aanraders om te doen op Zakynthos

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Young Flower, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Je kan aan de westkant van het eiland 'sunset-dinners' doen. Ook een aanrader. Hele mooie zonsondergangen en lekker eten. :)

Het is inderdaad heel goed rijden op het eiland. Wel vooral onverlichte wegen en in het donker is het daardoor op sommige stukken een uitdaging want vaak smal en steile afgronden naast de wegen.

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou zelf ook niet als gezin in Laganas gaan zitten, zoals hierboven al genoemd, er zijn echt voldoende leuke alternatieven op zakynthos of op andere Griekse eilanden.

Ga anders eens langs (als ze weer open zijn) een reisbureau bij jullie in de buurt met jullie wensen kunnen ze ja vast goede tips geven wat juist wel bij jullie en jullie wensen past. Of bel/ mail ze eens voor info/ overleg.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Idd laganas weet ik nog dat er veel britten waren en Groepen lui die bier zuipen En niet zo’n sfeervolle omgeving. Wij vonden de noordkust Er wel mooi eruit zien, qua appartementen complexen. Zelf zaten we in de buurt van de hoofdstad in een klein complex. Maar daar waren wij dus bijna niet omdat we in 4 dagen dingen hebben gedaan die andere in 14 dagen tijd doen:roflmao::)

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    kefalonie is ook heel mooi, Met melissani cave en mirthos strand en ook het kleine eiland ithaki/ithaka was echt wel een mooi groen paradijs.

wij zijn ook op kreta in chania en rethimnon geweest. Ook erg leuk. Maar wel vonden wij de afstanden erg ver. Wil je ergens heen zat je al snel uren in de auto. Kreta is een erg groot eiland.

Wij hebben goede ervaringen met Eliza was here qua accomodaties, heerlijke huizen op prachtige plekken, zelfs een paar keer met prive zwembad gehad. Maar misschien zoeken jullie meer iets met hangplek voor de tieners.

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij willen ook graag een leuk waterpark. Bij het hotel of op het eiland. Waar we moeten uur naartoe moeten rijden.

Ik heb nu 4 hotels gevonden op verschillende eilanden die bij onze wensen passen.

Een reisbureau kan ook maar ik wil altijd goed uitzoeken wat anderen ervan vinden voor ik boek. Soms ziet een hotel er goed uit maar is bijvoorbeeld het eten slecht of ligt het heel afgelegen. Vandaar dat ik de zoektocht zelf doe. Heb er alle tijd voor nu.

mamameer vindt dit leuk.
  6. mamavaneenmeisje

24 aug 2009
    48
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wij zijn afgelopen jaar op Zakynthos geweest met onze meiden van 9 en 11. Zaten in Tsilivi ( erg leuk plaatsje) Hadden een auto gehuurd voor 8 dagen ( waren er 11 dagen)
    Zaten in appartement Lazaros. Kleinschalig ( ook zwembad niet groot) maar de familiekamers zijn super! En het ligt midden in het centrum dus s avonds ben je zo in de leukste restaurantjes. We zijn via Nefis travel naar het scheepswrak en blauwe grotten geweest en voor de rest bijna iedere dag met de huurauto naar een ander plekje. Super leuke mooie baaien ( oa Limniosas) en een dag een boot gehuurd in Agios Sostis. Hierbij veel schildpadden gezien. Auto rijden is prima te doen vanaf Tsilivi. Ligt centraal en qua km zijn het nooit grote afstanden maar bedenk wel dat er veel bergen zijn dus het duurt wel echt wat langer. S avonds lastig rijden ( keer wezen eten bij Keri lighthouse met schitterend uitzicht maar pffff blij dat we terug waren)
    Waterpark zijn we geweest bij Aqua bay ( splashworld hotel) dit is op loopafstand vanaf Lazaros (10 min). Vanaf half 3 ( geloof ik) voor de helft van het geld) dit is zeker de moeite want je hebt het ook wel een keer gezien. Wij vonden Zakynthos echt super. Wij zijn vaker in Griekenland geweest maar vonden dit eiland echt wel mooier dan bijv Kreta. Het is er zo groen ( kreta, Kos en Rhodos zijn dit echt niet in de zomer)
    Laganas Idd Engels georiënteerd en veel dronken touristen ( echt een uitgaansplek)
    Agios sostis leuk maar klein. Argassi alleen paar keer doorheen gereden. Tsilivi vonden wij perfect. Niet te groot maar ook zeker niet te klein. Wij waren er afgelopen zomer dus wellicht niet realistisch doordat het overal “anders” was en geen massa toerisme. Bij appartement Lazaros zit trouwens een heel erg leuke, druk bezochte cocktail/sports bar ( Breeze bar)
    Succes met uitzoeken! Zakynthos zeker aanrader!

Athina en Young Flower vinden dit leuk.
  7. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Dat was ook een reden dat het appartement wat wij hadden uitgezocht niet door ging. Het lag best wel afgelegen van laganas. Op zich niet erg als ik hoor hoe die stad is. Maar in het donker overal heen rijden wilde ik niet. Het appartementencomplex was echt heel leuk maar zonder restaurant en ook niet op loopafstand gaat het niet aangezien ik nachtblind ben en dus in het donker zeker niet kan rijden en mijn vriend helaas geen rijbewijs heeft.

8. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Welke heb je gevonden? :)

9. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    We hadden er 6. 1 in Spanje en 5 in Griekenland

Hotel Rafael in Rhodos
    Minor Village Kreta
    Lazaros in Zakynthos
    Vardis Olive garden Kreta
    Pegasus Corfu

Estival Park La Pineda

Het is uiteindelijk Spanje geworden

Dit Hotel kwam toch het beste uit onze bevindingen.

En als 2e Lazaros op Zakynthos

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina