ik vermoed dat Adi niet kan lezen meid... niets van aantrekken... je schrijft vooral ook niet een naam of dergelijks erbij, dus trek het je niet aan!!! knuffel
Nou ja, ik vind dat je het de ouders kunt verwijten (en ook mag verwijten) dat ze niet met hun zoon de juiste hulp hebben gezocht toen HIJ 7 jaar geleden aangerand werd. Dat vind ik stuitend, het kind zelf heeft duidelijk een opdonder gekregen van het hele gebeuren. Ik begrijp op zich je standpunt (en je frustratie, boosheid en machteloosheid), maar om nou te roepen "het joch aan de schandpaal te nagelen" dan pak je toch echt de verkeerde personen aan. Hij is zelf ook "slachtoffer" en heeft dikke dikke pech dat zijn ouders hem niet serieus genoeg hebben genomen om dit op te lossen. Ik zou de ouders aanpakken, niet het kind! En eerlijk gezegd zou ik hier wel het AMK inschakelen, want ik vind het onthouden van zorg en hulp aan een kind in dit geval echt een geval van mishandeling.
Ik vind het eerlijk gezegt wel ver gaan om dit tegen iedereen te vermelden die er niks van af weet. Kom op, het jochie is 13!!! en voor de rest van zn leven getekend! Meld het gewoon bij het AMK en laat hun, hun werk doen. Want nu verziek je het leven van een jochie van 13 die altijd met rare ogen aangekeken word doordat jij het aan iedereen verteld.
ik snap haar wel ergens hoor... "een gewaarschuwd man is er twee waard" maar ik snap jullie ook best... het is natuurlijk raar voor dat jochie om dadelijk een stempel op zijn voorhoofd te krijgen... Toch vind ik dat als TS ziet dat dat jochie met andere kinderen speelt, ze zeker de ouders eens moet waarschuwen, zodat deze een oogje in het zeil houden. Daarvoor moeten ze dat jochie niet aanspreken...
Eerlijk gezegt snap ik het hele verhaal niet helemaal. Dat jochie is dus misbruikt als jong kind en nu vertoont hij het zelfde gedrag. In de zelfde zinnen lees ik dat de ouders bij een psygoloog lopen. En daar naast hoor ik hier dat de ouders het dan niet serieus nemen? Ga nog eens rustig met die ouders praten en vraag wat ze er al wel aan gedaan hebben hoe of wat? Niet elke ouder staat te trappelen om over dit soort dingen te praten er komt natuurlijk ook een hoop schaamte te pas. Daar bij t.s als jij het niet vertrouwde waarom lied je je kind er dan nog mee spelen? Het amk kan je altijd nog bellen maar informeer eerst goed. Daar bij om iedereen te waarschuwen ja dat zou misschien ook mijn gevoel zijn. Maar je kunt dat beter niet doen meteen je geeft een kind dan z.n stempel. Zoek uit wat er echt gebeurt is en ga zelf met iemand praten over wat normaal is op kinderleeftijd en wat te ver gaat. De meeste kinderen kijken wel eens naar elkaar ze ondekken elkaars lichaam wijzen aan ect ect.( niet dat het niet te ver kan gaan) en in dit verhaal zou dat wel eens zo kunnen zijn. Succes er mee in elk geval.
Oh, daar had ik overheen gelezen. Als die jongen al bij een psycholoog loopt, lijkt me dat een teken dat zijn ouders het wél serieus nemen. Dat zij hun kind niet gaan opsluiten lijkt me alleen maar verstandig. Anders blijft hij het idee hebben dat hij 'anders' is, of fout, of stout, of niet aardig gevonden hoeft te worden. Lijkt me niet zo'n fijne basisgedachte voor een kind, daar groeit vast geen gelukkige volwassene uit. Ga een serieus en rustig gesprek aan met die ouders. Leg uit wat jij ziet en waar jij je zorgen over maakt, en vraag hun uit te leggen wat zij ermee doen. @pnirmal, ik snap dat kinderen hun eigen en elkaars lichaam willen ontdekken, maar ik vind het wat gezonder als dit tussen min of meer leeftijdsgenoten gebeurt, en niet tussen een 8-jarige en een 2-jarige. Volgens mij 'hoort' dat niet.
Ten eerste Ik heb dat joch weken verbannen uit mijn tuin totdat zijn ouders op de koffie kwamen Toen hield ik hem goed in de gaten en binnen een paar seconden dat hij daar lag met mijn zoon stond ik er ook al Ten 2de De ouders hebben hulp van een psy voor de verwerking van het misbruik van het 8 jarig joch Maar wouden niet inzien dat hij misschien ook een misbruiker kon worden Toen ik het aangaf en hun vertelde van mijn eerdere gevoel over hem zei de vader dat hij het ook al vermoedde (Achter dat goaltje met 4 jarig meisje) maar er dus niks mee deed Toen had hij het aan ons moeten vertellen dat er meer aan de hand was Ten 3de Heb ik dat joch verteld waarom ik niet wil dat hij met onze zoon speelt na het incident De ouders wouden het eerst van hem horen en hij heeft het toen aan hun bekend daarna werd er niks meer mee gedaan Wat nog erger is hij speelt nu met andere kleine kindjes... Ik heb hem niks gedaan al zou ik dat ERG GRAAG willen! @Rono Waarom mag ik geen hulp zoeken voor dat joch? Waarom mag ik niet vertellen aan het KDV waarom mijn zoon uit zijn hum is? En er gestressed uit zag,wit om het koppie ? Ik heb net het CJZ gebeld die vrouw heeft mijn verhaal aangehoord en vind het vreselijk dat de politie er geen aangifte van wou maken En zal school maatschappelijkwerk inlichten waar hij op zit,ze zullen mij bellen om nog het verhaal tegen mw te doen en vanalles uit te zoeken voor hulp aan die jongen van 8 jaar
Ik wil niet belerend doen maar zou je dat JOCH misschien kunnen veranderen in die jongen!!! JOCH klinkt voor mij niet zo vriendelijk. Als het allemaal waar is wat je zegt en hij is zo geworden door het misbruik en nu dreigd hij de dader te worden is het een kind in de knel. En pas op dat je je niet te veel focust op wat jij zit of wat je denkt te zien. En ik zeg niet dat het niet waar is maar soms kunnen dingen uit hun verband getrokken worden. Wat Bono bedoeld jij kan persoonlijk idd geen hulp zoeken voor die jongen. Wel de ouders. Doen ze het niet dan idd wat sommige al zeggen het amk. En nu vertel je dat de ouders het niet willen in zien soms moeten ouders met de neus op de feiten gedrukt worden voor dat ze beseffen dat het niet zo kan. Er komt ook een stuk schaamte bij kijken van mijn kind is dit aan gedaan en nu doet hij het zelf lastig hoor om mee om te gaan als ouders. Succes.
Probeer die jongen niet te veel als slechterik tegemoet te treden. Hij beseft zelf niet ten volle welke betekenis er aan zijn gedrag hangt. Natuurlijk bescherm je je zoon, zoveel als je kunt, en je moet hem ook echt zijn gang niet laten gaan. Als je met de leidsters op het kdv wilt bespreken wat er met jouw zoon is gebeurd moet je dat vooral doen. Maar ik zou daarbij niet vertellen wie die 8-jarige jongen is (behalve als hij zelf ook bij het kdv zou rondhangen, op zoek naar te kleine kindjes om mee te spelen). Die informatie doet voor de leidsters op het kdv niet ter zake, zij kunnen net zo goed voor je zoon zorgen zonder dat te weten. Ga nog eens rustig met de ouders van die jongen om tafel voor een goed gesprek. Vertel wat jij waarneemt en waar jij je zorgen over maakt, en luister naar wat zij te vertellen hebben. Misschien heb je hier een onpartijdig (en liefst deskundig!) iemand bij nodig. Informeer hiernaar bij het consultatiebureau, wie je daarvoor zou kunnen inschakelen.
Ik vind het inderdaad niet kunnen dat je het tegen de buurvrouw verteld, en dan weer een moeder met haar kindje en zo verder. Je zet dat jongetje nogal in een kwaad daglicht! Het is niet niets wat hij heeft meegemaakt! Ook fijn voor jouw zoon later trouwens.. dat mensen hem aankijken als het aangerande kindje als jij zo door blijft gaan met jan en alleman vertellen. Dat je het je familie verteld ok, maar niet de hele buurt. AMK kan meer doen dan jij, hun zijn proffesionals. Ik ken jou nog van een andere nickname ( puzzcat ) en je kan nogal overdreven reageren op bepaalde dingen. Natuurlijk schrik je je rot als je ziet dat een jochie aan het kruis van je kindje zit. Maar dan ga je naar de ouders toe, en dan ga je niet dat jochie aan de schandpaal nagelen.
Goed dat je instanties ingeschakeld heb die zullen eht vast op pakken! Wat erg van je zoontje!! en dat jochie heeft gewoon hulp nodig en goed dat jij die hulp zoekt als die oudershet niet doen.. Wellicht even het amk een melding geven dat je eht niet vertouwd oid. En dat je mensenwaarschuwd vind ik wel goed.. Anders worden straks meer kindjes slachtoffer van die jongen die niet meer weet wat normaal is en wat niet.. Sneu voor het jochie ook.. Hopelijk komt er snel hulp voor hem!!
Als je al bedenkt dat de politie bij kind - volwassen misbruik al soms niks kunnen doen, moet je je bedenken hoe dat zit bij kind - kind. Ik begrijp heel erg goed dat je je eigen kind wil beschermen tegen wie dan ook, maar je moet je ook bedenken dat dat jongetje een verkeerde start heeft gehad. Dit zijn zijn basisjaren en daarin heeft hij iets slechts meegemaakt en (misschien) aangeleerd. Misschien heeft zijn omgeving hem niet goed duidelijk kunnen maken dat het iets slechts is wat hem is overkomen... hoe vertel je een kind ook dat hem iets heel slechts is overkomen? Als ik vanuit mezelf kan spreken. Door de dingen die ik als 3 jarig meisje heb meegemaakt vervaagde bij mij ook een hoop grenzen. Alleen wist ik wel heel goed dat het erg fout was wat er was gebeurt, waardoor ik ook wist dat zoiets niet bij andere hoort te gebeuren. Maar zelfs als kind kan je behoorlijk in de knoop zitten met de hele gebeurtenis en pas wanneer je gaat beseffen wat er nou precies is gebeurt (op latere leeftijd) en alles snapt kan je pas leren om het een plekje te geven. Ik hoop dat je het ook vanuit het oogpunt van het jongetje kan zien, hoewel het niet goed te praten is natuurlijk.
Denk je echt serieus 100% zeker dat je zoontje uit zijn hum(wit rond zijn snoetje ed) is doordat een ander kindje over zijn kruis heeft gewreven of omdat jij (en oh ik neem het je niet kwalijk hoor want je schrikt je kapot) er nu (on)bewust en hoop extra aandacht aan geeft omdat je heel veel woede en gevoel van onmacht in je lijf hebt? Ik veroordeel je niet hoor (zou tenslotte niet weten hoe ik in jou situatie zou reageren) en ik vind het goed van je dat je hier om tips vraagt. Maar uit wat ik lees maak ik op dat je jezelf wellicht voorbij rent in je rechtvaardigheids gevoel tov je kindje. Maar vraag je zelf eens af? Help je je tweejarige zoontje (die waarschijnlijk een incident gewoon vergeet, zeker omdat het niet heel heftig was) door en zo'n heisa van te maken en inderdaad tegen iedereen te vertellen wat er is gebeurt. Geef je je eigen manneke nou niet ook een stempel voor de rest van zijn leven? Neem even een pas op de plaats. En denk even rustig na over wat de consequenties zullen zijn van je daden (die je wellicht nu heel snel en onbedacht doet) en neem dan gepaste actie! Heel veel succes en wijsheid gewenst in deze vreselijk lastige situatie!
Wil niks zeggen hoor maar kunnen jullie niet lezen ? Dat JOCH speelde met een 4 jarig meisje en ik ken haar moeder Toen heb ik haar gezegd dat ze moest op letten Heb niemand in de buurt verteld van zijn gedrag maar heb hem in de gaten gehouden in de tussentijd De ouders van dat JOCH had ik goed contact mee en we hebben rond te tafel gezeten ivm dit probleem En zie eerdere berichtjes over het contact Daarnaast heb ik dat JOCH niet in het kwaad daglicht gebracht en als ik mijn verhaal deed heb ik steeds gezegd dat hij zelf is misbruikt maar dat het natuurlijk moeilijk is om dit de kiem in te smoren want heb nu geen contact met de ouders en dat komt omdat de moeder vind dat WIJ de schuldigen zijn omdat we het niet eerder hebben gezegd (En dan heb ik het over de weken ervoor) :S