Oefenweeen vs echte weeeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela8923, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela8923

angela8923 Actief lid

11 apr 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Man, man, man. Wat had ik vannacht last van oefenweeen/voorweeen. Ik vond dit al vervelend en pijn doen. Zijn de echte weeeen tig keer zo erg? Het wordt mijn eerste bevalling en ik zie er erg tegenop!

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Voorweeën kunnen al flink pijn doen inderdaad! Maar eh, echte weeën gaan nog een stapje verder, sorry ;) een troost, door de pittigheid van de echte weeën kom je wel in de 'flow' van de weeën en wordt het iets makkelijker om ze op te vangen. Je kunt dan namelijk niets anders meer dan erin meegaan.

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Voorweeën kunnen inderdaad echt heel vervelend zijn. Ik heb er 3 weken lang last van gehad. Maar wat er hierboven al gezegd wordt, je moet mee gaan in de weeën tijdens de bevalling. Hoe meer je je er tegen verzet hoe langer het duurt.
    Ik vond uiteindelijk de bevalling erg meevallen. Ja, het doet pijn maar het resultaat mag er zijn!

4. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Inderdaad, tijdens je bevalling kom je in een mentale flow waardoor het beter te handelen is.
    En gaat het echt niet, dan is er pijnstilling. Hier bij de eerste wel gebruik van gemaakt, heerlijk (zo'n pompje, was best een beetje high, maar bij genoeg om alles mee te maken). Bij de tweede eigenlijk veel heftigere weeën gehad, maar omdat ik wist hoe snel de pijnstillers konden helpen, en de bevalling super vlot ging, heb ik ze niet nodig gehad. Ben niet trotser op de ene bevalling dan de andere en hou ook niet meer van het ene kind dan het andere. Oftewel, zorg dat je zo ontspannen mogelijk bent, en weet dat je als het écht niet meer gaat, je altijd een andere oplossing hebt.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mij bleven de voorweeen wat meer aan de oppervlakte; ontsluitingsweeen gingen echt heeeel diep. Dat vond ik zeker heftiger, maar doordat het zo diep ging, kwam ik ook in een soort andere wereld. Veel minder besef van tijd, heel anders.. Bij de voorweeen was ik veel meer aanwezig waardoor je ze anders ervaart..

Deel Deze Pagina