Ik vind de fout dusdanig kwalijk, deze fout heeft het bedrijf zelfs ook bekend/gezien/getest, dat ik het goed vind dat er een verbod op is. Een voertuig wat bij storing in de hoogste versnelling schiet en niet meer te stoppen is, moet gewoon per direct van de weg af. Dat is levensgevaarlijk. Auto's die een dusdanig storing hebben worden ook van de weg gehaald, evenals lichtere storingen, volgt er een terugroep actie. Zelfrijdende auto's zijn meerdere malen verboden na ongelukken. Maar deze zitten nog in pilot en worden niet verkocht. Wel vind ik dat er anders mee om gegaan moet worden. 1 keuring en dan de weg op en dat vervolgens de leverancier stiekem aanpassingen kan doen kan niet. Gewoon jaarlijks keuren, net als bij auto's. Komt je voertuig niet door de keuring, mag je er niet mee rijden.
En de manier waarop ze nu op de weg waren komt door die wijziging niet overheen met waar ze mee goedgekeurd zijn indertijd. er staat niet dat het tot afkeuring heeft geleid maar wel dat die wijziging niet voorgelegd was ter keuring waar dat wel had gemoeten. De wijziging houdt in dat hij ipv 800, 1200 aan vermogen heeft dat is 1,5x zoveel als bij de keuring. Wanneer dat naar voren was gekomen zonder het ongeluk had het ook aannemelijk geweest dat die versie afgekeurd werd zonder verdere aanpassingen in constructie, beveiliging etc. Maar dan had je niemand gehoord die stelt of vond dat de fabrikant geofferd zou worden.
Hoe kom je hier bij? Staat dat in het verslag? Voor zo ver ik weet zitten er geen versnellingen op een stint?
Staat in het verslag. https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/brieven/2018/10/01/bijlage-2-feitenrelaas-eerste-verkennend-technisch-onderzoek-stint/bijlage-2-feitenrelaas-eerste-verkennend-technisch-onderzoek-stint.pdf
Dat zou kunnen. Wij hebben 2 standen op de stint, in het verslag hebben ze het over stand 5. Maar ik heb natuurlijk geen verstand van de mechanische kant van de stint
Onderzoeker: 'Er is nog veel meer mis met de Stint, knudde met een rietje' https://www.ad.nl/binnenland/onderzoeker-er-is-nog-veel-meer-mis-met-de-stint-knudde-met-een-rietje~a5ff6951/ Er komt nu denk steeds meer naar boven. Zo erg dat er eerst 4 kinderen omgekomen zijn voordat er serieus naar deze dingen gekeken wordt.
Oei das best een heftig bericht. Ben benieuwd of er nog meer tot die conclusie komen of dat er nog reacties komen op zijn onderzoek.
Dat is helaas met heel veel dingen dat er eerst mensen moeten omkomen voordat er iets veranderd. De stints zijn op dezelfde manier gebouwd als scootmobielen voor minder validen.
https://www.nu.nl/binnenland/5493959/producent-stint-klaagt-minister-verbod-voertuigen.html Bijzonder... heb er geen andere woorden voor, een zaak aanspannen terwijl al vast staat dat het bedrijf nalatig is geweest omdat het bij wijzigingen niet opnieuw heeft laten keuren. Ik vraag me af in hoeverre kinderopvang organisaties het bedrijf nu voor de rechter kunnen dagen omdat zij door de nalatigheid met extra kosten worden opgezadeld. Een kinderopvang organisatie mag er namelijk vanuit gaan dat de keuringen ter onderbouwing waren uitgevoerd op desbetreffende ontwerp/constructie etc en niet zoals nu blijkt op een eerdere versie die meerdere malen gewijzigd is. De organisaties lijken dus ter goeder trouw te zijn geweest bij de aanschaf en het gebruik.
https://nos.nl/l/2253200 Dit snap ik ook niet, als kinderdagverblijf wil je toch juist dat eerst alles goed word uitgezocht voordat je kinderen er weer mee gaat vervoeren.
Huh nee inderdaad, dat is wel heel raar... Dat ze een vergoeding voor de schade willen begrijp ik wel, ze dachten een deugdelijk product te hebben, maar nu zijn daar twijfels over en mogen ze 'm niet meer gebruiken; dat kost geld. Maar tóch die Stint willen gebruiken? Nee, geen begrip voor. Edit; of ik begrijp het verkeerd en het kdv wil er ook niet mee rijden, maar zit nu met die extra kosten van bv taxi-vervoer...
Dat vond ik ook bijzonder idd. Maar heb het idee dat dat meer gaat om de ‘extra’ kosten die ze hebben doordat ze er geen gebruik van kunnen maken. Maar goed ben van mening dat ze daarvoor bij het bedrijf moeten aankloppen aangezien die nalatig is geweest in het laten keuren.