Rolluiken

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 20 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wij willen graag rolluiken laten plaatsen. We hebben een tuin op het zuiden en het is werkelijk niet te harden in huis in de zomer.. Vooral boven is het afschuwelijk heet.

Werkt het tegen warmte? En waar moet ik aan denken qua kosten? Het gaat eigenlijk alleen om de bovenverdieping.

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Wij hebben ze ook boven. Het houdt zeker de warmte tegen. In de hitteperiodes zitten bij ons de rolluiken veel dicht

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wij hebben boven ook rolluiken voor alle ramen.

Maar als het een paar dagen 30 graden is, dan wordt het boven ook heet het duurt alleen wat langer.

4. Dizzle

Dizzle Niet meer actief

Wij hebben rolluiken maar voor de warmte maakt dat in ons warme huis maar een klein verschil.

Beste oplossing voor ons was vaste airco.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij krijgen volgende week screens boven. Beneden hebben we ze vorig jaar laten plaatsen. We hebben ook een tuin op het zuiden, en 3 slaapkamers, de keuken en woonkamer liggen op het zuiden. Het scheelt zeker heel veel in temperatuur. Ik wilde geen rolluiken omdat ik die niet veilig vind bij brand, lelijk, en ze de kamer heel donker maken. Mijn kinderen kunnen met de screens naar beneden overdag gewoon op hun kamer spelen zonder dat het licht aan moet. Voor 3 grote ramen boven betalen we ongeveer 1800 euro. De screens zijn via de app en een afstandbediening te bedienen.

Waxinelichtjes en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Het helpt zeker tegen de warmte! Ligt eraan voor hoeveel ramen je rolluiken laat plaatsen en of dat je het met een motortje wil. Wij hebben met motortje en moesten voor 1 slaapkamer rond de €500 betalen. Ik zou vooral verschillende offertes opvragen want er kan heel veel verschil in zitten.
    Aan de achterzijde hebben we voor twee slaapkamer èèn rolluik over het gehele kozijn en dat heeft ons €1600 gekost. Echt schandalig duur kwamen we achteraf achter

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Dat brand gedeelte is inderdaad iets wat mij tegen zou houden. Sceens had ik nog niet aan gedacht! Op mn werk hebben we ze notabene en worden ze super veel gebruikt en het maakt echt veel verschil!:eek:

Deze zomer nog enkel glas, volgende zomer met de nieuwe ruiten en kozijnen (en veel meer ventilatieopties!!!) bevalt dat nog niet dan houd ik die screens in gedachten! :thumup:

owly en Jessi79 vinden dit leuk.
  8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben voor alle ramen rolluiken. Geen idee wat het kostte, ze zaten er al toen wij het huis kochten. In de zomer heerlijk, het blijft echt koeler in huis en bijkomend voordeel dat het ook echt donker is, wij slapen dan beter.

9. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee. Man wil geen rolluiken, denken nu aan verduisterende plissegordijnen met isolatie dus erin, die houdt ook warmte tegen.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wij hebben beneden ook voor alle ramen elektrische rolluiken (Voor en achter deur niet vlucht routes brand)

Boven ook voor alle ramen/dakkapel en deur naar plat dak

De deur naar plat dak (onze vlucht route bij brand beneden) heeft een rolluik die op een zonnepaneel gaat..
    Deze gaat dus altijd omhoog mocht het stroom uitvallen door brand

Ik zou niet meer zonder willen
    Lekker donker met slapen
    En ze hebben gewoon een ventilatie stand als je ze daarop op zet heb je dus licht inval en je kan je raam in de zomer helemaal open zetten..
    Komt geen mug binnen

Athina en NiVa0230 vinden dit leuk.
  11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook bij alle slaapkamers rolluiken en dit scheelt echt veel qua warmte.
    Onze buren hebben het niet en die hebben het echt aanzienlijk warmer in huis.
    Deze zomer komen er beneden ook screens.
    Wij hebben niet alle rolluiken boven op afstandsbediening, zodat we bij sommige slaapkamers er nog uit kunnen mocht er brand uitbreken.
    Wij waren voor 3 rolluiken op de zolder ongeveer 1800 euro kwijt.

