Zo dat stukje kwam ook even binnen bij mij. En te bedenken welke klap die mensen nog krijgen wanneer de oudste er straks weer bovenop is en die zorgen weg zijn. Wanneer zij weer terug gaan in het dagelijks leven.
Dat denk ik ook ja, vreselijk. Toen ik 12 jaar was overleed de beste vriendin van mijn ouders. Heel jong was ze, en behoorlijk plotseling. Haar man leek helemaal niet zo kapot van verdriet, tuurlijk hij was wel verdrietig, maar ik had het erger verwacht. Hij leek zo sterk. Ik snapte dat niet en heb toen aan mijn ouders gevraagd hoe dat kwam. Toen legde mijn moeder uit dat hij zwaar onder de medicatie zat en het was allemaal echt nog niet geland. De échte klap kwam pas later Ik moet er altijd aan terugdenken bij dit soort dingen.. Dat moet bij de ouders van al deze kindjes verschrikkelijk zijn... nu lijkt het nog een roes, worden ze geleefd.. Over een paar weken of maanden verdwijnt het voor een groot deel van nl weer verder naar de achtergrond.. misschien staan de meeste er op den duur niet meer bij stil.. Voor hun is alles veranderd, voor altijd.
Wow de Sints worden per direct verboden! Uit het onderzoek blijkt nu al dat ze gevaarlijk zijn! Zie de site van de NOS.
Goeie, wat een bericht! Er zit dan denk ik wel iets goed fout in die dingen, anders wordt er echt niet zo radicaal een verbod op gezet.
Blij dat ze op op kinderdagverblijf en Bso van onze kinderen direct hadden besloten ze niet te gebruiken.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/brieven/2018/10/01/bijlage-2-feitenrelaas-eerste-verkennend-technisch-onderzoek-stint/bijlage-2-feitenrelaas-eerste-verkennend-technisch-onderzoek-stint.pdf Denk dat dit wel genoeg zegt. Al vind ik de reactie van de producent wel heel erg... zeker als je kijkt naar wat hij eerst in de media zelf riep als er dit soort (voorlopige) uitkomsten zouden zijn.
Heftig hoor.... De reactie vind ik ook een beetje vreemd, idd zeker nav zn eerste reactie op het ongeval.
En weet je ik begrijp echt wel dat het voor die fabrikant enorm rot is als zijn product niet meer gebruikt mag worden. Maar naar mijn mening had hij vertrouwen gewekt en goodwill getoond als hij wel gekozen had om ze buiten gebruik te zetten ipv het op een ministersbesluit aan te laten komen. Hij schermt nu met de maatschappelijke impact die dat heeft, maar welke maatschappelijke impact heeft het wanneer er nog meer ongelukken of incidenten gebeuren, deze zullen de komende periode juist in de publiciteit komen. En wat voor maatschappelijke impact heeft het wanneer er aan het einde van het onderzoek blijkt dat ze niet veilig zijn? Hoeveel vertrouwen zal er dan nog zijn in opvang die ze toch gebruikt hebben in die periode terwijl dit soort gegevens bekend waren? Daarbij heeft het gros van de opvang ze al tijdelijk niet meer in gebruik sinds het ongeval, hoe groot is dan daadwerkelijk de maatschappelijke impact, of is het meer de impact op de winst. Dat gevoel krijg ik eerder van zijn reactie. Niet boos bedoeld naar jou uiteraard maar ik kan gewoon de reactie niet begrijpen van de fabrikant. Je zou haast geneigd zijn om als ouders en andere gebruikers gezamenlijk verhaal te halen hoe belangrijk hij daadwerkelijk de veiligheid van gebruikers vind.
Toch kan ik die directeur ook begrijpen als je het gevoel hebt dat er overhaaste beslissingen worden genomen. Dat gevoel krijg ik er nu ook een beetje bij, dat er ineens iets besloten is vanuit angst en niet vanuit een volledig overzicht van alle feiten. Er is nog niet eens bekend wat er met deze specifieke stint gebeurd is. Er rijden ook zat auto's rond met fabrieksfouten, en er zijn ook ongelukken gebeurd met bijv. zelfrijdende auto's. Die worden dan ook niet ineens massaal verboden...
Maar wel terug geroepen zodra het bekend wordt. Overigens is de pilot met ondermeer zelfrijdende auto’s meerdere keren stil gelegd/gestopt na incidenten. Dat weigert de directeur hier te doen. Als je dan leest dat er wijzigingen zijn geweest die niet zijn goedgekeurd waar dat wel had gemoeten dan vind ik de reactie van de directeur totaal onbegrijpelijk. Hij had dan recht van spreke gehad wanneer hij dat wel had gedaan en de wijziging goedgekeurd was.
Dat gevoel had ik eerst ook, maar auto’s die war mankeren, worden ook teruggeroepen. En dat gebeurt echt heel erg vaak.
Ze hadden na keuring veranderingen aangebracht en toen niet opnieuw laten keuren. Dat is erg kwalijk, vind ik.