Weet iemand hoe het met het meisje en met de begeleidster is? Ben zo benieuwd, denk dat het bij veel mensen leeft.
Ja zeker en ik bedoel niet dat deze mensen met zulke reacties de doodstraf moeten krijgen maar sommige mensen die andere mensen vermoorden en verkrachten oid wel.
Ik heb hier zeker niet alles gelezen maar vind het maar een vreemd ongeval. Het lijkt wel alsof die juf in paniek is geschoten oid. Uiteraard dient onderzocht te worden wat mis was met deze stint en of dit een probleem is wat bij dit model vaker kan optreden. Maar wat ik niet snap. Waarom is ze niet uitgeweken? Ze stints kunnen max 17km per uur, dat is niet bijzonder snel. Beetje doorfietsen en je zit op 20/25 km per uur. De stints zijn heel wendbaar, zelfs met kinderen er in. Dus dan rij je hem des noods de sloot in toch? Wat meer training dan 15 min uitleg is misschien wel een goed idee
(Maar wat ik niet snap. Waarom is ze niet uitgeweken? Ze stints kunnen max 17km per uur, dat is niet bijzonder snel. Beetje doorfietsen en je zit op 20/25 km per uur. De stints zijn heel wendbaar, zelfs met kinderen er in. Dus dan rij je hem des noods de sloot in toch?) Ik ben er zelf niet bij geweest, ken/weet de situatie daar ook niet maar dit speelt ook steeds in mijn gedachte. Was er dan echt geen mogelijkheid om uit te wijken ipv rechtdoor het spoor op. Nogmaals wil niemand veroordelen,het is en blijft een afschuwelijk ongeluk.
Maar, we weten het niet dames. Niemand was er bij, niemand weet wat zij geprobeerd heeft of gedacht. Misschien heeft ze wel geprobeerd om te draaien, die dingen lijken me nogal groot om heel wendbaar een bochtje mee te maken. Misschien heeft ze in blinde paniek wel een soort black out gehad? Ze heeft vast ook wel een telefoon met internet en dit soort reacties lezen lijkt me nogal lullig voor haar. Totaal niet vergelijkbaar maar toen mijn zoontje zich verslikte in een broodje kon ik alleen maar kijken met mijn mond open. Gelukkig was mijn man heel snel en achteraf snapte ik nog niet hoe ik zo stil had kunnen blijven zitten.
Toch maar alles eens lezen dan. Ding is waarschijnlijk op hol geslagen en dan doe je er NIETS aan. Ze stond voor de spoorwegovergang. Als zo'n ding ineens onverwachts niet wilt stoppen of er vandoor schiet, en in dit geval richting spoor waar je een trein aan hoort of ziet komen dan heb je misschien een paar seconden de tijd om in te grijpen. Ding schoot ineens onder de bomen door. Tja, dan heb je weinig te sturen hoor... Je hebt gewoon geen tijd om na te denken en daar naar te handelen. Logisch dat ze in paniek raakte. Zou ik ook hebben, zelfs als het een paar meter voor het spoor zou gebeuren en ik mogelijk nog ruimte had gehad om uit te wijken.... Die stints zou trouwens ook weer niet zo wendbaar dat je even je stuur omgooit en ze binnen 1.5 meter de bosjes in stuurt hoor. En ze gaan nu onderzoeken of het electro magnetische veld van de spoorbaan het ding van slag gemaakt heeft. Er zijn meer gevallen bekend van uitvallende karren vlakbij het spoor. Wel toevallig.... Voor de leidster "hoop" ik dat dit de reden was voor het ongeluk. Zodat ze zich in ieder geval niet het verwijt gaat maken dat het haar schuld was.
Mijn man vroeg zich dit ook af mbt dat uitwijken? We zullen het mogelijk ook nooit te weten komen mits zij het zelf zich nog weet te herinneren. Misschien kon ze ook niet meer sturen door een defect? Ik weet niet of ze heel wendbaar zijn? Mogelijk is het ineens heel snel gegaan en heeft ze geeneens de mogelijkheid gekregen om bij te draaien of wat dan ook. Alles bij elkaar gewoonweg enorm tragisch. Hier bij de BSO gebruiken ze ze ieder geval niet, wel een elektrische fiets met trapondersteuning, maar goed daar zou het ook mee kunnen gebeuren.
Ik vind niet dat je fietsen en zo'n stint vergelijken kunt. De snelheid zal idd ongeveer hetzelfde zijn, maar je kan ook niet in een busje op dezelfde manier rijden als dat je in een picanto rijdt.
De stint heeft een electromotor, het enige ander vervoersmiddel die dit heeft zijn scootmobielen. Bij een electrische fiets moet je trappen voordat je ondersteuning krijgt, trap je niet doet je ondersteuning ook niet. Als je harder fietst dan (geloof dat het) 25 km per uur stopt de trapondersteuning ook.. Daarom zijn ze nu ook aan het onderzoeken of de stint last heeft van de straling van de trein en daardoor op hol is geslagen. Wat ik me dan wel weer afvraag is hoe het allemaal geregeld is mbt certificaten. Mocht iedereen (met een kleine uitleg) op de stint rijden of krijg je daar een mini cursus in met een certificaat?
Dat laatste verschilt per kinderopvang. Ik ken er die bij wijze van 10 minuten uitleg krijgen en een proefrondje. Maar ik ken er ook die een "training" krijgen. Er is in principe niks verplicht qua certificaat enz. Ze zijn heel eenvoudig te besturen.
Ik wil verder niet speculeren maar dit snap ik dan weer niet. De bomen gaan ruim op tijd dicht (27 seconden voordat de trein er aan komt begint het te tingelen en 5 seconden later gaan ze dicht) en zitten op ongeveer een meter hoogte. Dus ofwel je staat ongeveer 15 seconden stil op het spoor om geraakt te worden door een trein, ofwel je bukt tot een meter hoogte om onder spoorboom door te gaan. Dus ik snapo niet hoe je kunt zeggen dat hij onder de bomen doorschoot. Dat hij uitviel op het spoor zou logischer zijn. Is niet alleen voor dit ongeluk hoor, maar ik snap nooit hoe er bij AHOB's ongelukken kunnen gebeuren, tenzij de slagboom niet werkt.