recept alaska bomb??

Discussie in 'De lounge' gestart door pinter, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo dames,

ik zag net op televisie bij Master Chef een heerlijke taart,de Alaska Bomb.
    Nu zocht ik net op internet naar dit recept,maar kon het alleen in het engels vinden.
    Wie o wie heeft dit recept in het nederlands voor me??

Groetjes Petra

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Volgens mij is hier vandeweek een topic over geweest in de lounge... uuuh als je in de zoekfunctie australia gebruikt vind je hem denk ik wel, of gewoon via google 'alaska bomb zwangerschapspagina' intikken!

Ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden naar dat recept.....

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Sorry ik las verkeerd... je wilde het recept in het Nederlands, ik ga vanavond (nu druk met de twins) er even na kijken en dan vertaal ik hem wel even voor je!

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ooooh sorry,dat wist ik niet.
    Ik ga even zoeken,hier zou dus een slotje op mogen.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mijn Engels is redelijk goed,maar om nou een recept te ontleden gaat me niet lukken,dan zal mijn taat helaas niet worden zoals het hoort:)..

Lief dat je hem wilt vertalen zeg,jeetje.....:)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is dit niet hetzelfde als de "Omelette Sibérienne"?

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wat zag dat toetje er heeeeeerlijk uit he! Ik blijf even plakken voor het Nederlandse recept :)

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    oww ik kreeg ook meteen zin in een lekker toetje;)

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    niet helemaal maar wel bijna :) een omelette norwegian is wel een bombe alaska ;)

hier vind je dat recept terug van de siberienne:
    Recept Omelette Siberienne op Smulweb.nl

en hier die van de norwegian:
    Kerstrecept Omelette Norvegienne op Smulweb.nl

vergis je er niet in hoe pittig dit recept is
    Ik ben een hele goede kok/bakker maar dit is echt best pittig :)
    Wel erg super als hij lukt trouwens ;)

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    oh nog een kleine btw :)
    er zijn voor bombe alaska, omelette norwegian, baked alaska etc ongeveer zo'n 400 recepten te vinden en ze zijn allemaal anders
    de variant die ze bij master chef gebruiken is gewoon 1 van de vele
    je kunt dus 1 van de recepten pakken en gewoon naar eigen smaak aanpassen :)

11. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Whoohoo!! Dat klinkt lekker zeg! Krijg hongerrrrrrr!!:)

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

13. Anice

Anice Niet meer actief

Ik heb het recept gelezen. Klopt het dat het met ijs en al in de oven gaat? Klinkt wel erg lekker!

14. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    sommige recepten wel maar de meeste niet
    bij de meeste bak je de cake eerst, die laat je afkoelen
    dan bouw je de bom zeg maar ;)
    en dan de creme er over heen en dan je brander erop
    maar zoals gezegd, alle recepten zijn anders ;)

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb hem vanmiddag voorbij zien komen. WAUWW!!!! Ik wil hem wel komen proeven hoor! :D

16. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    #16 macy77, 15 aug 2011
    Laatst bewerkt: 15 aug 2011
    Even door google vertaal gegooid.

Als kersen zijn in het seizoen, het gebruik van 300g ontpitte kersen in plaats van de bevroren degenen. Laat een extra zes uur voor het invriezen.

Ingrediënten (voor 8)
    330g (1 1 / 2 cups) basterdsuiker
    4 eiwitten

Kokos ijs
    80 ml (1 / 3 kopje) slagroom
    250 ml (1 cup) melk
    1 1 / 2 eetlepel vloeibare glucose
    25g (1 / 3 kopje) geraspte kokos, geroosterd
    6 eidooiers
    75g (1 / 3 kopje) basterdsuiker
    150ml kokoscrème

Cherry Sorbet
    110g (1 / 2 cup) basterdsuiker
    1 citroen, schil in reepjes en geperst
    280g bevroren kersen ontpit

CAKE
    Plantaardige olie, vet
    10 eierdooiers
    220g (1 cup) poedersuiker
    6 eiwitten
    75g (1 / 2 cup) bloem, gezeefd
    40 g maïzena, gezeefd
    80g ongezouten boter, gesmolten, afgekoelde

Methode
    Te maken kokos ijs, combineren room, melk, glucose en geraspte kokos in een pan en breng bijna aan de kook.

Ondertussen Klop eierdooiers en suiker in een kom tot goed gecombineerd, dan voorzichtig klop in kokoscrème. Kloppen continu, voeg geleidelijk melkmengsel aan mengsel dooier en klop zachtjes te combineren. Transfer naar een schone pan op matig vuur en roer continu met een houten lepel tot het mengsel dik genoeg is het bekleden van de achterkant van de lepel (niet koken).

Zeef door een fijne zeef in een kom. Plaats in een gootsteen eenderde vol met ijskoud water en laat, af en toe roeren, gedurende 15 minuten. Dek af met plasticfolie en koelkast voor 45 minuten. Churn in een ijsmachine tot bevroren. Transfer naar een luchtdichte container en vries gedurende 45 minuten of tot zeer stevig.

