over, want dit is maar een fase. Lekker toegeven aan je gevoel!
wij zijn meegegaan in de behoefte van ons kind: bij ons zijn. na 9 maanden samen 1 zijn is het niet zo vreemd dat alleen in een bedje liggen eng is
Nova is meteen al vanaf haar geboorte een meisje wat weinig slaapt, en veel huilde. Alle prikkels weg gehaald (mobieltjes, speeltjes etc), ben veel gaan wandelen met haar (dan sliep ze vaak wel) en wat super geholpen heeft; overgestapt op forte voeding. Hierdoor was ze langer verzadigd, moest enorm haar best doen om de voeding uit de fles te krijgen waardoor ze erg moe werd. Kon haar na iedere voeding slapend in haar bedje leggen. (helaas geen slaapjes van een uur of langer, maar dat half uurtje/uurtje in haar bed gaf ons de mogelijkheid om samen te eten, ff de was te doen etc) Ze slaapt pas sinds een maand of twee snachts door.
Fijn te horen dat ik niet de enige ben. Want ik had eigenlijk het idee dat ik de enige moeder in mijn omgeving ben die bijna constant hasr baby meedraagt. Het is niet zo dat hij overdag altijd wakker is. Zodra ik hem zie gapen etc, leg ik hem weg in z'n pacco. Vervolgens moet ik een half uur tot een uur bij hem zitten. Dan valt hij heel soms in slaap. Maar meestal wint de aanhouder (hij dus) en haal ik hem er uit om te troosten. En dan valt hij heerlijk bij mij in slaap. Vind het wel fijn, maar zo kom ik aan niets anders toe. Denk niet dat het een sprongetje is, want anders duurt die sprong al een week of 5. /\misschien is forte voeding een optie. Kun je dat gewoon gaan gebruiken of moet dat wel in overleg met het cb? Het is iig een geruststellende gedachte dat het bij jullie uiteindelijk is goedgekomen.
@ Christina83 Ik ben van standaard nutrilon naar forte nutrilon gegaan eerst iedere keer een schep door de standaard heen. Vervolgens daarna steeds meer scheppen vervangen door forte en na een week zat ze helemaal op de forte.
Zelf had ik soms het gevoel dat die eerste drie maanden een grote sprong was ! Wat misschien ook prettig is, is een draagdoek. Ik heb mijn kleine daar veel in rond gedragen. Voornamelijk aan het einde van de middag zo rond een uur of 5 was ze het meest onrustig en spuugde ze veel. Dan deed ik haar regelmatig in de doek. Kon ik haar tegen me aan houden rechtop en ontlastte ik mijn rug ook een beetje.
Hier werd ook slecht geslapen in het begin hoor. Niet dat het nu super gaat maar 1 keer per dag anderhalf uur lukt altijd wel. Het tweede slaapje is vaker korter. Variërend van een half uur tot anderhalf uur. Sinds ik niet meer zo geforceerd bezig ben met te proberen hem in bed te houden als hij na een half uur al wakker wordt, gaat het beter en dat werkt een stuk relaxter.
Onze oudste was ook een slechte slaper. Ik legde hem vaak buiten in de kinderwagen en dan viel hij wel in slaap. Of hij viel in slaap in de box, vond ik niet erg hoor. Je legt dan een dekentje over hem heen en laat maar lekker maffen. Onze jongste is nu 4,5 maand en slaapt overal wel, is mooi handig. Overdag slaapt hij meestal in de kinderwagen. Nu ligtie in de box omdat ze aan de kant van z'n kamertje omdat stratenmakers met trilmachines bezig zijn. Vind het nog wel gezellig ook, zo lekker dichtbij me. En je hebt ze goed in de gaten als ze beneden liggen. En Christina: je moet je niet radeloos voelen omdat je denkt dat je de enige bent. Reken er maar op dat heel veel moeders dit hebben, en dat kindjes vanzelf beter gaan slapen, de een iets vroeger dan de ander. En als je je dat realiseert, ben je vast al wel wat minder wanhopig.
Onze kleine had er in het begin ook erg veel moeite mee om in slaap te komen. Vooral ook omdat ze zichzelf iedere keer met haar armpjes wakker maakte. Sinds we haar op de buik leggen om te gaan slapen gaat het echter een heel stuk beter. Overdag slaapt ze op de buik zodat ik regelmatig kan gaan kijken. En s`avonds valt ze ook op haar buik in slaap en als wij dan gaan slapen draai ik haar op de rug en slaapt ze op de rug verder. Als je het aandurft zou je het eens kunnen proberen. Succes
Wel bekend hoor. De tijden verschillen hier, en ze ligt in elk geval wel 1x per dag een uur of 3 te slapen, als ik mazzel heb 2x per dag zoiets of iets minder, maar met name 's avonds wil ze alleen maar bij ons zitten. Niet in de box, niet slapen, lekker bij ons zitten. Soms twijfel ik ook wel eens, maar aan de andere kant... ze is nog zo klein en 's nachts en die (meestal) ene keer van 3 uur overdag slaapt ze keurig in haar wieg (soms in de wandelwagen) en vandaag is ze zelfs helemaal zelf boven in haar wieg in slaap gevallen (was wel moe maar lag nog te maaien en beetje mopperen toen ik haar weg legde). Dan ben ik toch weer heel erg trots op haar. En ik denk dat je ze niet echt kunt verwennen, ze hebben onze warmte en liefde gewoon nodig, dat kun je toch niet laten huilen!
Voor ze geboren was hadden we 2 vrienden (nu nog hoor) met een baby. De ene deed eten / slapen etc en lag altijd keurig in de wieg en de ander wilden ze telkens van weten wat er was en pas wegleggen als hij sliep en erbij houden in de wagen. Ik wist zeker dat ik de eerst genoemde vrienden achterna ging qua opvoeding, maar daar ben ik op teruggekomen. Zij knuffelen mijns inziens veel te weinig met de kleine, ze was laatst "voor het eerst"op schoot in slaap gevallen, terwijl ze nu 6 maanden is. Dat vind ik echt maf! Dus ik heb voor een midenweg gekozen. Zo zie je maar... de boekjes en de voorbeelden zijn niet altijd passend voor jou.
Hoi, Wat o zo herkenbaar....ik vond het ook zo moeilijk...'s-nachts ging goed maar overdag drama...(.Nou hebben we met ons meisje aardig lopen tobben in het begin ivm reflux en verdenking koemelkallergie )....Dat is inmiddels allemaal stabiel...maar toen dat slapen! Ik was heel goed op weg met dat rust en regelmaat maar overdag was het niet meer te doen.... Ik heb dit kenbaar gemaakt bij de wijkverpleegkundige en die zij laat haar maar even krijsen...ze zit in een vicieuze ( weet niet of ik het goed schrijf) daar moet ze uit....nou verschrikkelijk was dat....maar na 2 dagen was het over...nu kan ik ze neerleggen en ze is weg...af en toe jengeld ze nog wat maar het gaat geweldig.... ieder kindje is anders maar ik ben blij dat ik doorgezet heb, wetende dat er voor de rest niks aan de hand is.... we kunnen ze vast niet verwennen als ze zo klein zijn maar owee wat zijn die ukkies slim... Mijn vriendin zegt altijd, ze zijn negen maanden oud als ze uit je buik komen en echt niet dom....nou dat gaat voor die kleine van mij wel op hahaha Ik weet heel goed hoe je je voelt en al die adviesen zijn welkom maar kunnen ook verwarrend zijn... Ik lees hier veel en af en toe reageer ik maar ik heb zelf besloten dat ik 2 mensen "toelaat" voor adviezen en voor de rest neem ik het aan als heel goed bedoeld anders word ik gek.... Heb er wat gehad de eerste 7 weken Sterkte...en je zal zien wat je ook doet...het komt helemaal goed...volg je eigen gevoel... ps: mijn meisje slaapt sinds een maand of 2 in een puckababy en dat was ook een uitkomst....eigenlijk geweldig zelfs..... Gr Veer