Even voor de dames die borstvoeding willen gaan geven. Wisten jullie dat je afhankelijk van hoe je verzekerd bent je de aanschaf van een borstkolf vergoed kunt krijgen van je verzekering.
Deels toch maar? Ik kreeg 75 en ben 2 sterren aanvullend verzekerd.. met 4 sterren was het geloof ik 100 (zilveren kruis)
Oh dat wist ik helemaal niet eens. 🙈 ga maar eens informeren hoe dat precies zit (4sterren zilveren kruis)
Verschilt per verzekering. Eigenlijk vind ik het best maf. Maar gezien ik het vergoed krijg ga ik het maar terug vragen haha. Ik krijg max 80 euro vergoed.
Bij FBTO (Gezinsplanning) geloof ik niet, kan er niks over vinden in ieder geval. Of is er iemand met andere ervaringen?
Ik ben verzekerd bij CZ en kreeg 200 vergoed aan kolfaparatuur of lactatiekundigezorg. Net wat ik nodig had. Had een gewone aanvullende gezinsdekking (uit mijn hoofd, alweer 2 jaar geleden). De dekking weet ik zeker want heb er 2 jaar gebruik van gemaakt (eerste jaar kolf en lactatiekundige aan huis en 2de jaar toen ik tegen een probleempje aan liep en dit even wilde laten nakijken)
Ook even goed nadenken waar je de kolf aanschaft. Ik heb heb bij een lactatiedeskundige aangeschaft en mijn verzekering vergoed de borstkolf niet maar wel lactatieadvies. Dus heeft zij een aantal consulten berekend die ik kon declareren bij de verzekering.
Goede tip! ik heb meteen even gekeken.. Ik ben bij interpolis, hoogste pakket maar krijg alleen lactatiekosten vergoed.
Ik heb gelijk even gebeld met zilverenkruis. Ik ben daar 4 sterren verzekerd en krijg 75 euro vergoeding per zwangerschap voor de elektrische borstkolf. Handkolf en accessoires krijg je geen vergoeding voor.
Bij Zilveren Kruis krijg je ook 30% korting op de aanschaf van een Philips avent borstkolf, als je die via de actie pagina van Zilveren Kruis bestelt. Daar bovenop krijg je dus ook nog 75 vergoed vanuit een aanvullend pakket.
Waar is dat te vinden dan charli? Heb je eventueel een linkje want ik zie daar niks van staan namelijk. Kijk dat scheeld natuurlijk nog ff.
https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorgverzekering/zilverkorting/Paginas/hulpmiddelen.aspx en dan onderaan