Heb je een link? Want dat wil ik dan wel eens zien dat ze dat in duitsland zijn. Lijkt mij vrij sterk dat als je er 3 jaar tussenuit bent je zo even je vorige baan terug kan krijgen. En je eerste opmerking slaat natuurlijk nergens op. Ik bouw met mijn werken ww op, daar betaal ik dus voor OMDAT ik werk.
ik heb 6 jaar 40 uur in de week gewerkt dus genoeg belansting centjes binnen gebacht om nu die lullig 167 euro te kunnen krijgen. now way dat ik nog 40 uur ga werken dan mis ik veels te veel. de eerste stapjes los had ik dat niet gezien hoor. wat een ander doet moet hij zelf weten maar laat mekaar in hun waarde.dat gebeurt niet
ooo even kijken of mijn luiewijvengeld al gestort is ,en mijn boodschappenbriefje al klaar is ONGELOFELIJK
in duitsland krijg je 180 euro per maand aan kindergeld ( kinderbijslag) daarnaast krijg je als niet werkende moeder daar 1700 aan eltrengeld dit is de eerste 2 jaar van je kindjes leven. wij zijn bezig om te gaan verhuizen naar duitsland.
Ik ben niet kortzichtig, ik zeg ook niet dat thuisblijfmoeders niks inbrengen in de maatschappij, maar qua GELD/BELASTING doen ze dat feitelijk niet. Zo moeilijk is dat toch niet om dat te lezen? Of wil je zeggen dat thuisblijfmoeders ook hun potje belasting betalen? Nee, want dat doen ze niet. En weet je, je moet helemaal zelf weten of je thuisblijfmoeder wil zijn of niet. Ik keur dat absoluut niet af. Ik ken dr genoeg en die zijn er allemaal heel gelukkig in. En ik vind kinderen 24/7 opvoeden ook zeker een baan, ik moet zeggen dat ik het niet zou willen om alleen maar bij mijn kind te zijn. Het enige waar ik over val is dat er kennelijk nog steeds mensen zijn die vinden dat ze recht op een subsidie omdat ZIJ er voor kiezen om thuis te zijn bij hun kinderen in plaats van te gaan werken. Prima als je thuis blijft, maar zorg dan ook dat je jezelf kan onderhouden. Dan is er geen probleem. Kortzichtig? Nee hoor.
Ik heb zelf voordat er kinderen kwamen 28 jaar lang gewerkt dus ik blijf nu ook heerlijk thuis hoor met luiewijvengeld.... en mijn kind is jonger dan vijf en mijn partner van voor 78 dus mij pakken ze het niet af, las ik ergens hier
Ja, je wilt het begrijpen of je wilt het niet begrijpen. En dit is kennelijk een gevalletje van alleen lezen wat je wilt Jammer dat hier niet een gewone discussie gevoerd kan worden en de thuisblijfmoeders meteen op hun teentjes zijn getrapt.
Nou mijn vriend die betaald 16000 loonheffing in een jaar.. En precies, wat is dan die 167. Als we zo gaan lullen. Moet IEDEREEN maar voor zichzelf gaan zorgen en zelf gaan sparen voor als je arbeidsongeschikt word, ziek etc etc. Want dan betaal je er zelf ook niet meer voor al heb je dat wel gedaan!
Ik zou eerst eens goed lezen wat de algemen heffingskorting inhoudt en hoe het precies werkt misschien kom je dan ergens tegen dat werkende partners er ook voor inleveren ....
nou er is er hier maar 1 die op haar teentjes is getrapt volgens mij mijjn god wat een discussie weer zeg
die 167 euro is de algemene heffings korting ( luiewijvengeld zoals het hier genoemd word) dat is het bedrag wat je krijg van de belasting dienst
Nogmaals vind ik je toch erg kortzichtig schrijven. Maar dat zal ook wel met je referentiekader te maken hebben. De maatschappij bestaat uit vele facetten. Ik lees wel goed hoor. Ik zeg ook niet dat jij het zegt maar ik wil je erop wijzen dat het niet alleen stopt bij de arbeidsmarkt. En je zegt mensen te respecteren maar dat vind ik niet uit de manier van schrijven blijken.
Ik lees toevallig jou stukjes met verbazing en ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor Ik heb mijn sporen in de arbeidsmarkt allang verdiend dus die toeslag heb ik ruim verdiend
Nu we toch bezig zijn, wat vinden jullie dan eigenlijk van mensen die een uitkering hebben en niet willen werken? Serieuze vraag, rare of sarcastische opmerkingen hoeven niet.