12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nee, ze helpen niet tegen de hitte. Normale zon gaat wel, maar echt de nieuwe zomers zijn niet te stoppen met een rolluikje. Dan ga je van bloedje heet naar stik heet :roflmao:

Het enige wat helpt is overal airco’s plaatsen. Wij hebben beiden en dat is de ideale combinatie. Alleen op de zuidkant, dus ontsnappen bij brand is zo gepiept. Je kunt ook altijd het raam openen naar binnen en het rolluik optillen.

Biny vindt dit leuk.
  13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hadden bij ons vorige huis screens, op het zuiden gericht. Voor de warmte deed het niks bij ons, het werd nog altijd bloedheet in huis...

Volgens mij maken screens of rolluiken niet veel verschil tegen de warmte... mijn tip is eerder een airco ;)

14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    #14 Felice, 20 mei 2021
    Laatst bewerkt: 20 mei 2021
    Hier ook rolluiken op het zuiden bij de slaapkamers boven. Nou, dat maakt echt wel verschil!

Wat ik wel doe bij warm weer: 's nachts op de ventilatie stand en raam open, zodra we wakker zijn staat de zon er nog net niet open en doe ik de rolluiken helemaal omhoog en de ramen wagenwijd open, zodra de zon er bij komt alles potdicht. Ik hou overdag ook de slaapkamer deuren dicht, dat scheelt ook. En als het heel warm is spelen ze beneden of buiten.

Met een echte hittegolf sluipt de warmte er ook wel in, daar doe je weinig aan. Maar vind zeker dat rolluiken beter werken dan screens.
    In de winter doe ik ze bij heel koud en guur weer ook wel dicht, scheelt ook.

Wat brandgevaar betreft, we hebben ze alleen aan de zuidkant boven, maar kiepdraairamen kunnen naar binnen open, wat @Cindy1977 ook zegt, je kunt ze met de hand omhoog duwen. Daarbij hebben wij handmatige bediening met een draaislinger, dat kunnen de kinderen ook bedienen.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  15. TanteBep

TanteBep Lid

22 apr 2016
    29
    19
    3
    Vrouw
    Brabant
    In ons vorige huis hadden wij ze ook (voor ramen op ‘t zuiden) en het was écht heerlijk! Onze kamer was in de zomer heerlijk koel. Én.. (misschien schijnveiligheid), maar het gaf me ook een heel fijn en veilig gevoel.
    Als in: meer moeite moeten doen als ze inbreken etc. Alleen wij hadden wel “handmatige”, omdat als er een stroomstoring oid is je wel ten alle tijden naar buiten kunt. Maar moet ik ook zeggen dat ik wel overal 10x over nadenk :roflmao:Conclusie: ik mis ze nu, in ons nieuwe huis, ontzettend!

16. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Hier 3 weken terug zelf rolluiken geplaatst beneden. Boven hebben wij vaste airco.
    Omdat wij ze zelf hebben opgehangen koste het voor 2 grote ramen 550 euro. En handbediend geen motor dit ivm brand.

Bij mijn vader zijn er rolluiken zowel boven als beneden en daar is het langer koeler maar op den duur word het daar ook warm in huis.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kosten geen id, ze zaten al overal toen we hier kwamen wonen.
    Qua hitte scheelt het echt enorm (wij hebben ook een tuin op het zuiden) net zoals dat het in de winter ook kou scheelt.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik vind het geweldig tegen de warmte (en kou inderdaad)! Kosten weet ik niet meer, is al zolang geleden dat wij ze hebben laten plaatsen...

Mbt er uit moeten met stroomstoring ed: je schijnt ze er uit te kunnen trappen. Dat was ook mijn ‘voorwaarde’, ik denk ook teveel na... Natuurlijk niet geprobeerd, dus ik weet niet 100% zeker of het echt zo is. ;)

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Check dan wel even of het kan bij je ramen en mag van je glasverzekering. In ons nieuwe huis werd dit sterk afgeraden vanwrge de kans op brekend glas.

20. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Ah bedankt voor de tip, dan valt dit dus af. Moet minimaal 10cm van het glas af hangen.

Jessi79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina