Kort geding op beslissing hoger beroep?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDeluxe, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hey girls!

Er zit vast wel iemand hier op zp die wat kennis heeft op dit gebied!

Heel kort en zakelijk uitgelegd: het gaat om een omgangsregeling.

Er is een uitspraak geweest in het kantongerecht over de VOORLOPIGE omgangsregeling en een ONS traject, ik ben daar tegen in hoger beroep gegaan. Dat verzoek is afgewezen omdat mijn vervangende advocaat er een potje van heeft gemaakt en ik alleen maar kon huilen vanwege de opgestapelde emoties (lees: anderhalf jaar rechtzaken kort geding's, tussentijdse verzoeken e.d van mijn ex en zijn erg vervelende, niet professionele advocaat) en wordt de uitspraak vanuit het kantongerecht dus gehandhaafd.
    Nu is in de praktijk gebleken dat om praktische redenen de uitgesproken VOORLOPIGE omgansgregeling niet uitgevoerd kon worden, dit geldt nog steeds, kan ik nu een kort geding starten tegen deze beslissing?

2. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zover ik mij kan herinneren is een kort geding altijd bij een rechtszaak dus niet los. Je zal dus denk ik weer voor een nieuwe rechtszaak weer naar de rechter moeten. Al zijn er denk ik mensen die er meer verstand van hebben dan ik.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wat dus zo raar is, is dat dit een beschikking is en geen voorlopige beslissing, er wordt verwezen naar een eerdere uitspraak wat dus een VOORLOPIGE omgangsregeling betreft en wij een Ouders Na Scheiding traject moeten volgen (wat eigenlijk helemaal niet eens op ons van toepassing is) en aan de hand van dat traject zou moeten blijken of omgang mogelijk is en eventueel uitgebreid wordt, destijds is er een datum vastgesteld waarop de begeleider van dat traject een rapportage zou moeten overhandigen, daar is nu niks over gezegd, geen datum, geen concrete doelen/afspraken.

In de tussentijd is er een kort geding geweest waarin is bepaald dat er voor het kind geen zwaarwegende belangen waren om nog langer omgang met de vader te hebben en heeft mijn zoon dus al 7 maanden geen contact meer met mijn ex, en hij is 22 maand en dan zou hij nu ineens weer een hele middag naar hem toe moeten en dat terwijl alle aanwijzingen dat mijn ex stookt, mijn omgeving lastig valt, hij vrijwel de geheledag onder invloed is van rokerij en/of bier gewoon worden genegeerd...ik vind dit een totaal onacceptabele en onverantwoordelijke uitspraak. Hoe moet hij zich voelen ineens bij een vreemde gedropt te worden en niet eens door mij zelf want meneer wil geen contact van "aangezicht tot aangezicht" lol (hoe bedenken ze het).

Ik wil hier dus zeker tegen protesteren en dit gaat ook ZEKER niet zomaar zo gebeuren, het laatste woord is hier nog niet over gezegd!

Overigens wil ik graag weten of ik actie kan ondernemen tegen zijn advocaat, hij gebruikt bewust informatie waarvan hij WEET dat dat niet waar is in zijn verweerschrift en heeft hij na de hoger beroep zitting een van de medewerkers van de Raad vd Kinderbescherming (die zitten standaard erbij in familiezaken) benaderd in de hal om duidelijk te beinvloeden (dit MAG helemaal niet!), toen ik erheen liep om te kijken wat er aan de hand was, schold hij me vreselijk uit.. :S

Kan ik ergens een klacht of aanklacht tegen deze man indienen?

Deel Deze Pagina