Te maken kersen sorbet, de suiker, citroenschil en 125 ml (1 / 2 kopje) water in een pan op middelhoog vuur en bak al roerend, tot de suiker is opgelost. Dek af met een deksel, breng aan de kook en laat 5 minuten koken. Voeg kersen, zet het vuur laag en laat gedurende 3 minuten of tot de kersen zacht zijn. Gooi de citroenschil en breng het mengsel in een kom. 15 minuten afkoelen.

Proces mengsel in een keukenmachine tot een glad mengsel. Zeef door een fijne zeef in een kom en roer er dan in citroensap. Koelkast voor 45 minuten, dan churn in een ijs-ijs machine voor 35 minuten of tot bevroren.

Te maken spons, verwarm de oven voor op 160C. Vet een 26cm x 38cm oven lade en een 18cm springvorm met olie, dan lijn zowel met bakpapier. Met behulp van een elektrische mixer, klop eierdooiers en 110g (1 / 2 kop) suiker tot het mengsel dik en bleek.

Met behulp van een elektrische mixer, klop eiwitten en een snufje zout tot zachte pieken. Voeg de resterende 110g (1 / 2 kop) suiker, 2 eetlepels in een tijd, kloppen na elke toevoeging tot gecombineerd, te stijf. Met behulp van een metalen lepel, vouw in een derde van het eiwit mengsel in de dooier mengsel vervolgens voorzichtig vouwen in de resterende eiwit mengsel. Vouw in meel, dan de boter.

Schep 2 kopjes beslag in de pan vol en verdeel de rest in de lade. Bak ze 15 minuten of tot ze goudbruin en in het midden terugveert wanneer gedrukt met uw vingertop. Laat afkoelen in de pan en bak, dan blijken spons op een rooster.

Om licht monteren, vet een 2.25L puddingvorm en lijn bodem met bakpapier. Breedterichting gesneden spons rechthoek in de helft, dan knippen elk half tot en met 2 x 18cm x 26cm rechthoeken te maken. Snijd elke rechthoek in 4 x 4.5cm x 26cm rechthoeken, dan is elk in tweeën gesneden op de diagonaal tot 16 lange driehoeken te maken.

Plaats een driehoekje in de puddingvorm met de punt wijzend naar het midden van de basis. Herhaal dit met de rest van driehoeken om een ​​knusse spons laag te maken zonder hiaten, het bijknippen van de tips om te passen. Trim spons layer 2 cm van de bovenkant van het bekken. Freeze gedurende 10 minuten tot stevig.

Spreid een 2cm dikke laag kokos ijs meer dan spons, waardoor er een holte voor de kers sorbet. Schep sorbet in de holte en niveau. Top met de spons ronde, maar moet gaan zitten in de puddingvorm. Dek af met plasticfolie en vries 4 uur of tot firma.

Te maken Italiaanse meringue, de suiker en 60 ml (1 / 4 kop) water in een steelpan op laag-middelhoog vuur en roer tot de suiker is opgelost. Borstel langs de zijkant van de pan met een nat gebak borstel om suikerkristallen vormen voorkomen. Verhoog het vuur en laat, zonder te roeren, voor 4 minuten, of tot siroop bereikt 115C op een suiker thermometer (zie Nota's).

Met behulp van een elektrische mixer, klop eiwitten en een snufje zout tot zachte pieken. Met een mixer op lage snelheid, geleidelijk siroop toe te voegen in een langzame, gestage stroom, dan stijgen de snelheid te hoog en klop gedurende 10 minuten of tot het stijf en glanzend.

Omgekeerde pudding bassin op een bord. Om bassin te verwijderen, een warme thee handdoek over vegen, til het bekken. Snel te werken, lepel de meringue over de bombe, vervolgens met behulp van een off-set spatel of paletmes, verspreid gelijkmatig in een swirl patroon. Om spikes te maken, met behulp van je vingertoppen, licht en snel trek de meringue over (zie opm.). Met behulp van een keuken steekvlam, karameliseren meringue gelijkmatig, dan onmiddellijk dienen de bombe Alaska.

Opmerkingen

* U kunt ook pieken in de meringue met behulp van een paletmes. Plaats een beetje op het puntje van het mes, dan lichtjes tegen de meringue op de bombe en snel weg te trekken. Herhaal de hele bombe.

* In tegenstelling tot andere schuimgebak, is de Italiaanse meringue gemaakt met hete stroop, die zorgt ervoor dat de suiker is opgelost en creëert een meer stabiele en dikkere meringue.

* Om stremmen te voorkomen, ervoor zorgen dat uw ijs machine en mengsels zijn zeer koud voor de karnen.

Maak een reis rond de wereld met ons aanbod van internationale recept collecties. Begin met onze Franse recepten, Thai recepten, Turkse recepten en Spaanse recepten.

17. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Whhaha het lijkt wel zuid afrikaans, maar ik vind het best te begrijpen toch?

Deel Deze Pagina