Het is interressant te lezen hoe een ieder over het gedrag van de hond denkt en zijn conclusie eraan hangt. 100 mensen 100 meningen. Ik ben ervan overtuigd dat een hond alles doet uit eigen belang om er zelf beter van te worden. Een hond doet iest omdat hem dat wat opleverd, zo simpel is het. Zielig kijken, kop op schoot? Een aai van de baas en de hond heeft zijn zin. ( aandacht) D'r wordt ook gezegd dat je je hond een keer de poepluier van de baby uit moet laten lebbereen. Nou never nooit niet bleeghh wat goor.
ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel tijd je in de hond wilt steken na de tijd en hoeveel je er voor over hebt... ik zie mezelf al gaan hoor (als ik ooit zwanger mag worden en een baby mag krijgen) met mijn man en 4 honden en de baby wagen
hey wat leuk zeg! Fijn dat je er zo veel tijd en energied voor hebt. Ik hoop dat het je allemaal lukt. Ik zal toch nog even wachten zoals ik eerder aangaf, maar verheug me er nu ook al op hoor. groetjes en geniet er maar van...
waaat? de placenta aan de hond geven? walgelijk ale: , ik denk ook niet dat veel mensen zijn die zoiets doen , nog nooit van gehoord. nou, , echt smerig...
hey salsera natuurlijk is dat jou keuze he maar ik kan het wel begrijpen, voor ik mijn reactie plaatste had ik nog geen enkele reactie gelezen. nu ik die reacties wel las heeft het mij de daver op het lijf gejaagd ben ik dan zo dom geweest ik heb wel wat vooroordeeltjes gelezen zoals het is een pittig ras en zo. ja dat is idd zo, ik heb een amerikaanse stafford van 8 maanden en ik heb die opgevoed als een fifitje... het is echter wel het braafste beestje dat ik ooit al gezien heb. dus die rottweilerpup dat erbij zit ben ik vna plan om de zelfde opvoeding te geven, (mijn vriend is redelijk streng voor de honden maar het heeft wel resultaat) en ik hoop dat het hetzelfde uitdraait. ze komen wel elke dag in contact met kindjes van 6 en 9 en om deweek met eentje van 2.5 nu hoop ik maardat het een beetje beter uitdraait dan wat ik allemaal las xx
Hi Liz, Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken hoor. Het verschil tussen ons is dat ik nog helemaal geen ervaring met eigen honden heb. Jij wel blijkbaar. Als jullie van een American stafford een "fifi" kunnen "maken", dan zit de opvoeding van een rottweiler ook wel snor denk ik. Kijk, ik heb advies gevraagd vóór de aanschaf. Als ik de pup eenmaal had, dan zou ik er gewoon het beste van maken. Geniet er maar gewoon van. En neem de adviesen en ervaringen van de andere dames gewoon mee in je achterhoofd. gr.
Ja of stiekem op de bank gaan zitten wat hij niet mag (en ook weet dat hij dat niet mag) en je dan aankijken met die mooie bruine ogen van 'zie je mij wel baasje?' Is het duidelijk dat je hem hebt gezien, dan gaat hij snel in z'n bench zitten kwispelen
Het klinkt misschien gek, maar het ligt eraan hoe er wordt gelikt. Zijn het voorzichtige likjes langs de bek van een hond, dat zijn het inderdaad likjes om de ander voeding op te laten geven. Wanneer je voluit wordt afgelebberd, kun je ervan uitgaan, dat het toch echt zeer dominant gedrag is. (En dat dat echt voor alle hondenrassen geldt.)
Ik zou niet pup aanschaffen als je zwanger bent, uit mijn ervaring...... helaas moesten wij jack russel teruggeven aan fokker omdat hij zo erg jaloers was op Myrna.....
Heh? Ik hoor hier nu echt iets nieuws dat het likken een dominante uiting is bij een hond. Een alpha mannetje/vrouwtje bij de wolven heb ik nog nooit een onderdanige roedelgenoot uitgebreid zien likken? Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het juist een teken van onderdanigheid was... Mijn hond probeert het eigenlijk altijd maar gelukkig vind ik het vies en laat ik het nooit toe....
Als je het gedrag van een hond wil analyseren zul je toch de gehele lichaamshouding moeten bekijken. Met dat likken bijv. kunnen de oren, poten, staart, rughaar, kortom de gehele houding, per situatie verschillen. Mijn JR wil soms ook handen of gezicht aflikken, maar dit is echt geen dominant gedrag als je kijkt hoe hij dan vervolgens met zijn staartje aan het kwispelen is van enthousiasme.