Er zijn geen genoeg woorden om het verdriet te verzachten. 1 kindje weg brengen is het moeilijkste wat er is. Laat staan meerdere kinderen uit een gezin. Ik hoop ook dat zeverder kunnen maar ze zullen veel hulp nodig hebben. Ik las dat ze een geld actie op gestard hebben. En dat er nu niet aan geld gedacht hoeft te worden. Herstellen is moeilijk maar waneer er geld om de hoek komt kijken kan dit heel erg belemmeren. Stres om geld dat er misschien niet is of vrij komt kan je echt niet gebruiken. Sterkte kracht
Wat een prachtig gedicht over / voor die leidster. Wat moet het voor haar afschuwelijk moeilijk zijn om met dit trauma verder te leven. Ik kan alleen maar hopen dat dit soort blijken van medeleven voor haar toch een soort steun kunnen zijn. De ouders... hoe moet je verder na het verlies van een kind? Geld kan dit niet goedmaken, maar ik ben toch blij met deze actie. Het geeft in ieder geval financiële ruimte om bijvoorbeeld tijdelijk minder te werken. Of bijvoorbeeld voor een mooi monumentje o.i.d. Het lijkt me vreselijk als je iets nodig hebt voor je verwerking of iets wilt doen om je kind te herdenken, maar het kan niet door geldgebrek.
Ondertussen staat er al 148.000 op de teller. Top dat er geld beschikbaar is als t nodig blijkt te zijn
Wordt dat verdeeld onder alledrie de gezinnen en de leidster? Is dat duidelijk? En heb je misschien een link naar de website van deze actie?
https://www.doneeractie.nl/slachtoffers-treinongeval-oss/-30105?_sp=df6f9764-ffb9-4645-8497-a3662f9d3cdb.1537543458346
https://www.doneeractie.nl/slachtoffers-treinongeval-oss/-30105 In eerste instantie was het doel 60.000, 10.000 euro per slachtoffer. Ze zitten nu al dik over het dubbele. Hoe ze het nu gaan verdelen weet ik niet precies, ik hoorde wel dat ze bijvoorbeeld ook aan de machinist e.d. denken.
Hoorde net op de radio dat het geld ondergebracht wordt bij een stichting zodat het op de juiste manier terecht komt.
Wat een hoop geld he dat er ingezameld wordt, heel bijzonder. Zegt iets over het medeleven van mensen. Gisteren had ik het hierbover met mijn partner en hoewel hij hoopt dat de gezinnen er blij mee zijn had hij ook wel zoiets van ‘er worden vaker gezinnen getroffen door het verliezen van een kind en dan is er ook geen zak met geld’... tja.. Waarop ik zei dat de omvang van dit drama wel zo groot is en de impact gigantisch dat mensen gewoon wat willen betekenen. Maar snap ook dat sommigen er wat gemengde gevoelens bij hebben. Ach er is altijd wel wat te zeuren. Ik denk vooral dat het vast welkom is. Ondertussen denk ik er bijna heel de dag aan, aan die arme mensen, hoe kunnen ze nou vaarwel zeggen tegen een kindje wat je niet kunt missen...
Ik ben ook gaan zoeken, zo nieuwsgierig dat ik dan juist wel weer ben, zag het inderdaad ook. Goed voor ze! Denk je O zooo grappig te zijn, vergooi je lekker heel je leven. Daarbij denk ik dat zo’n juf never nooit meer met goed fatsoen aan werk zal komen als juf, heb je dan jaren voor op school gezeten!
Dik verdiend! Heb op Facebook nog meer walgelijke reacties gelezen. Ze zouden allemaal vervolgd moeten worden. Je zou die reacties als nabestaande maar lezen, te gruwelijk gewoon.
Mooi dat er nu eindelijk wat gebeurd met die reacties! Je ziet vaker bij nieuwsberichten de meest walgelijke reacties staan, ik lees ze al bewust niet meer.
Nog 5?? Ik las alleen van een vrouw die een voedselbankgroep leidde en dat daar alle samenwerking mee beeïndigd is.
https://www.bd.nl/oss/bedrijf-verdient-al-20-000-euro-aan-doneeractie-voor-slachtoffers-oss-maar-ik-krijg-korting~a3603450/ Ik hoop dat doneeractie.nl ook zelf een flinke donatie gaat doen