En dat kan bij veel verzekeraars dus tegenwoordig niet meer op deze manier, dankzij mensen zoals jou Je verzekeraar betaald tegenwoordig rechtstreeks het schadebedrijf en stort niet meer op je bankrekening. Er waren helaas te veel mensen die daar misbruik van maakten... Ontopic: ik zou je autostoeltjes zeker wel vervangen, dus claimen. Je wil niet dat achteraf blijkt dat ze toch niet meer veilig waren!
Sorry meiden, maar dit lijkt me niet echt de bedoeling en dat zou voor mij geen reden zijn om te verhalen. De auto is al wat ouder, dus die paar krasjes vind ik niet zo erg. Het gaat me er vooral om, dat de auto veilig is.
Ach ja...want waarom gaan voor de veiligheid? Je laat je auto toch nakijken en koopt toch nieuwe stoeltjes? Wat een domme reactie.
Mijn moeder heeft ook wel eens gehad dat iemand achterop reed, geen formulieren ingevuld omdat er geen zichtbare schade was. Bleek later dat de achterklep niet meer goed sloot omdat er toch van binnen iets kapot was gegaan...
Oh das een goede; dat zal ik straks even proberen. Vanavond kijk ik er even samen na met mijn man en dan zou de andere partij ook nog bellen en dan denk ik dat ik morgen toch maar een melding ga maken bij de verzekering. Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering, dus als het goed is handelen zij het verder af.
Nelta je zal flink geschrokken zijn. Ik zou de auto stoeltje zeker mee opnemen in het schade rapport. Hopelijk wordt alles netjes afgehandeld,zonder zorgen. Ik hoop dat je geen spierpijn of gekke dingen morgen voelt aan je lichaam.
Hier afgelopen maandag zelf achterop een andere auto gereden.. trok op en voorligger remde ineens. Maar goed, zat zelf fout natuurlijk... we hebben formulieren ingevuld maar afgesproken het onderhands af te handelen als dd schade bij haar niet te groot is. Betaal liever uit mn eigen zak dan dat ik in mn bonis malus zak en de komende tijd weer meer premie kan gaan betalen. Dan ben ik uiteindelijk per saldo duurder uit.... Maar mocht de schade wel groter zijn dan doen we het alsnog via de verzekering..
Bij mij was er trouwens geen schade te zien maar de beugel van de bumper was gebroken. Gevaar is dat wanneer je weer een auto achterop zou krijgen hij je auto binnen komt. Dus zou idd je auto even naar de garage brengen.
Ik ben ook ooit achteraan aangereden geweest. Had mijn auto toen net een week. Is net niet total loss verklaard, zoveel schade bleek er te zijn... Wist trouwens niet dat autostoeltjes ook verzekerd zijn. Dat moet ik zeker onthouden!
ik heb nog nooit gehoord dat de stoeltjes na een kleine aanrijding niet meer veilig zijn?? Is dit écht zo. of is dit "elkaar-bangmakerij". Kun je de stoeltje niet op eoa manier laten checken?
Ja, maar dan zijn ze nog wel samen gezellig op vakantie geweest Ontopic. Zijn autostoeltjes echt meeverzekerd? Of horen die bij een inboedelverzekering?
Ik zou de auto niet verhalen maar die mensen opbellen dat je twee nieuwe stoeltjes nodig hebt en misschien kopen hun die wel en als ze het niet kunnen / willen betalen dan wel de auto en stoeltjes declareren.
Motor en brommerhelmen moeten na een ongeluk ook vervangen worden, dat is het zelfde materiaal. Dat is ook 'normaal' . Ben je nog bij de huisarts geweest? Het is verstandig om dit sowieso te doen. Dan is er ook melding van en staat het in het dossier. Soms kun je later last krijgen. En als je dan last krijgt, kan het voor jezelf nog een hoop gevolgen hebben. En dit valt dan onder de letselschade meen ik. Vorig jaar heb ik met de kinderen ook zoiets gehad. Maar dan nog zachter. Wij stonden stil, de auto achter ons dacht dat we gingen rijden en trok op - knal - tegen ons aan. De klap voelde nog best hard. Vanwege de kinderen ben ik gelijk naar de huisarts gegaan- hoewel ik betwijfelde of er wat was, wilde ik het liever even na laten kijken. De huisarts gaf ook gelijk aan dat we gelijk konden komen hiervoor en dat het dus goed genoteerd werd allemaal. De kinderen waren overigens oke en ik na een paar dagen spierpijn ook. Dus dat had verder geen gevolgen. Maar dit zijn allemaal dingen waarvoor je juist een verzekering hebt (en de tegenpartij dus ook). Ik dacht overigens dat het bij ons wel meeviel maar de schade bleek toch 2500 euro!?! Omdat we inderdaad dingen niet zelf konden zien. Bij deze situatie is het gewoon heel duidelijk wie er schuldig is -en moet je gewoon altijd je formulieren invullen.
Dit wel ik toch echt afraden. Je auto niet je in dit geval laten controleren want deze is waarschijnlijk in niet veilig meer. Daarnaast weet je niet welke lichamelijke schade je er straks aan over houdt. Dus ik raad je echt aan alles officieel via de verzekering te regelen.
vrj logisch als de auto total loss is doordat de schade hoger is dan de waarde van de auto, krijg je de dagwaarde en moet je je auto inleveren, die wordt dan van de verzekering. Als jij een goede auto hebt van 15 jaar oud die nog 200 euro waard is en de schade is 400 euro is hij dus total loss,. Als je dan de schade laat betalen ben je je goede auto kwijt en koop jij maar eens een auto voor 200 euro. Dan kan je er ook voor kiezen om de schade dus niet te verhalen en dan kan je de auto dus gewoon houden, mits de schade de veiligheid niet beinvloed!!
En dat weet je nooit zeker totdat je hem bij de garage hebt na laten kijken. Maar liever mijn auto kwijt dan dat ik het gevaar loop met mijn "goede" auto en het risico van je eigen gezondheid en de kosten die hieraan verbonden zijn.
Hier rade de letselschade advocaat t wel aan om de stoeltjes te vervangen deden tegenpartij niet moeilijk over.ik zou t wel doen
ik schrijf ook: Mits de schade de veiligheid niet beinvloed. Als ik alleen een deuk heb in mijn bumper maar er is niets krom, ga ik het niet verhalen als de schade hoger is dan de dagwaarde.