aanrijding trein- bakfiets

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LisbethSalander, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het ging over een kindje dat stikt in deze reactie. Niet over de trein.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik zat zaterdag in een trein en een andere trein passeerde ons. Die snelheid,met de gedachte wat daar gebeurd is zorgde voor een opkomende golf van misselijkheid bij mij en maakte dat ik bijna moest overgeven.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit lijkt me ook een vraag die de politie onderzoekt en dus in het rapport komt te staan die de betrokken te zien krijgen. Hoe pijnlijk dit ook is. Ook het menselijke deel moet onderdeel van het onderzoek zijn naast het technische.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, ik stond gisteren op een klein station waar intercity's langsrazen, en dat gaat echt met een rotvaart. Ik werd er ook misselijk van, vreselijk...

tuc vindt dit leuk.
  5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Schijnbaar mag je ook niemand aanspreken wanneer deze zaken bewust negatief suggereerd terwijl er nog geen uitkomsten zijn van de uitgebreide onderzoeken die er naar aanleiding van een zwaar en ernstig ongeval zijn gestart.

Je hebt het over rotopmerkingen en verwensingen heb je zelf ook door wat je doet met je eigen reacties? Misschien moet je zelf die schoen ook eens passen geloof dat die je aardig past alleen dan wel betreffende rotopmerkingen betreffende de slachtoffers waarmee je ook de nabestaande raakt.

Koektrommel, Lieke1989 en tuc vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Daar ben ik het zeker mee eens, maar in je eerdere reacties vind ik je toon al erg oordelend over een mogelijk menselijke invloed/fout. Daar vallen mensen over.
    Maar als zij 8m voor de overgang ontdekte dat haar rem niks deed, was ze 2 seconden later al bij de slagboom... dan vind ik oordelen ongepast, binnen 2 seconden reageren na de schok van 'de rem doet niks!' én zo'n Stint laten uitwijken... dat kan niemand.

Rian85, Koektrommel, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik denk dat iedereen gewoon moet ophouden met speculeren en "feiten" naar buiten brengen. Komt alleen maar onrust en irritaties van.

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Zeg maar gerust seconden. :( Denk niet dat het om minuten is gegaan, zoiets gaat zo snel! Je hebt geen tijd om te denken in een noodsituatie, je handelt enkel naar instinct. Ik heb zelf ook al eens door een technische fout in een auto de dood in de ogen gekeken. Je denkt echt niet na over wat nou de beste optie is, je instinct neemt het over. Gelukkig liep het bij ons met een sisser af en zaten we daarna nog gillend en schreeuwend in de auto dat we nog leefden. Dat had ook heel anders kunnen zijn als mijn brein een andere reactie had gehad. Datzelfde geldt voor deze leidster, haar brein had ook in freeze of flight kunnen gaan. Daar had ze niets aan kunnen doen... :( Gelukkig voor dat ene kindje wat ze heeft kunnen pakken ging het over op fight, maar daar heeft ze haar benen dus wel bij verloren. En bijna haar leven. In die etterlijke seconden heeft ze gedaan wat haar instinct zei, tijd om na te denken is er niet bij.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De eerste paar reacties waren heel normaal. Daarna sloegen bij deze en genen de stoppen door.

Je mag mij best vertellen dat ik het bij het verkeerde eind heb. Ik kan foute inschattingen wel toegeven.
    Maar kom op zeg. Die reacties waar ik op doel zijn echt onder de gordel.

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Het moest inderdaad enkele seconden zijn, ik geloof niet dat ze heel lang na heeft kunnen denken en ik geloof dat ze alles gedaan heeft wat in haar macht lag om de kinderen te redden! @Huismuisie je geeft zelf aan dat je ooit een ongeluk hebt gehad waarin je enkele sec. had om na te denken, denk je serieus dat ze zelf langer heeft gehad? Ik vind het serieus heel heel erg te zien dat er vanalles gespeculeerd word. Vandaag weer een van de hulpverleners gezien die toevallig dicht bij het ongeluk woonde en dus vrij was maar die kant op is gegaan om hulp te verlenen. Het is echt afschuwelijk geweest. De leidster zal zich haar leven lang afvragen wat als, terwijl dat ze alles heeft gedaan wat in haar macht lag, het meisje zal zich haar hele leven afvragen waarom ik. Deze dingen zijn al triest zat ze hebben daar denk ik meer dan genoeg aan en hoeven dit soort speculaties daar niet bij te hebben!

11. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Klopt, alleen ben jij geen politie maar gewoon iemand op die oordelen op internet knalt.

DastyQueen en Lieke1989 vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat nu als blijkt dat het een technische fout was?

13. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

tuc zei:
    "En na zo'n vreselijk drama is het belangrijk om je af te vragen of ze in een split second iets anders had kunnen doen?:(o_O"
    Ik snap wat je bedoelt, maar wat er in een split second gebeurt kun je niet voorkomen, daar kun je je op geen enkele manier op voorbereiden.

Ik ben niet gelovig, maar mijn God, wat hoop ik dat dit nooit meer gebeurt.

Die dame heeft als een heldin gehandeld, waar ik echt mijn pet voor af neem en wat het leven van een van de kinderen heeft gered. Ik vraag me echt af of een ander hetzelfde had gedaan. Of ik datzelfde had gedaan. Ik schat de kans voor mezelf heel klein.

Edit: Ik merk dat ik het eerste stuk niet goed kan verwoorden. Het zit in mijn hoofd maar komt er maar niet uit.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Klopt ik ben zomaar iemand die zich iets afvraagt.

Er zijn hier ook zomaar een paar mensen die van mij walgen zonder dat ze me kennen. Heel bijzonder dat dat wel oke is!

15. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    #655 Piep2016, 24 sep 2018
    Laatst bewerkt: 24 sep 2018
    Ja wat dan...ik wilde meegaan in de speculaties maar ik ga het niet doen, want hoe dan ook is er geen opzet in dit ongeluk. Er is niemand die gewilt heeft dat deze kindjes de dood vonden en er twee mensen zwaargewond raakte en honderden mensen met een trauma op hun netvlies lopen. Als er een fout in de stint zit is het zaak uit te zoeken wat om meer van dit soort ongelukken te voorkomen. Ligt het bij een magnetisch veld dan is het zowel aan de ns als de leverancier om daar iets op te vinden enz enz voor de rest is er een technische recherche en de politie met een heel onderzoeksteam die hun uiterste best doen om de oorzaak te achterhalen, niet zo zeer om een wijzend vingertje te kunnen hebben maar meer om dit leed te voorkomen...

16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En je eigen reacties? Die vind je niet onder de gordel? Uit de feiten die al wel bekend zijn onder meer uit de getuigenverhoren komt nergens naar voren dat jouw reactie ook maar ergens mee gestaafd kan worden. Dat maakt jouw reactie en je insinuaties ver onder de gordel en naar mijn mening een heel stuk verder onder de gordel als de reacties die jij hier in het topic hebt gekregen.

Zara75, Betsy, Lieke1989 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Lees je eigen reacties eens terug... o_O

littlemunchkin en Yvke86 vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je doet wat je moet doen op zo’n moment lijkt me. En ze heeft maar heel kort de tijd gehad. Max 10/15 seconde. En een trein op volle snelheid gaat ongeveer 130 km per uur. Weinig kans dus.

En uiteraard is het fantastisch wat ze heeft gedaan toen dat ding op het spoor stond.

Maar goed het onderzoek zal het uitwijzen.

19. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik ben 1 van die mensen die van je walgt ja. Lees je eigen 2 berichten eens terug! Ik walg om je berichten! Niet om jou persoonlijk ;) Je hebt het over trainingen en hoe zij hoorde te handelen! De beste stuurlui staan aan wal he :thumup:

Koektrommel en Lieke1989 vinden dit leuk.
  20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oh ik ga hier niet op door met jou. Het was geen vraag naar jou, het was een gedachtegang.

Ik houdt mij altijd voor dat ik niet de hele wereld hoef te verbeteren in hun denken.

In sommige gevallen is dat totaal nutteloos omdat ze niet voor rede vatbaar zijn.

In jou geval is t totaal nutteloos en daar heb ik geen energie voor hoor.

Maev en Yvke86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina