Leuk topic. met 5 kids 3 tenten gaan we met twee auto en een aanhanger. En blijven we dus in nl. Goede slaapmatten en een koelkast is voor ons belangrijkste. Ben benieuwd hoe dit jaar gaat. Britt is dan 3 maanden.
Even een gekke andersom vraag. Ik hoop in augustus mijn rijbewijs te halen en auto aan te schaffen. En ik wil volgend jaar dus gaan kamperen. Ik vraag mij even af hoe groot je kofferbak moet zijn. Ik ben alleen met mijn dochter. Dus zij zit voorin. Wij kunnen dus de achterbank ook benutten door of plat te leggen of gewoon spullen kwijt. Ik ben geen luxe kampeerder. Ik zat zelf te de denken aan volkswagen polo, toyata yaris of seat ibiza. Of iets in die richting. Jullie tips? Als beginnend automobilist zie ik dakkoffer of karretje niet zitten.
Wij zijn met 2 volwassenen en hebben een Ford Fiesta, dus dat komt wel overeen met de auto's die je noemt. Hiervoor een Peugot 208 en die was ook prima. Het is even passen en mete, hou er rekening mee dat je misschien alleen op de zijspiegels kan rijden. (Zicht naar achter geblokkeerd). Hangt er ook vanaf hoe veel je meeneemt, vorig jaar gingen we naar een warm land dus dat scheelde al een dik dekbed en warme kleding toen kon ik gewoon de achteruit spiegel gebruiken. Ook ooit met een fiat 500 toen we nog wat minder luxe kampeerden (he wat een stoel? Heb je die nodig dan?), dat zou nu wel echt te klein zijn. Meestal leggen wij de achterbank niet plat omdat hij dan zo raar half schuin blijft en er juist minder in lijkt te passen. We stapelen gewoon op de achterbank: meestal staat daar bijvoorbeeld de koelbox, dan kunnen we er ook nog relatief handig bij onderweg.
kan prima in een kleinere auto, zonder dakkoffer, als jullie maar samen zijn, dan heb je al een veel kleinere tent, minder spullen etc. mee te nemen. er kan vanalles op de achterbank, dus ik zou je auto keuze niet laten afhangen van de kampeer vakantie. een polo, yaris, clio, ibiza etc. zijn allemaal prima geschikt. je kunt nog veel spelen met alle spullen die je moet aanschaffen en het formaat van deze spullen.
wij kampeerden altijd met een koelbox die dan 15 graden onder de buiten temp kon koelen. je weet wel, 40 graden in de tent, dus 25 graden in de koelbox, verschrikkelijk nooit koud drinken. altijd half warm (bijna bedorven) beleg etc. sinds 2 jaar hebben wij een electrische koelbox, die echt kan koelen, Mestic Compressor Koelbox MCC-25 | OutdoorXL Barendrecht. deze past perfect op de achterbank, tussen onze kinderen in. omdat hij smal en lang is, ipv zo'n vierkant blok. Dus misschien zijn er voor jullie ook opties!
Toen wij nog met z'n tweeen gingen paste het allemaal prima in onze volkswagen polo. Moet dus met elke genoemde auto lukken lijkt me.
Toen wij nog met z'n tweeën waren zijn we met onze oude mini gaan kamperen. Hadden zelfs ons dekbed mee. Ging prima Wel een iglo tentje en een koelbox ipv een koelkast.
Man en ik zijn ooit samen met de polo naar Italië geweest. Met tent, tafel en stoelen, gewoon standen stoelen. Dus een polo kan best. Achterbank plat en volpakken
Ik heb (lang gekeden) een yaris gehad. Daar paste nog best veel in. Ford fusion is wat dat betreft ook een fijn praktisch autootje (alleen was die niet zuinig helaas)