aanrijding trein- bakfiets

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LisbethSalander, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

PostNL rijd zelf ook met Stints

2. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik vind de fout dusdanig kwalijk, deze fout heeft het bedrijf zelfs ook bekend/gezien/getest, dat ik het goed vind dat er een verbod op is.

Een voertuig wat bij storing in de hoogste versnelling schiet en niet meer te stoppen is, moet gewoon per direct van de weg af. Dat is levensgevaarlijk.

Auto's die een dusdanig storing hebben worden ook van de weg gehaald, evenals lichtere storingen, volgt er een terugroep actie. Zelfrijdende auto's zijn meerdere malen verboden na ongelukken. Maar deze zitten nog in pilot en worden niet verkocht.

Wel vind ik dat er anders mee om gegaan moet worden. 1 keuring en dan de weg op en dat vervolgens de leverancier stiekem aanpassingen kan doen kan niet. Gewoon jaarlijks keuren, net als bij auto's. Komt je voertuig niet door de keuring, mag je er niet mee rijden.

Syane, Maev en Cheerio vinden dit leuk.
  3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Oh Haha, ja ze gebruiken ze zelf

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dan nog moeten dat soort dingen dus centraal gemeld worden.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En de manier waarop ze nu op de weg waren komt door die wijziging niet overheen met waar ze mee goedgekeurd zijn indertijd.
    er staat niet dat het tot afkeuring heeft geleid maar wel dat die wijziging niet voorgelegd was ter keuring waar dat wel had gemoeten. De wijziging houdt in dat hij ipv 800, 1200 aan vermogen heeft dat is 1,5x zoveel als bij de keuring. Wanneer dat naar voren was gekomen zonder het ongeluk had het ook aannemelijk geweest dat die versie afgekeurd werd zonder verdere aanpassingen in constructie, beveiliging etc. Maar dan had je niemand gehoord die stelt of vond dat de fabrikant geofferd zou worden.

6. Posh

Posh Niet meer actief

Hoe kom je hier bij? Staat dat in het verslag?
    Voor zo ver ik weet zitten er geen versnellingen op een stint?

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113

Bijgevoegde bestanden:

8. Posh

Posh Niet meer actief

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kunnen ook interne versnellingen zijn, vergelijkbaar met een automaat zeg maar.

10. Posh

Posh Niet meer actief

Dat zou kunnen. Wij hebben 2 standen op de stint, in het verslag hebben ze het over stand 5. Maar ik heb natuurlijk geen verstand van de mechanische kant van de stint :oops:

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Syane vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Oei das best een heftig bericht. Ben benieuwd of er nog meer tot die conclusie komen of dat er nog reacties komen op zijn onderzoek.

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik vermoed van de fabrikant net als op het vorige bericht van dezelfde onderzoeker ;)

14. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Je hebt al antwoord zie ik, ik heb ook alleen het verslag gelezen, geen ervaring zelf met een stint.

15. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
  16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dat is helaas met heel veel dingen dat er eerst mensen moeten omkomen voordat er iets veranderd.

De stints zijn op dezelfde manier gebouwd als scootmobielen voor minder validen.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    https://www.nu.nl/binnenland/5493959/producent-stint-klaagt-minister-verbod-voertuigen.html

Bijzonder... heb er geen andere woorden voor, een zaak aanspannen terwijl al vast staat dat het bedrijf nalatig is geweest omdat het bij wijzigingen niet opnieuw heeft laten keuren.
    Ik vraag me af in hoeverre kinderopvang organisaties het bedrijf nu voor de rechter kunnen dagen omdat zij door de nalatigheid met extra kosten worden opgezadeld. Een kinderopvang organisatie mag er namelijk vanuit gaan dat de keuringen ter onderbouwing waren uitgevoerd op desbetreffende ontwerp/constructie etc en niet zoals nu blijkt op een eerdere versie die meerdere malen gewijzigd is. De organisaties lijken dus ter goeder trouw te zijn geweest bij de aanschaf en het gebruik.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    https://nos.nl/l/2253200

Dit snap ik ook niet, als kinderdagverblijf wil je toch juist dat eerst alles goed word uitgezocht voordat je kinderen er weer mee gaat vervoeren.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh nee inderdaad, dat is wel heel raar...
    Dat ze een vergoeding voor de schade willen begrijp ik wel, ze dachten een deugdelijk product te hebben, maar nu zijn daar twijfels over en mogen ze 'm niet meer gebruiken; dat kost geld. Maar tóch die Stint willen gebruiken? Nee, geen begrip voor.

Edit; of ik begrijp het verkeerd en het kdv wil er ook niet mee rijden, maar zit nu met die extra kosten van bv taxi-vervoer...

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat vond ik ook bijzonder idd. Maar heb het idee dat dat meer gaat om de ‘extra’ kosten die ze hebben doordat ze er geen gebruik van kunnen maken.
    Maar goed ben van mening dat ze daarvoor bij het bedrijf moeten aankloppen aangezien die nalatig is geweest in het laten keuren.

Deel Deze Pagina