aanrechtsubsidie

Discussie in 'De lounge' gestart door Priscilla R, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Voor niks gaat de zon op. Je gaat toch ook niet van een werkgever verwachten dat hij je geld betaalt terwijl jij thuis zit? Zo zit het nou eenmaal niet in elkaar. Als jij besluit thuisblijfmoeder te willen zijn, helemaal prima, maar dan moet je ook zorgen dat je (oftewel je man) daar genoeg inkomen voor hebt. Je brengt immers niks in (qua belasting) in de samenleving, dus waarom wel verwachten dat je dan wat krijgt?

Ik zeg niet dat een werkend mens meer is dan iemand die thuis blijft voor haar kinderen, maar het is het een of het ander. Je kunt niet alles hebben.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Helemaal mee eens.

3. Ik heb er zelf voor gekozen, en ik onderhoud mezelf ook.
    En de andere mens die er door middel van werken belasting voor betaald is mijn eigen man.

Maar als ik moet kiezen aan wie ik dan mijn belasting geld uitgeef, doe ik het liever aan de thuisblijfmoeders dan aan alle werkelozen en uitkeringstrekkers !!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @Cherrylein, jij als werkende moeder krijgt ook de algemene heffingskorting hoor!
    Alleen wordt dit elke maand verrekent op je loonstrook.
    Dit krijgt dus eigenlijk iedereen!
    Thuismoeder of werkend.

5. Ninien, helemaal mee eens.

6. Dan moeten ze de tegemoetkoming voor kinderopvang ook maar afschaffen...

7. Cherrylein, nou in Denemarken en Zweden is het niet zo hoor.
    Heel veel vrouwen daar werken echt heel lang niet.

En wat Ninien zegt schaf de tegemoetkoming voor kinderopvang.
    Ook mee eens, want daar betalen we tenslotte ook met z'n alle voor.
    Jij kiest er voor om te gaan werken, hoest het dan maar zelf op..

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat vind ik ook want daar moeten de mensen dan ook maar zelf voor op draaien. ze verdienen toch?

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jouw man betaalt inderdaad belasting, maar als het goed krijgt jouw man ook gewoon loonheffingskorting hoor. Jij werkt daarintegen niet, dus dan is het toch ook niet logisch dat jij dat bedrag krijgt..?

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vrouwen hebben in de Scandinavische landen meestal een jaar verlof, maar vervolgens werken ze daarna wel bijna fulltime hoor.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Want?

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nou trek je het dus uit het verband. Een thuisblijfmoeder kiést ervoor om niet te werken, maar verwacht wel (in dit voorbeeld) dat ze er geld voor krijgt. Ze brengt zelf niks in qua werk/belasting door werken, maar verwacht wel dat ze iets terug krijgt.

Dat staat in geen vergelijking met de kinderopvangtoeslag. Ik vind het ook meer dan normaal dat de ''aanrechtsubsidie'' wordt afgeschaft.

13. @ cherrylein
    jij hebt het er toch zo druk over dat thuisblijfmoeders zich maar moeten zien te redden met het inkomen van hun partner omdat ze er zelf voor kiezen.

Nou mensen kiezen er ook voor om wel te werken, dan moeten ze een tegemoetkoming in de kinderopvang omdat die niet te betalen is

ja euh daaag daar kies je toch zelf voor

14. Hopmarjanneke, i know.
    Maar ik bedoel in Nederland heb je al weinig verlof, en dan gaan ze dat ook nog afschaffen..

Maarja, discussie zonder eind;)!

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jup. Zoals ik al zei, Nederland is 1 van de landen met de meeste thuisblijf en parttime werkende moeders. Hier wordt dat als normaal beschouwd, maar in andere landen is dat een heel ander verhaal.

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Cherrylein, Ik vind je instelling positief hoor, want als jij je baan verliest dan weet ik zeker dat jij geen beroep gaat doen op de ww, want ja dat wordt dan betaald door de werkende mensen.

In duitsland zijn de vrouwen 3 jaar bij hun kindje en kunnen ze daarna gewoon terugkeren naar hun oude job.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik vind die subsidie niet echt nodig maar wel een leuk cadeautje.

Ik ben het niet eens dat thuisblijfmoeders niks bijdragen.Misschien niet direct op de arbeidsmarkt maar zeker wel een bijdrage aan de maatschappij. Zelf voor de kinderen zorgen is in veel gevallen nog erg gewenst.

18. En ik kies er niet voor om niet te werke, maar ik KIES ervoor om bij mijn kindjes te zijn

Werken kan ik straks nog lang genoeg
    dus ik kan nog genoeg belastingcentjes verdienen
    voor de jongere generatie thuisblijfmoeders en werkendenmoeders met recht op tegemoetkoming kinderopvang

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Als werkend persoon breng je wat in in de maatschappij qua belastinggeld, als je niet werkt doe je dat dus niet (behalve je boodschappen enzovoort ;)). Als je werkt en je verdient boven een bepaald bedrag dan mag je ook gewoon alles zelf betalen hoor. Hoe meer je verdient, hoe minder je vergoed krijgt.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan moet de loonheffinfs korting er ook af want dat is de aanrechtsubsidie.

mij boeit het echt geen donder hoor het is maar 167 euro.
    mijn vriend netaald zijn belasting echt dik.hij betaald bijna 50% van zijn bruto loon. ja en ik krijg daar echt een schijntje van terug

Deel Deze Pagina